Hjälp med XP! Går inte att installera program.

Permalänk
Medlem

Hjälp med XP! Går inte att installera program.

Mitt Xp har blivit dum i bollen. Den hittar ett fel i varenda program man ska installera, till följd av att det inte går att installera.
Det kommer upp olika felmeddelanden beroende på vad det är man installerar, meddelanden som t.ex "xxxxxx filen gick inte att kopiera till installationsmappen, eller xxxxxx filen är skadad, det kan bero på skadad cd, etc etc". När jag nu skulle installera nya drivrutiner kommer det upp "ett fel har hittats i den här filen".

Jag har provat följande:

Reparerat
Formaterat
Ominstallerat Windows (med två olika cds, för att försäkra mig om att det int var cd:n det var fel på).
Rensat med Drivercleaner.

Tja, tacksam för hjälp.

EDIT: Felmeddelande för drivrutinen:

"The installer you are trying to use is corrupted or incomplete. This could be the resul of a damaged disk, a failed download or a virus.

You may want to contact the author of this installer to obtain a new copy.

It may be possible to skip this check using the /NCRC command line switch (NOT RECOMMENDED)."

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Kör du överklockat?

Ibland när man kör överklockat och inte låser hastigheterna (AGP/PCI)
så påverkas även IDE-kanalen. (Enligt egna erfarenheter iallafall.)

Testa att sänka klocken lite.

Permalänk
Medlem

Nope, inte klockar något, tyvärr =(.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej. Jäkligt mysko då.

Hm, ska se om jag kan hitta på ngn lösning. Återkommer.

Permalänk
Medlem

Ok =). Vore väldigt tacksam. Kan tillägga att jag läste drivrutinsproblemet, men de andra kvarstår.

Visa signatur

Permalänk

Testa dina ramstickor med memtest, kan vara dem som strular!

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Medlem

Kanske är fel på din hdd? Har en kompis som hade ungefär samma problem och han kom fram till at hans hdd var sönder, köpte en ny och allt blev bra. Testa med en annan hårddisk om du har en i närheten.

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Becoming
Testa dina ramstickor med memtest, kan vara dem som strular!

Det var det som var felet =), hade glömt bort tråden. Nu har jag istället värmeproblem på proccesorn... ligger på 50+. Suck, min dator ska alltid strula =(. Aja, man ska se det från den ljusa sidan =).

Visa signatur