Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

för hög volt på cpun?

hej,
jag updaterade mitt moderkort via asus update, jag var inne o kollade lite på vad datorn hade o så. efter att jag hade updaterat moderkortet så gick jag in igen o kollade, och jag märkte att min volt på cpu hade ökat till max (1.85v) och förut hade den legat på 1.65 volt. det finns en mätare som mäter volt, och den har blivit röd :S
är det så att den ställer in sig automatiskt el.? och vad händer om cpun får för mycket volt?

\\en som försöker lära sig

Visa signatur

go fuck your jesus and get the fuck out of my sight

Permalänk
Medlem

Verkar mysko om den skulle ha ställt in sig själv :S 1.65 volt är väl orginal? Ställ ner den bara, om du nu inte behöver högre volt för att din CPU ska vara stabil. Tänk på att högre volt ger mer värmeutveckligen också!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag lånar Tåden lite !

har preics klockan min( 1,775 Vcore) 2500+ till 195*11 = 2145 mhz kommer inte högre har verkligen provat allt ..

men när jag pressar cpu'n till max med prime 95 så maxxar jag 57 *C
NB= 35. är det okej temps ?

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

57c i full load är väl okej

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
57c i full load är väl okej

jag mäkte at den va segare i windows efter att jag hade klockat .. ochatt hårddisken lät mer .. fast jag har låst pci/agp på 66 mhz !

men jag får bättre poäng i 3dmark

Visa signatur

walls dont lite