Permalänk
Medlem

Det är ju nu inte helt sant att det inte finns spel till mac.
De större titlarna kommer dit men lite, ok mycket, senare och då i regel avlusade. Såklart bittert för en speljunkie.

5 % av datormarknaden är ändå rätt mycket. Undrar hur många datorer det är? Man hugger en marknadsandel med ett system lika fjärran från en Pc som en Sun eller AS/400. Ok lite närmare Sun då kanske...
-Förutom att man kan köra word i den och få upp samba på ett snyggt sätt.
Det är ju rätt fräckt.

Det säljs ju trots allt en och annan dator och själv har jag aldrig sett någon redovisning på hur de där siffrorna är gjorda. Jag vet heller inte hur del av pc-marknaden som primärt använder sina datorer till spel. I procent över hela världen.

Skulle man titta på mängden datorer folk har hemma eller i skolan kanske siffran blir en annan. Jag har ingen aning.

Spelmarknaden i titlar räknat är enorm på pc - medhåll - men den är inte dålig på mac.

Det är efterfrågan snarare än mängden maskiner som avgör, om dessa 5 % kräver spel kommer ju inga företag säga att nänä vi vill inte ha era pengar, vi är tillräckligt rika. Apple skickar ju iväg ett par miljoner datorer om året om jag minns rätt.

Dessutom blir spelmarknaden allt bättre på macsidan.

Permalänk
Avstängd

jag använder PC för jag är nöjd med PC och har ingen anledning att byta till nått som har ryktet att vara sämre

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
jag använder PC för jag är nöjd med PC och har ingen anledning att byta till nått som har ryktet att vara sämre

Är det inte bättre att veta än att lita på rykten?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
jag använder PC för jag är nöjd med PC och har ingen anledning att byta till nått som har ryktet att vara sämre

Var har du hört dom ryktena?

Inte bättre att testa själv än att lita på rykten som i stor del sprids av användare som oftast inte vet vad dom egentligen snackar om utan bara lyssnar på andra som inte nödvändigtvis heller vet vad dom snackar om..

Ryktesaväg är en kass väg att gå för att komma till sanningen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

AMD för spel, Mac för resten av ens digitala livsstil. Simple as that.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Pentium M för spel rättare sagt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Windows för spel, Linux för resten av ens digitala livsstil kanske? Beror nog mycket på ens 'digitala livsstil'...iofs låter frasen i sig som något som fötts av Apple's marknadsföring

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)