Permalänk
Medlem

TT Big Typhoon @ Abit AN8 939

TT Big Typhoon @ Abit AN8 939

Fungerar detta utan problem, hur fixar man problemen med skruvarna och vilken temp borde jag få med 3200+ (Amd Venice)
Jag har 31 grader nu med boxad kylning!

Permalänk
Medlem

ja det ska gå på alla moderkort, fast man kanse får använda orginalbakplåten, fick ja göra på mitt DFI iaf.. har svårt att tro att din temp är så låg, om du inte har datorn utomhus vill säga, men räkna med att komma ner 5grader kanske, du kmr ju inte under rumstemp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med med Big Typhoon på min AN8 Ultra, funkar utmärkt.
Dock så kommer du få byta till en av de "bakplåtar" som följer med.

Visa signatur

AMD X2 3800+ @ 2600 MHz | TT Big Typhoon | Abit A8N Ultra | 1 Gb Corsair TWINX C2 Pro @ 2.3.3.6 1T| MSI Geforce 6600 GT | Antec Sonata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonohr
Jag kör själv med med Big Typhoon på min AN8 Ultra, funkar utmärkt.
Dock så kommer du få byta till en av de "bakplåtar" som följer med.

det rä väl en fördel.

tror fortfarande inte att han har så låg temp, jag har sån temp me min big typhoon på min 3700+

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

hehe, ni får tro vad ni vill, kan ta ett screenshot som visar både everest, nyaste speedfan och Cpu-z rev. 130 om ni inte tror mig

Idle ligger mellan 31 och 33 grader hela tiden med 23 grader i rummet
Chassit är ett CM Stacker, tempen inne i är 24-27 grader, hårddiskarna ligger på 29 grader, graffet är det som är rejält varmt, enligt Nividia på 45 grader... Min 80GB IDE verkar dock sakna temp-sensor, det stör mig lite

Jag tycker de e bökigt att byta backplate, så jag ser inte det som ett plus

EDIT: Har igång musikprogram, msn, firefox samt 2 program till för semesterbilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
hehe, ni får tro vad ni vill, kan ta ett screenshot som visar både everest, nyaste speedfan och Cpu-z rev. 130 om ni inte tror mig

Idle ligger mellan 31 och 32 grader hela tiden med 23 grader i rummet
Chassit är ett CM Stacker, tempen inne i är 24-27 grader, hårddiskarna ligger på 29 grader, graffet är det som är rejält varmt, enligt Nividia på 45 grader... Min 80GB IDE verkar dock sakna temp-sensor, det stör mig lite

Jag tycker de e bökigt att byta backplate, så jag ser inte det som ett plus

http://img82.imageshack.us/img82/2158/temp4jt.th.jpg

det är ju bara te o skruva bort den? du får ju ta ur moderkortet i vilket fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det är väl tyvärr så

Hatar att demontera moderkortet, eftersom jag får demontera halva datorn

Ser ni tempsen!

Undrar vilken temp jag kommer få med TT BT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
ja det ska gå på alla moderkort, fast man kanse får använda orginalbakplåten, fick ja göra på mitt DFI iaf.. har svårt att tro att din temp är så låg, om du inte har datorn utomhus vill säga, men räkna med att komma ner 5grader kanske, du kmr ju inte under rumstemp.

Hmm , jag skulle kolla upp hur big typhoon va att montera på DFI lanparty så jag sökte lite. I denna tråd sa dom att man va tvungen att ta bort bakplåten. "Allt gult skit ska bort" om man ska citera exakt
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49887...

Man blir ju lite fundersam när folk säger så olika...

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

du kan montera den på flera olika sätt, så länge den sitter stabilt och inte rör sig så är det bara bra
sen ser du ju på tempen efteråt om du monterat den helt galet...

Permalänk
Medlem

Temp 69 grader

DÅ blir man inte glad!