Permalänk
Medlem

Linuxadministratörs skola

Vet inte om det är tillåtet att skriva om det här, men jag vet inte vart jag ska vända mig annars.

Det ska tydligen finnas någon skola i Stockholm som har utbildningar i Linuxadministration, och det är inte KTH. Någon som vet vilken? Har hört det genom en kompis men han visste inte vad den heter.

Permalänk
Permalänk

Re: Linuxadministratörs skola

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xCr
Det ska tydligen finnas någon skola i Stockholm som har utbildningar i Linuxadministration, och det är inte KTH. Någon som vet vilken? Har hört det genom en kompis men han visste inte vad den heter.

N3P

http://www.n3p.se/

Dels har de en tvåårig och gratis utbildning (KY) i hur man gör affärer med öppen källkod, dels tror jag de har kortare företags- och kvällskurser. Finns mitt i Stockholm (Stureplan), men alla kan plugga distans från hela landet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
KY kanske?
http://www.nackademin.com/program.asp?avd=Linux_systemadminis...

Precis vad jag letade efter, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xCr
Precis vad jag letade efter, tack!

Är det inte för sent att söka dit nu ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nfm
Är det inte för sent att söka dit nu ?

Finns det platser över så brukar det lösa sig i alla fall, gjorde det på den skola jag går nu, var sen då med

Permalänk
Medlem

Har en polare som studerat på nackakademin, men hoppade av för att det för oseriöst. Kan vara värt att ta i åtanke. Utbildningen han gick hade inriktning på Linux och Unix. Kan ha varit den du funderar på att välja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annars har du C3L i tyresö med UNIX/CISCO utbildning på 2 år. En som jag faktiskt söker.

Även jag har hört att Nackademin är oseriös och inte särskilt bra kvalitet på...

Permalänk
Medlem

Okay.
Tack för tipsen. Tänker söka i alla fall, sen får vi se hur det blir. Tänkte läsa Systemadministrationsutbildningen isåfall. Problemet är att jag inte har så jävla bra betyg från gymnasiet så kommer inte in på så många utbildingar utan att läsa ett basår, vilket jag helst slipper.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
Annars har du C3L i tyresö med UNIX/CISCO utbildning på 2 år. En som jag faktiskt söker.

Även jag har hört att Nackademin är oseriös och inte särskilt bra kvalitet på...

Är C3L utbildningen av bra kvalité då?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe

Kan inte göra annat än att hålla med.

Går där själv. ett år kvar

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!