Permalänk
Medlem

billigt vattenkylning?

Finns det någon bra vattenkylning för under 1000 kr..
och man skulle ju kunna köpa
Hydor Seltz L30 pump
Danger Den RBX 478 1/2
Black Ice Pro Radiator eller Danger Den Heater Core Single

eller är pumpen är dålig.. och måste man ha en vattentank?

annars ser du asteks entry kit trevligt ut

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Som någon sa här på forumet: "en bra luftkylning är bättre än en dålig vattenkylning". Tror inte att du får något att vara nöjd med för under 1000 spänn.
Förlåt att jag inte kunde svara på din fråga men jag kände mig tvungen att dela med mig av den visdom andra skänkt mig.

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Medlem

Re: billigt vattenkylning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
Finns det någon bra vattenkylning för under 1000 kr..
och man skulle ju kunna köpa
Hydor Seltz L30 pump
Danger Den RBX 478 1/2
Black Ice Pro Radiator eller Danger Den Heater Core Single

eller är pumpen är dålig.. och måste man ha en vattentank?

annars ser du asteks entry kit trevligt ut

De sakerna ser helt ok ut. Och nej, du behöver ingen tank.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaman
Som någon sa här på forumet: "en bra luftkylning är bättre än en dålig vattenkylning". Tror inte att du får något att vara nöjd med för under 1000 spänn.
Förlåt att jag inte kunde svara på din fråga men jag kände mig tvungen att dela med mig av den visdom andra skänkt mig.

Jo men detta han plockat ihop är bara till processorn och har svårt att tro det finns en fläns som gör jobbet bättre (med samma fläkt då), dock blir detta ca dubbelt så dyrt som en bra fläns + fläkt.

fördel är att få ut cpu värmen ur lådan, samt möjlighet att kyla med absolut rumstemp luft.. (beroende på radiator placering)

har en L30 och är grymmt nöjd (ej dränkt).. Ställ den på skummgummi lr liknande bara så du får bort eventuella vibrationer, min är knäpptyst.

Permalänk

Fortsätter att göra reklam för BigWater, jag tycker den är stabil. Se den andra tråden.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.