Problem med HDD, skrivfel, extern
Har problem med min NYA Lacie extern disk. den är av version d2 320gb big disk. verkar inte finnas nya firmwere till den heller.
Det som händer är att först efter 1h inkopplad säger windows att ett skrivfel har inträffat till disken. Så då tänkte jag att den kanske måset gå några timmmar innan den blir okej. så jag stänger av disken o startar sedan om alltihopa, även datorn. Disken funkar nu prima i x antal timmar. för att sedan få samma fel. Detta fel inträffar även nu 5dar senare fast kanske med 10-16h mellanrum. beroende på hur hårt man belastar disken.
Disken är kopplad via ilink kabeln till min bärbara så den kör på firewire 400. (Moderkortet bytt i mars/april på bärbara så den firewiren skall fungera, hoppas jag ju iaf).
Jag ringde dustin o fråga vad dom trodde o personen jag talade med sa att han inte visste o fråga mig om jag trodde den var sönder och förklarade att han inte visste ännu en gång. samt att de kostar 250kr att skicka in den ifall det visar sig att den itne är fel på. Då dom itne heller hade någon tekniker där hänvisade han mig till Lacies telefon och när jag ringde dit sa dom att supporten endast kan nås via mail...
Detta gjorde mig ännu mer frustrerad att inte en kunan få hjälp men har iaf slängt iväg ett mail till lacie.
Någon som har ett svar på mitt problem, eller hittar något program så jag kan testa hälsan på min disk etc.?
tacksam för svar.
Mvh Alexander
ps. Kör win xp pro swe. samt uppdaterat allt utom till sp2.