Finns det nått spel som har sådan handling så man verkligen blir frälst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moscow
finns de inge skjut spel med handling?.. yummi *pang pang*

Jorå, "Outlaws" Järnet, där snackar vi handling i stor skala!!!

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate. Hela serien.

Tribes: Vengeance har också den bästa storyn som har gjorts till ett FPS spel, och det spelade jag non-stop tills jag var klar med det, detta även fast jag bara lirar RPG spel egentligen. Så bra är storyn.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Avstängd

Bästa handlingen? Torde vara Quake III.

Eller kanske Chrono Trigger.

Svårt val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Många bra är redan nämnda, men jag blir förvånad över att det (för mig i alla fall) bästa spelet alla kategorier inte är nämnt:

Outcast!

Du glömde nämna snövärlden, en av de snyggaste världarna!

Sen så MÅSTE ni lyfta upp Planescape : Torment. Överlägsen story!

Permalänk
Medlem

tycker man ej om FF7 på PSX ska man ej lira RPG alls.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Tror man får göra 2 olika klasser om man ska försöka utse vilken som är bäst. En klass med de som verkligen använder storyn i gameplay och en klass som har alla spel med meterlång story som bara finns att läsa nånstans.

Permalänk

ojoj finns ju massor av spel med fantasisk handling många redan nämda men Indiana Jones and the fate of atlantis tycker jag är en riktigt pärla speciellt för att det finns 3 olika sätt att spela spelet med gör inte det hela sämre heller.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

endast final fantasy 7 har hittils fått mig att verkligen vara "inne" i handlingen.. typ bok-känsla

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket mer att säga än:

Zelda - Ocarina of Time
Metal Gear Solid 2

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk

Det finns bara en sak att säga.

HARPAN!

Seriöst så skulle jag nog säga Mafia eller Den längsta resan.

Permalänk
Medlem

harpan ftw :/

FF7
mafia
Morrowind (kan bli segt)

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem

The Sims.

Permalänk
Medlem

Konterstrajk!!!

Nej men jag tycker att LBA 2 hade rätt fin handling väl?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Goldeneye 007, med handlingen från en halvhyffsad bondfilm. Men det är ju stämningen i spelet som räknas så jag säger FF6

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk

är det första gången som du spelar spel som final fantasy VII,då kommer du VEKLIGEN bli frälst.

fick spelet i julklapp och så fort jag hade börjat spela det spelet så kom jag inte ut från mitt rum på hela jul aftonen och FLERA veckor efter det,dels för att spelet var så förbannat roligt och sen att man ville hela tiden veta vad som hände i handlingen som man hela tiden får en liiiten glimt av ju längre in i spelet man kommer,det avslöjas inte för mycket utan man måste hela tiden kämpa sej fram för att få veta hur det går i handlingen...helt underbart.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Det finns bara en sak att säga.

HARPAN!
...

*spoiler*
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Woohoo!

Permalänk
Medlem

är jag den enda som växt upp med Links fantastiska äventyr???

Zelda : a link to the past
Zelda : Ocarina of time

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

The longest journey är ju gudomligt

deus ex 1 & 2

grim fandango

half life

vampire bloodlines och ännu bättre, vampire redemption

sen kommer ja inte på nå bättre just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
endast final fantasy 7 har hittils fått mig att verkligen vara "inne" i handlingen.. typ bok-känsla

För mig är det bara FFVIII och FFX som jag fått den känslan av, FFVII lirade jag när jag var för ung så jag koncentrera mig inte helt på storyn :\ har dock lirat igenom det 4-5 gånger efter det men det är inte samma sak som första gången.

Men absolut bästa storyn tycker jag är FFX, kanske inte perfekt genomarbetad, men man rycks dock med i spelet och ja, det är helt klart det bästa FFspelet jag provat, (de enda jag inte provat är FFIII, FFIV, FFXI och tacticsspelen, resten har jag spelat ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Max Payne 1&2

COUNTERSTRIKE ha ha ha

ja bara läs på.

Dust II - Bomb/Defuse
*** GameHelper.com exclusive ***
by DaveJ (http://www.johnsto.co.uk/)
textures by MacMan (MacManInfi@aol.com)

Counter-Terrorists: Prevent Terrorists
from bombing chemical weapon crates.
Team members must defuse any bombs
that threaten targeted areas.

Terrorists: The Terrorist carrying the
C4 must destroy one of the chemical
weapon stashes.

Permalänk
Relik 📜

Jag må vara konstig, men StarCraft.
Framförallt då BroodWar.

Ingen som har tänkt på hur välskriven storyn är?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
outcast äger hårt !

Japp, det gör jag!

Öhh, för att tipsa om nåt så får det väl bli Final Fantasy IX. Riktigt bra handling tycker jag. Klarade ut det igår också, fan vad kul det var.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
ja bara läs på.

Dust II - Bomb/Defuse
*** GameHelper.com exclusive ***
by DaveJ (http://www.johnsto.co.uk/)
textures by MacMan (MacManInfi@aol.com)

Counter-Terrorists: Prevent Terrorists
from bombing chemical weapon crates.
Team members must defuse any bombs
that threaten targeted areas.

Terrorists: The Terrorist carrying the
C4 must destroy one of the chemical
weapon stashes.

Jo den "handlingen" frälser verkligen.

mission brief ju

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Jo den "handlingen" frälser verkligen.

mission brief ju

förstör inte det lilla roliga jag hade :/

Permalänk
Medlem

Silent hill 1
Final fantasy tactics
Morrowind (men har bara kommit en bit)

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

max payne 1&2 e rätt bra, kanske inte så värst bra story, men sättet den bom berättas på.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

alltså jag måste bara säga Counter-strike ^^ för man blir typ cool som mig om man lirar det hahhaha nejdå jag säger nästan alla rpg spel till snes och ff serien dagens spel som sagt är bara grafik och ingen story, men dom börjar komma tillbaka med storyn i spelen igen det är bra

Visa signatur

Dator

Permalänk
Avstängd

Jag lägger mina röster på:
Mafia
Grim Fandango
Metal Gear Solid 1 & 2

Visa signatur

WELCOME CHANG3
I SAY FUCK CHANG3

Permalänk
Medlem

Ett spel som i alla fall har frälst mig är No One Lives Forever.
Där har du ett riktigt skönt spel utan nåra felsteg! 2:an däremot är inte riktigt lika skoj enligt mig, men ändå värt att testa.

Såå, spring iväg och köp No One Lives Forever nu!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Silent Hill 1-4
Resident Evil 0-4
Fatal Frame (aka) Project Zero 1-2
KoToR 1
Operation Flashpoint - plus exp
Fallout 1-2 plus Tactics
Dues Ex
Grim Fandango
Theif 1-3

Nu försökte jag hålla mig borta från RPG spel
Några jag tycker du kan spela ändå;
Secret of Mana - Snes
Chrono Triggers -Snes
Zelda - hela serien
Breath of Fire III

fast silent hill 4:a sög....

Visa signatur