Visa signatur
Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO
Här är min lilla minirecention jag gjort på den fina Black & Decker KA165GTK Mouse.
Inledning:
Jag tänkte då de blir fler o fler som använder trä till sitt chassi bygge och inte kan de vara kul att slipa för hand. Av den anledningen köpte jag en slipmaskin för att underlätta mina bekymmer.
Det jag ville ha var en tyst, smidig, användbar och inte för stor slipmaskin. Därför köpte jag en Black & Decker Mouse med det nya Gel Tech.
Das kartong.
Den oerhört stiliga väskan den kom i.
Väskans innehåll:
Ett stycke Mouse. Här ser man Gel Tech kuddarna och dammsugarmunstycket.
1: Slippapper till tillsatsspets (15)
2: Slippapper till slipprofil (11-13 16-18)
3-6: Poleringsplattor
7: Våtslippapper (?)
8: Slippapper 240 (?)
9: Slippapper 120 (?)
10: Slippapper 80 (?)
11-13: Slipprofiler
14: Profiltillsats
15: Tillsatsspets för slippapper
16-18: Slipprofiler
Dom olika slipprofilerna.
En manual på många språk.
Slipmaskinen:
Här ser man den löstagbara spetsen för att byta ut mot andra profiler.
On/Off
Teknisk info:
Spänning: 230V
Ineffekt: 55W
Obelastad hastighet: 11.000
Användning:
Jag har använt andra slipmaskiner och dom vibrerar en massa o låter så oerhört mycket att man måste ha hörselskydd och man blir helt slut i händerna efteråt.
Men med Mouse behöver man inte hörselskydd och tack vare Gel Tech kuddarna känns inte vibrationerna lika mycket. Och med dammsugarmunstycket i så slipper man en hel del damm.
Sladden är ganska lång så man slipper ha en förlängningssladd vart man än är.
Det är lätt att fästa och ta bort slippappren då den som alla andra slipmaskiner har kardborrbandsfäste.
Tack vare dom många olika slippappren kan man slipa trä och metall och även polera metall och glas med polertillbehören.
Dom olika slipprofilerna gör att du kan slipa runda saker, kanter, hörn och allt möjligt.
Fördelar:
+Liten
+Smidig
+Låter lite
Nackdelar:
-Dyyyr
Pris:
Denna köpte jag på ClasOhlson och kostar just nu 599kr. Den finns säkert i fler butiker men jag har inte kollat.
//Loop
Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO
2 knappars mus utan scroll - inte mycket att ha - och sladd har den också
ser bra ut - hoppas du är nöjd
jag har slipat många båtar och det tar slut på alla maskiner efter ett tag - inget överlever våtslip...
Har varit på detta forum på tok för länge...
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.