kan inte installera om windows
Jaha sitter och spelar lite halflife 2 stillsamt. Plötsligt dör datorn och det första jag tänker är överhettning, men tempen ligger som den brukar och jag bootar upp igen. Ja detta funkar prima, tills det gått 30 sekunder, för då startar den om igen. Tänker vafan? och tittar efter om det fortfarande står att jag CPU fläkten ska vara inkopplad (har vattenkylning), men den är disablad.
Ok dags för ny boot, samma sak händer, tar en titt i aktivitetshanteraren och ser att panda processen tar upp 50%, dessutom saknas namnen på de olika processerna (brukar stå system och användare och så där, m en allt är blankt.)
Försöker skapa en ny användare men då vill den inte logga in. Avinstallerar panda (på 30 sekunder kan jag tilläga ) men ändå samma problem.
Dags för formatering tänker jag, säkert något nytt mördar-virus. Så då försöker jag med windows skivan. När allt är inläst och man ska komma vidare i installationen kommer följande meddelande upp:
Filen ql10wnt.sys är skadad. Tryck på valfri tangent för att fortsätta.
efter det står det "Installationen misslyckades. Tryck på valfri tangent för att starta om datorn.
Nu börjar paniken komma så smått men än är det inte över. Har en annan lite sämre dator ikopplad och sätter nu min 120 gigare som slave för att formatera den där. Och det går riktigt bra, känner att hoppet stiger. Men när jag kopplar in kommer samma meddelande.
För att sammanfatta det jag gjort:
1. Formaterat om hårddisken
2. Tvättat windows XP skivan
3. Flushat BIOS (tagit ut batteriet etc)
Nu sitter jag handfallen, va i helvete är detta för något felmeddelande. Jag menar vart ligger filen som är skadad? I mina nollställda BIOS eller på XP skivan, och varför i sånna fall fick jag inte detta felmeddelande när jag installerade om kompisens dator för 10 dagar sedan?
Vad ska jag göra, prova en annan XP skiva?
Byggaren