Problem vid installation av os

Permalänk
Medlem

Problem vid installation av os

Tjena jag hoppas tråden har hamnat rätt

När jag skulle installera os efter att jag formaterat den partitionen som jag har till os så blev de blåskärm o så stod de en massa som jag inte förstog med vit text. Det hände en bit in i installationen det här o jag satt inte vid datorn så jag vet inte riktigt när den kom upp men jag vet att de va en bit in i installationen för man måste ju skriva datorn namn o ställa in tid mm.
Men så tog jag bort ett minne av mina 2st som jag använde och då kunde jag installera os utan några som helst problem.
Någon som vet då hur jag ska kunna använda mina 2 minnen samtidigt?

Sen på den andra partitionen hade jag sparat bilder o installationsfiler som msn och massa andra saker, men dem funkar inte nu o bilderna kan jag inte se de flesta av dem.
Hur kommer de sig att de kan bli så??

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

1. Ladda ner Memtest86 och kör det för att se om din ena minnesmodul är trasig eller du kan sätte den på en annan plats på moderkortet för att den ska funka.

2. Om du har använt kryptering på dom mapparna där det ligger som du nu försöker nå kan det vara därför du inte kommer åt det eller att du inte har rättighet att se det så slå av enkel fildelning http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv-se;30404... och sedan om jag kommer ihåg rätt ska du kunna högerklicka på valfri mapp för att få rättighet att kunna läsa den.