Samsung 970p [recension+STORA bilder]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Vad innebär det?

kalibrerings verktyget menar du? eller verktyg å verktyg. Det är en grej man lägger över skärmen. Kopplar in den i datorn. installerar ett program. kör programmet. Sen ställer det in kontrast färger osv. Tror de är på grafikkortet den ställer in det. Har för mig en sån grej kostar runt 1500kr

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk

Finns det nån som har erfarenheter av BÅDE 940B och 970P? Vore kul att få veta om 970P är värd prisskillnaden på 1500 kr.

Permalänk

Ska ge en kort recension i denna tråd när jag får hem min samsung 970P.!! Skriver exakt vad jag tycker!! Aiight!!!!

btw.... ska jag använda drivisen 4.0 direkt??. elelr ska man köra 3.6 först och testa??!!!
nån som hört nått om uppdatering på 3.6???

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky1988
Ska ge en kort recension i denna tråd när jag får hem min samsung 970P.!! Skriver exakt vad jag tycker!! Aiight!!!!

btw.... ska jag använda drivisen 4.0 direkt??. elelr ska man köra 3.6 först och testa??!!!
nån som hört nått om uppdatering på 3.6???

Tycker du ska köra 4.0 direkt eftersom 3.6 kraschar datorn (?)

Permalänk
Medlem

jag tycker den va grymm ändå. stilren design och grymmt att den är vridbar åt alla möjliga håll. Det enda jag inte tyckte om va designen på typ ryggraden eller vad man kan kalla den. mellan foten o baksidan skärmen. Den "stack ut" lite fölr mycket designmässigt.. men den kollar man ju inte så mycket på ändå så

Visa signatur

:)

Permalänk

men kan 4.0 ge skada på skrämen i långtids användning! för den är ju inte gjord för 970P?!! Funkar alla funtioner på skärmen med 970P?

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

Tror inte 4.0 gör någon skada på skärmen.

Permalänk

Beställde just en 970p ifrån webhallen då de nuförtiden bara vill ha 4495kr för den. Däremot är det ett mysterium när de får in skärmarna till sitt lager... nåja det är väl lika bra att den dyker upp efter tentorna.

I vilket fall så blir jag (*tar i trä*) nog mer nöjd med denna jämfört den vx924 som jag skickade tillbaka till jme.

Permalänk
Medlem

3,6 fungera bara till 960BF
inte 4.0 , låser sig hela skrivbordet , skärmen , knapp se hur man styr musen ,
blir förstort skriv bord musen icon ändras man knapp ser den , blir så liten

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem

Min håller på att transporteras hem till mig och borde vara här tidigast imorgon

w00t.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Beställde just en 970p ifrån webhallen då de nuförtiden bara vill ha 4495kr för den. Däremot är det ett mysterium när de får in skärmarna till sitt lager... nåja det är väl lika bra att den dyker upp efter tentorna.

I vilket fall så blir jag (*tar i trä*) nog mer nöjd med denna jämfört den vx924 som jag skickade tillbaka till jme.

Jag var på deras butik i sumpan för ett par timmar sen och hämtade min.:)
Den fanns ju både där och på sveavägen. Bara att dra och hämta jue.:)

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Jag köpte ett minne därifrån men det funka inte för mig. Det va inga problem att skicka tillbaka det.

Så ett använt minne gick att lämna tillbaka så borde det inte vara nå probs att lämna tillbaka skärmen.

Va det länge sen vi försökte göra det?

Du glömmer en viktig skillnad; minnet var defekt, din skärm kommer antagligen inte vara det. Jag har inte full koll på internetköplagen (eller motsvarande), men att ett företag har skyldighet att byta en (öppnad och använd) vara som fungerar utmärkt har jag svårt att tro.

Permalänk
Medlem

Kanon recension, bra jobbat :)!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

Vad jag läst mig till kan "ghostningen" uppenbara sig genom en vit halo effekt på overdrive skärmar instället för det vanliga släpet på andra skärmar. Nån som märkt av detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Du glömmer en viktig skillnad; minnet var defekt, din skärm kommer antagligen inte vara det. Jag har inte full koll på internetköplagen (eller motsvarande), men att ett företag har skyldighet att byta en (öppnad och använd) vara som fungerar utmärkt har jag svårt att tro.

Minnet va inte defekt. det ville inte funka med 3 stickor i mitt mobo

Permalänk

Min skärm har äntligen kommit till mitt hämt ställe, men dock kan jag ej ännu testa den eftersom jag väntar på datorn(i delar) som jag beställt från datorbutiken!! MEn självklart är dom slöast av slöast:D!! HEHE
åter kommer om vad jag tycke rom skärmen!!!

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

Efter mycke testade så har jag bestämt mig för att lämna tillbaka skärmen.
Det dåliga är att magic tune inte funka på min dvi.
Gillade inte alls att det va så grått som det va där det ska vara svart.
Fick nån konstig grafik i world of warcraft när man hoppa där det va mörkt. fick inte det på min crt.
Kände mig inte helt nöjd helt enkelt.
Detta va min första tft så jag vet inte om detta är normalt på en tft om det är det så är tft inte nått för mig just nu. Får vänta tills dom nya skärmarna kommer.

Det va skönare bild för ögon allt, men får använda ögondroppar tills det kommer bättre skärmar:)

Men det va kul att prova en tft.
Provar man inget får man inget veta.

Om ni undrar så är jag kräsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Efter mycke testade så har jag bestämt mig för att lämna tillbaka skärmen.
Det dåliga är att magic tune inte funka på min dvi.
Gillade inte alls att det va så grått som det va där det ska vara svart.
Fick nån konstig grafik i world of warcraft när man hoppa där det va mörkt. fick inte det på min crt.
Kände mig inte helt nöjd helt enkelt.
Detta va min första tft så jag vet inte om detta är normalt på en tft om det är det så är tft inte nått för mig just nu. Får vänta tills dom nya skärmarna kommer.

Det va skönare bild för ögon allt, men får använda ögondroppar tills det kommer bättre skärmar:)

Men det va kul att prova en tft.
Provar man inget får man inget veta.

Om ni undrar så är jag kräsen.

Vart köpte du den? eftersom man kan lämna tillbaka den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Vart köpte du den? eftersom man kan lämna tillbaka den?

Köpte den på webhallen.

Sa att magic tune inte funka med dvi.
Tog dock lite pratade för att få till ett återköp.

Permalänk
Medlem

Min har anlänt och jag är väldigt nöjd. Jag kan heller inte använda MagicTune verkar det som, men allting fungerar och det ser verkligen fint ut i BF2, det är en helt ny upplevelse:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6064210...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Min har anlänt och jag är väldigt nöjd. Jag kan heller inte använda MagicTune verkar det som, men allting fungerar och det ser verkligen fint ut i BF2, det är en helt ny upplevelse:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6064210...

-k0nsl

Härligt! Jo den är helt underbar
På bilden kör du dock 1024, bilden blir bättre i 1280 som skärmen är gjord för.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Härligt! Jo den är helt underbar
På bilden kör du dock 1024, bilden blir bättre i 1280 som skärmen är gjord för.

Oj, tänkte inte alls på det. Ändrade till 1280 nu och det blev ännu bättre
Vad kör du på för drivrutin? Jag använde det som fanns med på cd-skivan.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Oj, tänkte inte alls på det. Ändrade till 1280 nu och det blev ännu bättre
Vad kör du på för drivrutin? Jag använde det som fanns med på cd-skivan.

-k0nsl

Jo ja kör också den från skivan.
Får hoppas Samsung fixar nån ny Magic Tune snart.
4.0 funkar ju hittills ok, även om man inte kan ändra allt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Är det något från cd-skivan som ska installeras???

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner V4 av magitune och körde. Sen vill den ha drivrutiner till skärmen. Stoppa i cdn och låt den söka på CD romen bara..
Installerade även magirotation. Dock funkar inte skivan i forefox så man får gå via utforskaren..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

k!! använder internet explorer så de ska nog gå brau:D

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk

Har mailat Samsung angående Magic Tune nu.
Återkommer

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Jag skall ladda ner version 4.0 av MT nu....se om det är nått att ha.

Dom som funderar på att köpa ny skärm borde satsa på en sådan här

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Efter alla inlägg i denna tråd + några andra så har ja äntligen bestämt mig för en samsung 970p!!! Hoppas verkligen att jag blir nöjd och alla verkar tycka den är bra té spel m.m....

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Du kommer inte ångra dig. Den är grym. Spelen flyter på otroligt fint, om du hade en CRT innan så kommer du verkligen bli förvånad över det nya livet dina spel får. Nu ser ju Battlefield2 ännu bättre ut än innan

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).