Offset - Ett Episkt Fps GRYMT SNYGGT!

Permalänk
Avstängd

lite offtopic: verkar som de flesta spelar med 1024x768 i sina flesta spel? undrar vf`?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är en bra upplösning som kombinerar utseende och prestanda bäst.

Permalänk
Medlem

Vad betyder EPIC?

Visa signatur

Ave!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
Vad betyder EPIC?

storslaget

som " Mel gibsonds epic movie Braveheart"

ungefär så

rätta mig om ja har fel det har hänt förr

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jaa forumen är ju uppe nu men de är en enda röra tycker jag... vissa har ju post counts på över 250 posts/dag.

Heter "Sando" där också förresten...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ser riktigt lovande ut... grafiken o allt.
Men Fantasy FPS spel?? Funkar det verkligen?? =/
Aja... vi får väl se

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Hittade en länk på deras forum till den här artikeln:

http://xbox360.ign.com/articles/640/640304p1.html

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Förstår inte varför det är svårt att tro att detta är realtime? Ingen verkar tvivla på UE3.0 och det är minst lika snyggt om inte snyggare.

Du tog orden ur min mun.

Permalänk

Såg filmen och det såg häpnadsväckande snyggt ut... Men "introducing the first epic fantasy fps" är väl lite väl och ta i? Visserligen är väl "epic fantasy" egentligen en subgenre till fantasy så spel som hexen, heretic mf. faller väl bort. Men tex. Wheel of Time tycker jag definitivt kan klassas som ett epic fantasy FPS.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

bumpar upp den här för spelet är värt en stund i rampljuset ; )

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Nåå trodde det hade kommit mer material att dreggla över

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

sry :/

men på forumet skrev en moderator att dom snart ska lägga upp RIKTIGT fina saker, som kommer få oss att tappa hakan ^^

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Ser riktigt lovande ut... grafiken o allt.
Men Fantasy FPS spel?? Funkar det verkligen?? =/
Aja... vi får väl se

Morrowind någon? ;D
Nämen, visst funkar fantasy FPS, inga problem alls.. Morrowind är ett fantasy rpg i fps miljö (man kan iofs köra third person men det är inte gjort för det skulle jag tänka mig)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Är ju flertalet fantasy-FPSer på gång nu så det kan bli trevligt.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem

Lär ta lång tid innan det är klart (OM det blir klart) och då är det ju inte lika spektakulärt heller. Tyvärr.

Oblivion kommer om 3 månader och ser fantastiskt ut ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
sry :/

men på forumet skrev en moderator att dom snart ska lägga upp RIKTIGT fina saker, som kommer få oss att tappa hakan ^^

VAFAN, så kan han ju inte säga! Sömnlösa nätter väntar...

Men jag håller med Halldin, Oblivion kommer nog vara ett spel som räcker i flera år, precis som morrowind.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Inte för att vara omogen, men..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Inte för att vara omogen, men..

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/poster_descri...

Avundsjuk?

Ser extremt välgjort ut... men spel som det byggs hype runtomkring brukar oftast ha en tendens att inte leva upp till hypen....tyvärr.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Tror som Halldin att spelet får en "Stalker" effekt, nu är det snyggt men om något år när de här kanske kan vara klart (och klart = bra, inte "färdigtattsläppasförattviskatjänapengarfort") så kommer de flesta att se ut sådär. Se på Oblivion (Som man längtar lite lätt efter:p)

OfT: Halldin säger du 3mån? Någon länk om det? Har vart lite slö i informations samlandet

Permalänk
Medlem

varför laggar ljudet för mej när jag ska ser på första filmen? vet inte än om det gör det gör det i andra oxå

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Tvärtom menar du?

Dice började så

Sen så vill jag säga: VILKEN GRAFIK! De måste antagligen ha 7800 GTX SLI och överklockade med flytandehelium som kylning

Edit: När en blir dödad av en pil är ju riktigt snyggt (i andra filmen alltså)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Dice började så

Kanske det, men ett spel som skapas av 3 personer känns verkligen inte mer lovande än ett som skapas av ett företag med pengar, visst kan det bli skitbra, men de flesta blir nog inte ens klara.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

det är ju bara hans kallingar som format sig lite illa när han rör sig, hans verkliga storlek avslöjas inte

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Kanske det, men ett spel som skapas av 3 personer känns verkligen inte mer lovande än ett som skapas av ett företag med pengar, visst kan det bli skitbra, men de flesta blir nog inte ens klara.

Dice var 5 pers. Två st i stockholm o sen 3 st utsprida över landet. Skicka 3.5 disketter via posten (Y) Pinball dreams blev ju lyckat iallafall ^^

Permalänk

@Albinsson

Märkte den också...

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
varför laggar ljudet för mej när jag ska ser på första filmen? vet inte än om det gör det gör det i andra oxå

Om du kollar på den i VLC, testa WMP. När jag använde VLC hackade ljudet, men inte i WMP.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Dice började så

Sen så vill jag säga: VILKEN GRAFIK! De måste antagligen ha 7800 GTX SLI och överklockade med flytandehelium som kylning

Edit: När en blir dödad av en pil är ju riktigt snyggt (i andra filmen alltså)

En av betatestarna har enligt rapporter ett Radeon 9800 pro när han kör så än så länge lär det inte kräva allt för mycket. Är ju som doom3 en modell av 3000 polygoner sen släpper man på massa shaders för att få den att se rund ut.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Dice var 5 pers. Två st i stockholm o sen 3 st utsprida över landet. Skicka 3.5 disketter via posten (Y) Pinball dreams blev ju lyckat iallafall ^^

Toppen, verkligen. Men som sagt så är det större chans att ett riktigt företag drar ut ett bra spel.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
En av betatestarna har enligt rapporter ett Radeon 9800 pro när han kör så än så länge lär det inte kräva allt för mycket. Är ju som doom3 en modell av 3000 polygoner sen släpper man på massa shaders för att få den att se rund ut.

9800 pro?! Ehh.. säker på att det inte var x8000pro? (ja x8000 )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
9800 pro?! Ehh.. säker på att det inte var x8000pro? (ja x8000 )

Nej då helt säker, Grafikkortet dom använde när dom spelade in filmerna ni såg var ett vanligt Geforce 6800, Glöm inte bort att det finns en trevlig irc kanal på irc.chattingaway.com, #projectoffset

Edit: "I got a reply from Sam a couple of weeks back after I enquired about the lighting model. Aparently, My Athlon FX55 system (only 1 gig of corsair XPert, and single GeForce 6800 ultra) will be enough to run the game at a decent level (It's being developed on a 6800 - but then, most people know that anyway)."

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu