Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Avstängd

hur länge?

Nån som har nån ide eller tanke om hur länge 6800gt/ultra korten kommer kunna hänga med? 1 år till eller 2 år?

Jag menar då hur länge dom kommer hänga någurlunda grafik mässigt till spel, alltså inte livslängd.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det märker du nog.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exchange
Det märker du nog.

haha! tack för det svaret!

blir det bytte så blir det o byta hela mobot så man får pci och cpu och ram minnen...

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på dina krav. Visst, i 800x600 går väl allt. Även i 1024x768 utan AA/AF. personlighen skulle jag aldrig tänka mig att spela i 1024x768, och defintivit inte utan AA/AF. Men klarar man sig tuan det så pallar det nog ett bra tag till. Det är ju höga upplösningar och AA/AF som drar kraft. Men ska man köra med det kan man kompensera med mycket ram (t.ex. 2GB) eftersom grafikkortets minne inte räcker till.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Johle, vad är det för cpu kylare du har i " burken " i din sign??? Ser enorm ut..

Edit: OK det stod där på sidan....

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Offtopic: Johle, vad är det för cpu kylare du har i " burken " i din sign??? Ser enorm ut..

Edit: OK det stod där på sidan....

Hehe, mjo den rä rätt stor. Verkar som knappt någon har den. Jag vill ha den tyst så har bytt ut fläkten. Köpte en 120mm ADDA som jag är mycket nöjd med (har som chassifläktar)samt en 80->120 adapter. Sen när jag ska montera för byta ut den nuvarande och få schysstare temperaturer så tar den i en grej så jag inte kan sätta dit den... Sånt är nedslående =( Nu kör jag med en 80mm papst. Den funkar väl OK men vågar inte köra CPUn i 2475Mhz pga tempen på 1.5v. Nu kör jag 2365Mhz nånting på 1.4v. Hade velat klocka lite mer =/

Blev väldigt off topic men hade inte så mycket annat att skriva =P

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Avstängd

Spel tar ca 3 år att utveckla och de måste ta hänsyn till den största kundgruppens maskinvara för att hum kunna sälja sina spel.

Så ett 6800Gt etc...räcker troligen 2-3 år framöver.

1024x1280 är vanlig upplösning idag och det verkar inte finnas något som påskyndar detta.
UE3 motorn kanske kan slå igenom med xbox 360 där nya spel kommer att köra med den på PC också snabbare än idag tänkt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)