Permalänk
Medlem

UV-Penna

Hallå.
Jad undrar om någon vet vart man kan köpa en UV-Penna. Hade en förut som jag köpte på DreamHack men den är slut.
Har kikat runt men hittar inget. Är inte intresserad av något spray, utan penna så man kan måla på ledningarna på moderkortet.
Så om någon vet vart jag kan hitta detta så skriv gärna, helst en svensk butik.

Permalänk
Proffsmoddare

du...det finns uv-färg på burk på www.ljudia.se men då ska du ha en sån där rolig penna man doppar i bläck ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går med alla pennor som är flourscreande (stavas)...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

akademibokhandeln här i västerås är jag ganska säker på att dom ska ha.. kolla i bok och hobbyaffärer..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Går med alla pennor som är flourscreande (stavas)...

Jasså.. vad är det för pennor då? (flourscreande) ?
En kompis sa att det skulle funkar med vanlig överstrykningspenna. Tstade nyss men det funkade ej.
Ingen som vet någon datorbutik där det finns?

Permalänk
Medlem

sök. Finns någon (flera?) tråd om detta.
Testa med olika överstrykningspennor. Alla är inte floricerande.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

BR har

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk
Medlem

akademibokhandeln, ÖB och willys suger, dom bästa har jag köpt på biltema

Permalänk

Ja, den erfarenhet jag har är att de flesta överstryknings pennorna, eller liknande brukar funka. Sen hur vida de fäster på mb har jag inte en blekaste om. Men iaf sådana pennor kostar ju inte någon / några förmögenheter så köp 4-5 olika och testa, de flesta bör fungera!

Permalänk
Medlem

Är sugen på att göra det jag med, men det är ett jäävla jobb. Inte alltid så man finner ork och lust. Men lägg gärna upp bilder när du är klar.

Permalänk
Medlem

hehe jadå ska bara hitta först...vill helst ha färg på det..typ orange så det ser lite glödande ut. Har testat säkert 10st sånns sketpennor(överstrykningspennor) men inget lysande:P

Permalänk
Medlem

Men jag har läst att det ska vara markeringspennor dom ska vara UV-reaktiva.

Annars kanske detta är ett alternativ.
http://www.dino.se/product.php?pid=228

Invisible Writer från dino.
Skriv hemliga medelanden som din mamma kan läsa när hon använder sitt uv rör över texten.

Kostar bara 29:-

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

yes. men den där är väll bara vitfärgad? måste väll finnas någon onlinebutik som säljer lite riktiga grejer?

Permalänk

djservice.org under tillbehör.

Permalänk

se till att de inte är ledande bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
se till att de inte är ledande bara

För att det ska leda måste det innehålla någon typ av metall.
Möjligtvis att det leder i början när det är fuktigt fortfarande för då kan det innehålla joner som leder strömmen.

Annars är det HÖGST osannoligt.

Visa signatur