Vad kan vi ändra/göra bättre? DatorGallerian.com

Permalänk

Vad kan vi ändra/göra bättre? DatorGallerian.com

Tjena grabbar

Efter att ha varit på webbmarknaden ca 10 månader, vill jag gärna vet vad ni tycker att vi ska förbättra,
vi har fått både ris och ros och försökt förbättra oss på allting, men det är inte alltid lätt när vi är få
i företaget men har flera tusen ordrar att hantera plus att vi ska försöka öppna
den nya butiken till den 1 november :), men vi kämpar på.
Så nu vill jag gärna vet vad ni gillar hos oss typ priser, hemsidan osv osv
och vad ni inte gillar hos oss priser, hemsidan osv osv ja ni fattar

Mvh
Edin Turcinhodzic
Support / Försäljning
DatorGallerian Malmö

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk
Medlem

Hej hej:)
Välkommen ska man väl kanske säga också:)
Priserna tycker i alla fall jag är som på dom flesta andra ställen, normalpris om man säger.
hemsidan tycker jag är lättnavigerad, men en sak som jag saknar är s.k paketerbjudande som t.ex komplett har, men man kan väl inte begära allt kanske:D
hm.. det är väl det jag kommer på i skrivande stund.

vänligen,

Jonas

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk

Hm, har aldrig kolla på er butik men ska ta en titt
Ser ju bra ut som hemsida, första intrycket dvs.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

jag tycker eran support börjar funka bättre och bättre

Permalänk

kan du ge några konkreta exempel på vad som ska "läggas ner" ev. förbättras??

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk
Medlem

Jag tycker er hemsida är lite plottrig, just den där röda färger. Det är svårt att se vad som är vad, iochmed att det inte finns några "boxar".
Jag skulle verkligen rekomendera er en "lugnare" färg som känns skönare att titta på. Den där illröda färger skriker i mina ögon, usch. Det var faktiskt det första jag la märke till när jag gick in på sidan, och jag ville bara därifrån direkt.
Så det är mitt tips, välj en annan nyans av röd, eller en annan färg. Lägg också till boxar till menyerna. Använd mjuka linjer, det brukar också funka.
Just ordet "artikellista" stör mig också. Använd stor bokstav.
Alla formulär känns inte heller helt inbjudande, att blanda rött och blått, njaae... Lite mer text som beskriver formulären vore också något att fixa. Känns inte helt säkert att fylla i något formulär man inte riktigt vet vad det är.

Kika lite på Dustins hemsida, den känns som en bra referens.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talare, lite för stökig så att säga.
En ny logga, ny färg och ny grafiker skulle inte vara fel.

Annars är väl allt prima.

Permalänk

Vi kommer med en "ny" hemsida i mitten av november, där bla designen kommer att förändras en liten bit, men att folk ändå ska känna igen sig.
Jag tackar för intresset och bjuder första 10 på frakten på 30kr, skriv order "forum" i rabattrutan. ( utan " )

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk
Medlem

Kan fortsätta lite på hemsidan och lite annat.

Erat telefonnummer och email adress är ganska svårläst när det är svart text på röd bakgrund.

Direktlänken till produkter skulle passa bättre vid Lager, Art.nr. och Moms istället för längst ner på sidan.

Sortering efter lagerantal fungerade inget vidare när jag testade det på 19" TFT-skärmar.

Lite Zalmankylare kanske? De brukar vara populära, både cpu- och vga-kylare.

När jag ändå är inne på kylning: Datorkomponenter->Kylning->Processorer->Athlon 64 dessa kan passa till Semperon socket 754 som inte är Athlon 64, så det borde benämnas Socket 754/939/940. I mitt tycke i alla fall.

Det var det jag kom på för tillfället.

Lycka till!

[Edit] Kan inte skriva om någonting annat då jag inte bestältt från er, tyvärr. Men jag hoppas att det hjälpte.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste efter priset med en internetbutik är utbudet tycker jag.
Jag brukar vara ganska medveten om vad jag vill ha och vad som är bra när jag ska beställa, och oftast blir det den butik som säljer alla saker köpet sker hos.

Jag förstår att det är dyrt för en ganska liten butik att ha saker från flera olika leverantörer etc. så jag vet egentligen inte vad man ska göra åt det.

Just nu är jag på jakt efter en grafikkortskylare, och jag tyckte erat utbud var lite tunt
Annars har jag inget att klaga på. Ni kunde få upp lite mer bilder på produkterna, för det är trevligt att kolla på när man navigerar runt och letar efter prylar att köpa.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Tack för kritiken
Vi kommer som sagt upp med en ny design efter månadsskiftet, jag har noterat allt och skickat till webansvarige som får lägga in allting, hoppas jag iallfall
Angående sortimentet så kommer vi nog inom snar framtid ha en av sveriges största sortiment, vågar jag påstå, vi har skrivit avtal med
5 av sveriges största leverantörer, som automatiskt kommer att läsa
av deras hemsidor av produkter, det som gör det så bra är att vi har tagit de 3 största på det utbudet som vi egentligen har och lagt till lite, och sen så har vi tagit in lite "outsiders" dvs lite fler grafikkort, moderkort och minnen bla sapphire och DFI och mycket mycket mer kylning

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk
Medlem

En bra idé vore att förklara fraktsätten lite utförligare. "Enhetsfrakt 30kr", vad innebär det? Som någorlunda luttrad internetshoppare har man blivit en hel del cynisk, och en frakt på 30kr vad och hur mycket man än köper låter för bra för att vara sant. Om det verkligen är sant, förklara det så det inte finns några frågetecken.

Permalänk

Mmm det kommer den nya hemsidan under Frågor&Svar att ha, dvs förklaringar till div beteckningar, lagerstatus osv
Enhetsfrakt är som sagt 30kr för hur mycket kunden än köper, och det finns
inga frågetecken angående det :), det är så att vi skickar direkt från våra leverantörer till kunderna, och kan på så sätt ha en enhetsfrakt som är låg.

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk
Avstängd

Säger bara...gör om hemsidan ! direkt jag kom in ville jag ut ur den, såg inte riktigt seriös ut såsom datorbutiken å komplett. men era priser var ju inget fel på

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

oj, måste bara påpeka att kategorierna är förfärliga!
det första jag kollade på var bärbara datorer. får två kategorier: professionell eller konsument. fattar inte riktigt vad som menas, men väljer konsument. får då upp massa dyra datorer, och bulk köp etc. finns dock billiga datorer också.
jaha tänker jag, och testar professionell. där är det "vanliga" datorer. men vänta nu, jag såg ju datorer för så lite som 7000 i förra kategorin som inte finns i denna? varför?
kollade stationära datorer också, och det var likadant där. jag fattar alltså inte varför ni delat upp datorer i kategorier, blir ju bara jobbigare för potentiella kunder att få en överblick. inte heller fattar jag vad som menas med dom olika kategorierna. verkar rent generellt vara dyrare datorer i konsument, fast mycket verkar vara slumpmässigt.

nä skrota det och ha 1 kategori, och låt kunden sedan filtrera ut vad dom vill, tex en rullista med märken om man bara vill kolla på tex acer, eller om man bara vill se datorer som kan köpas i pack. om ni måste ha som nu med mer än en kategori, och att kunden måste kolla en kategori i taget, ha i alla fall lättförståeliga/bra kategorier.

jag kanske bara är lite trög idag, men du (eller om ni andra fattat det) får gärna förklara vad som menas med dom kategorierna eftersom jag blev lite nyfiken nu

edit:
en annan sak som jag just märkte, eftersom jag aldrig sett er butik förut så klickade jag på "populära" artiklar på högerkanten för att se vad ni säljer till bra priser, men jag får inte fram några artiklar, annonserna flyttas upp istället. "nya artiklar" funakr dock.

nu vet jag inte om du klassar det, samt det jag sa tidigare, som "design" som du sagt kommer ändras, men eftersom det inte riktigt har nått med designen att göra riktigt så tänkte jag att det kan vara bra att påpeka.

edit2:
såg just att "populära artiklar" bara visar artiklar från kategorin man är inne i (jag antog att det var för alla artiklar), så det var under "stationära datorer" som den inte funkade. kan ju då givetvis vara så enkelt som att ni inte sålt nog många såna för att filtret ska funka

Permalänk
Medlem

Tips: Ta bort smileyn på framsidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm... får säga att sidan är fasligt lik datorbutiken.com?

Permalänk
Inaktiv

Jobba på med uppdateringar av bilder

Permalänk
Medlem

Er sida är en aning lik datorbutiken, men ser väl ganska okej ut endå. Det ända jag vill påpeka är att i Firefox blir man tvungen att scrolla den meny som ligger till vänster för att visa "lagring".

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på sidan tidigare och vet inte om den nya sidan är uppe, men jag tycker som flera andra att det ser plottrigt ut. Syns att sidan är gjord av en programmerare och inte av en designer. Ojämna marginaler och en massa designelement som inte ligger i linje med varandra, sånt ger ett rörigt intryck.

Ta bort den gigantiska hysteriskt animerade gifbilden på förstasidan. Kommer det upp ett erbjudande så vill man kunna klicka på det och komma till produkten direkt. Gifbilden visar flera olika erbjudanden i snabb följd och går inte att klicka på.

Permalänk
Medlem

Vad hände med "Vinn en mus" tävlingen?

Permalänk
Medlem

allt behöver inte va sorterat efter namn det ska man kunna göra sj i menyn till vänster t ex ''Chassin/Nätdelar » ASUS'' lägg alla chassin i en meny och gör så man kan sortera effter t ex ''namn, pris, märke.

föredrar menyn som de har i www.dustinhome.se mycket lättläst och så
tack och hejanars ser allt bra ut

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Hur gick det med tävlingen???

Visa signatur

"Do not learn from your mistakes, learn from the mistakes of others"

Permalänk

Ni skulle kunna börja leverera utomlands, till åtminstone Finland och Sverige. Det finns väl ingen sådan butik ännu, eller?

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Ni skulle kunna börja leverera utomlands, till åtminstone Finland och Sverige. Det finns väl ingen sådan butik ännu, eller?

http://www.multitronic.fi/index.php?setlang=sv

Jag är själv Finlandssvensk, och vill du handla bra varor så är det multitronic...

"Internationellt:
Vi levererar internationellt enbart enligt överenskommelse med kund. "

Stod det på deras sida... Finns det liknande på andra återförsäljare här i Sverige??

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem

Om ni någonsin kunde skicka mitt moderkort som jag beställde förra veckan, skulle jag bli glad. Som är det är nu känns det som att jag kastat 550 kr i sjön.

Visa signatur

Genius may have its limitations, but stupidity is not thus handicapped.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghb
Om ni någonsin kunde skicka mitt moderkort som jag beställde förra veckan, skulle jag bli glad. Som är det är nu känns det som att jag kastat 550 kr i sjön.

ledsen grabben men de har nu officiellt gått i kk.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Datorgallerian.com
Samtliga kunder ombes kontakta mig per mail för vidare diskussion om lösning, mail adressen som ni ska använda är info@datorgallerian.com då telefonen och faxnr upphört iochmed flytten ifrån lokalen, alla mail kommer att besvaras inom 24h.
Mvh Edin Turcinhodzic

det enda att göra är väl som det står.. maila..

Permalänk

Hej

Precis som det står så vill vi gärna hålla diskussionen emellan företaget och kunden, och kommer därför inte att diskutera enskilda fall här, men har ni frågor och undringar så kommer jag naturligtvis att svara så gott jag kan.

Visa signatur

// Hämt/Butik 09:30 - 22:00
// Över 25 000 produkter

Permalänk

Jag och några andra (verkar det som) undrar vad som hände med "vinn en mus" tävlingen?? Tråden försvann ju helt från forumet... Jag försökte även kontakta er via mail, men fick inget svar...

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD