Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vill gör en intressant hemsida, men om vad?

Permalänk
Medlem

Vill gör en intressant hemsida, men om vad?

Hej

Jag skulle velja göra en hemsida, men vet egenligen inte vad jag vill göra en sida om.
Skulle vara rätt fränt om man skulle kunna göra en sida som har rätt många läsare.

Vad tror ni man kan hitta på? Kanske nån sida med lite sammlade guider hur man gör olika saker till datorn eller nått sånt kanske?

Permalänk

Gör den sida som behandlar ett av dina större fritidsintressen. på så sätt får du automatiskt lätt att skriva om och diskutera ämnet.
Dessutom finns det alltid folk som har likartade intressen och kanske får upp ögonen för din sida.

Permalänk
Medlem

Tja, vad kan du och vad är du intresserad av? Börja i den änden. Du kommer aldrig kunna göra en inspirerad hemsida om ett ämne du inte bryr dig om.

Sen kan det nog vara idé att satsa på sådant som inte finns i mängder redan. Tyvärr är det nog så att datorintresserade ofta lägger upp hemsidor, vilket gör att det finns massor av sidor om just datorer. Ska man utmärka sig i det fältet krävs det att man har något som ingen annan har.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Glömsk

Man kan göra en hemsida om ett ämne man inte bryr sig om bara man kan tjäna riktigt stora pengar på det. Var en kille i USA (England?) som skapade en blog om asbestos enbart för att Google betalade så fruktansvärt bra per klick på reklam om det ämnet. Han tjänade tydligen ganska stora pengar på det. Det är nog en motivation att göra en hemsida om något konstigt, obksyrt ämne och vara motiverad att fortsätta.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Funderar dygnet runt på något webbprojekt att fippla med. Gärna med lite mer avancerad PHP / MySQL inblandad. URL:ar, servrar och bandbredd har jag redan, men som sagt, inget att använda dom till

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

En sak säger jag bara

Reklam - NEJ tack! Vägrar ha en enda reklam pinne på min sida.

Undantag för sweclockers då

Permalänk
Glömsk

Om ni vill skapa något webbprojekt / communityaktigt får ni nog rikta in er på något väldigt obskyrt men ändå göra det väldigt bra för den lilla skaran som är intresserad av ämnet. Att rikta in sig på att göra världens bästa webbprojekt med information, artiklar och recensioner om musik kan vara svårt. Om man däremot gör en sida enbart med noter för en viss typ av skittung industriell musik så har man en idé värd att utveckla.

Här är några projekt jag personligen skulle vilja se:

1) Svensk sajt om hur nördar ska göra i valet 2006, komplett med information om vilka partier som står var i frågor som mjukvarupatent, annan it-politik etc. Här får sidarens skapare vara lite social och ringa telefonsamtal för att ta reda på informationen. Kanske en Wiki och sammarbete med FFII? Detta är kanske inte så roligt att skapa.

Tja, det är väl vad jag kan komma på nu.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Psionicist FTW!

Det var ett jävligt bra förslag. Ett slags TheRegister / YRO-Slashdot / Piratbyrån-tvärsnitt utan allt flamande och warez-snack. Jag kan tänka mig att bidra med lite skriverier, utifrån den lilla tid jag har.

Permalänk

Intressant förslag. Jag har självt funderat ofta på vart olika partier står i olika nörd-frågor. Fler idéer?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

En sida om hur man på bästa sätt odlar potatis kanske? Vad som helst som du känner dig intresserad av. Potatisodling var bara ett exempel på ett ämne som många är intresserade av.

OBS! Själv är jag inte alls intresserad av potatisodling men min morfar t.ex. gillar det.