Letar desperat efter ett nytt lir !

Permalänk
Medlem

Letar desperat efter ett nytt lir !

Jag har tröttnat på WoW efter ett antal timmars spelande, detta har medfört rastlöshet, jag behöver ett spel man kan fördriva tiden med när man inte har något att göra.

Jag har inga direkta krav på vad det ska vara för typ av genre men gärna nåt rpg-aktigt.
Samt att det ska vara till PC

Så.. Vad kan ni rekommendera?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

Om du gillar RPG så kan jag rekommendera Star Wars: Knights of the Old Republic 1 & 2.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Mjaa, starwars kanske inte är riktitg min grej, har spelat nåt starwars spel innan och det föll inte mig i smaken..

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

Boiling Point? Like buggigt dock

Se tråden.

Permalänk
Avstängd

TA då ? rts som är kul å spela på nätet mot andra

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Guildwars?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Ond jultomte: Skulle bli glad om du kunde skriva ut hela spelnamnet

Mega N00bie: Är inte det ett betalspel?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat det förut så är väl Heroes of might and magic (framförallt del 3) ett bra val, RPG-strategi som är väldigt lätt att slösa bort massvis med tid på.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Tibia, verkar segt i början men när du lirat det ett tag är du fast.

Permalänk

http://www.forest.impress.co.jp/article/1999/08/18/game48_rev...
Revenant är ett underskattat litet diablo-liknande spel som faktiskt är jävligt skoj, man kan utföra en massa fräcka combat moves och spells och liknande i det.

Silver är ett annat diablo-liknande spel som inte är lika underskattat men likväl underskattat.

Permalänk
Medlem

Mitt personliga val är City Of Heroes, rekomenderas varmt till alla...
www.coh.com

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Mjaa, starwars kanske inte är riktitg min grej, har spelat nåt starwars spel innan och det föll inte mig i smaken..

Tycker ändå att du ska ge KOTOR en chans, jag gillar heller inte SW-spel, men KOTOR är enastående bra.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

2 gratisspel. Gates To Heaven och Kalonline

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Ond jultomte: Skulle bli glad om du kunde skriva ut hela spelnamnet

Mega N00bie: Är inte det ett betalspel?

Total annihilation

www.tauniverse.com

taspring.clan-sy.com

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Prova eve online

Kostar att spela men är verkligen värt det.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
http://www.forest.impress.co.jp/article/1999/08/18/game48_rev...
Revenant är ett underskattat litet diablo-liknande spel som faktiskt är jävligt skoj, man kan utföra en massa fräcka combat moves och spells och liknande i det.

Silver är ett annat diablo-liknande spel som inte är lika underskattat men likväl underskattat.

Jag kom faktiskt rätt långt i Revenant, kul spel faktiskt.

Annars så är Fallout 1 & 2 och Deus ex att rekommendera.

Permalänk

Baldurs gate 1,2 + exp till 1,2 (finns nog inget bättre rpg )
Falout 1,2

Permalänk
Medlem

diablo 2 ? kanske är morpg ?

Permalänk

Painkiller!
Det kan man spendera hur mcyket tid som hellst, jag tror jag har varvat det ca 6-8 gånger efter varandra.

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natas_akryd
Painkiller!
Det kan man spendera hur mcyket tid som hellst, jag tror jag har varvat det ca 6-8 gånger efter varandra.

Viste inte att painkiller var ett RPG.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel

Viste inte att painkiller var ett RPG.

Jag viste inte heller det. Jag vet att det inte är det.
Jag viste inte heller att han _bara_ letade efter RPG's?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag viste inte heller det. Jag vet att det inte är det.
Jag viste inte heller att han _bara_ letade efter RPG's?

Visste stavas med två s.

Passar på att jävlas lite medans man kan

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tips, jag ska testa lite av varje.
Det ser ut som jag har en hel helg framför mig av test

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Knights online, ganska hög ping på servrarna men helt klart värt att spela...är för övrigt ett gratisspel

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Heroes 3, Texas Hold 'Em!

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Jag viste inte heller det. Jag vet att det inte är det.
Jag viste inte heller att han _bara_ letade efter RPG's?

Och självklart med den intelligens du har återspelgat i dina övriga posts så fattar du inte ironin i det hela.

Permalänk
Medlem

om det är rastlöshet du känner så ska du nog byta genre helt o hållet. prova några fps istället

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Medlem

Starwars: Knights of the old republic is what YOU want!

or

Starwars: Knights of the old republic || !!

Helt jävla underbart. Ettan spelar det ingenroll om du är Sith eller Jedi
men tvåan så blir storyn annorlunda.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid Angel
Och självklart med den intelligens du har återspelgat i dina övriga posts så fattar du inte ironin i det hela.

Faktiskt inte jag heller, förklara ironin för mig.

Permalänk
Medlem

Säger bara Lineage 2! Ett måste, myyycket bättre än wow!