Vidarebefodra outlookmailen till min gmail

Permalänk

Vidarebefodra outlookmailen till min gmail

Skall resa bort framöver och tänkte att det skulle vara smidigt om alla mina mail som kommer till min teliamail automatiskt skickas vidare till min gmail.

Någon som vet hur man kan lösa det ?

Permalänk
Medlem

Logga in på nått webgränssnitt du har hos telia och kolla om det går att ställa in nån forward där.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $pike
Logga in på nått webgränssnitt du har hos telia och kolla om det går att ställa in nån forward där.

Går inte, tillåts inte av telia. En av alla smarta strategier Telia har
Kör annars Telias webmail den fungerar trots allt i nödfall.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns nåt inställning i outlook som kan göra det. Gamil har ju en sån funktion som vidarebefodrar mailen till en annan adress. Men det är ju tvärtom du vill ha det

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Vidarebefodra outlookmailen till min gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lergell
Skall resa bort framöver och tänkte att det skulle vara smidigt om alla mina mail som kommer till min teliamail automatiskt skickas vidare till min gmail.

Någon som vet hur man kan lösa det ?

MVH
David

Skapa en regel i Outlook som automatiskt vidarebefordrar alla inkommande mail.

Det står definitivt i hjälpen i programmet hur du gör detta.

Permalänk

Re: Re: Vidarebefodra outlookmailen till min gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Skapa en regel i Outlook som automatiskt vidarebefordrar alla inkommande mail.

Det står definitivt i hjälpen i programmet hur du gör detta.

Måste man inte starta Outlook lite då och då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vidarebefodra outlookmailen till min gmail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Måste man inte starta Outlook lite då och då?

Jo, det stämmer, eftersom Telias e-postserver inte har en aning om vad du har gjort för inställningar i din egna dator. Så det förslaget var kanske inte så väl genomtänkt.

Telia webb-mejl verkar vara den enklaste lösningen om man inte kan ställa in själv eller be Telia lägga in en vidarebefordran på deras server.

Permalänk
Medlem

Om du loggar in på Telias "Mina sidor" kan du ställa in automatisk eftersändning av dina telia-mail.

Citat:

Eftersändning

Om du vill att dina e-brev ska skickas till en annan e-postadress använder du eftersändning.
Dina e-brev skickas då direkt till den e-postadress du valt utan att någon kopia sparas i din egen e-brevlåda.
Det kan vara användbart om du vill att någon annan ska ta hand om dina e-brev när du till exempel är på semester.
I administrationstjänsten kan du skriva vilken e-postadress som ska ta emot dina inkommande e-brev, slå på och slå av eftersändningen.