Fel på bredbandsbolagets SMTP-server?

Permalänk
Medlem

Fel på bredbandsbolagets SMTP-server?

Hej!

Ni som har bredbandsbolaget och använder deras server smtp.bredband.net för utgående mail, har ni märkt några problem med er mail idag?

Testa maila er själva och kolla om mailet kommer fram.
Mina webbsidor brukar skicka mig mail vid vissa händelser men nu kommer de inte fram. Har även testat att maila migsjälv men de kommer heller inte fram. Så, hur funkar det för er?

Permalänk
Medlem

Har du provat webmailen? För det funkar för mig. Både Outlook och webmailen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Har du provat webmailen? För det funkar för mig. Både Outlook och webmailen.

Har ingen mail hos bredbandsbolaget så jag kan inte kolla den.

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det. Thunderbird > Egen Mailserver > smtp.bredband.net > Mig själv. Mailet kom fram utan problem.

Permalänk

Jag lyckas inte heller skicka mail via smtp.bredband.net just nu.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Jag lyckas inte heller skicka mail via smtp.bredband.net just nu.

Det går inte iväg alls eller?

Du bor också i Stockholm ser jag, lokalt problem då antagligen.
Riktigt irriterande då man inte kan registrera sig på mina sidor om man inte aktiverar sig via det MAIL som man får skickat till sig. Mailet skickas via bredbandsbolagets server såklart.
Tråkigt när det inte fungerar eftersom man är tvingad till att använda deras server.

Permalänk

Så är det, mitt mail går inte iväg helt enkelt. Förmodligen som du säger nåt lokalt...trist är det i alla fall!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina mail går iväg.
Ser även när min mailserver kommunicerar med smtp.bredband.net.
Allt ser bra ut och bbb's server svarar med att mailet har sparats hos dem för att skickas vidare men det kommer aldrig fram.

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om folk som visste vad dom gör kunde få port 25 öppnade, bara drygt när det finns ytterligare en felkälla på vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Hade varit bättre om folk som visste vad dom gör kunde få port 25 öppnade, bara drygt när det finns ytterligare en felkälla på vägen.

Precis. Jag har fiber för småföretag och kör egen mailserver. Den mailservern kan leverera mail direkt till andra mailservrar men det går ju inte eftersom de flersta servrar som den vill kontakta finns på port 25. Vet inte om man kan ringa bbb och få porten öppnad kanske? Har hört att tela hade så förut. Man fick skriva på något avtal och fick porten öppnad.

Permalänk

Så ja, då gick mitt mail iväg också...men det levererades aldrig! :-|

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Precis. Jag har fiber för småföretag och kör egen mailserver. Den mailservern kan leverera mail direkt till andra mailservrar men det går ju inte eftersom de flersta servrar som den vill kontakta finns på port 25. Vet inte om man kan ringa bbb och få porten öppnad kanske? Har hört att tela hade så förut. Man fick skriva på något avtal och fick porten öppnad.

du kan ju prova maila b2 om saken :-D, tur man slipper använda b2 smtp ... sitter på b2 atm men kör vpn tunnel hem för mail, nis, nfs mm

sen kan man ju undra varför b2 spärrar portar för företag, dom betalar mer för sin lina och borde rimligen kunna få obefläckad internet access.