Permalänk
Medlem

Någon som fått det att funka under OS X?

compile.sh avsluta med detta för mig,

NFoo::StringGetInt(char const*) NFoo::StringGetFloat(char const*) NFoo::StringCompare(char const*, char const*, int) collect2: ld returned 1 exit status link failed Build Time: 141.0 s

Ingen aning vad det betyder, men "link failed" låter kanske lite oroväckande.

När jag kör wrk/output/client.app (som är 102 bytes stor, liksom server.app) får jag "Programmet 'client.app' gick inte att öppna eftersom det är skadat eller ofullständigt.".

Om någon får igång det under OS X får den gärna hosta sina binärer.

Mina console outputs: del1 (foolib/scripts/build.py), del2 (wrk/compile.sh)

Visa signatur
Permalänk

Jag har fixat merparten av alla små problem när man bygger under OSX 10.4, men det kommer att krävas lite arbete för att få spelet att fungera korrekt:

* ljudstödet är enbart implementerat för win32, måste implementera en SoundDevice via OpenAL
* de inkluderade filerna för ogg/vorbis är win32

Hinner inte mer nu, återkommer ikväll eller imorgon med en uppdatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
Jag har fixat merparten av alla små problem när man bygger under OSX 10.4, men det kommer att krävas lite arbete för att få spelet att fungera korrekt:

* ljudstödet är enbart implementerat för win32, måste implementera en SoundDevice via OpenAL
* de inkluderade filerna för ogg/vorbis är win32

Hinner inte mer nu, återkommer ikväll eller imorgon med en uppdatering.

svn co svn://teewars.com/foolib

Skall finnas en SoundDevice implementerad för OSX.

(svn = subversion)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Kul spel!
Dock blir det lite tråkigt i längden då farten ökar lite för fort, det leder till att man får spela många korta omgångar istället för få och långa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Nu måste du i och gröta i build systemet vilket är skrivet i python. Kan inte hjälpa dig på rak arm men kör en "python foolib/scripts/build.py" så kommer den spotta ur sig massor med information.

Jo, nu kom det en massa info, men jag vet inte hur jag ska använda mig av den. Det är väl bäst att vänta tills någon med kompetent person portar det till Linux.

Permalänk

Efter en massa krångel har jag i alla fall lyckats få Teepop att kompilera under OSX 10.4.

Spelet fungerar dock inte som det skall än, SoundDevicen generar bara brus och grafiken krångar.

Här följer ett kort shellscript som laddar ner källkoden, uppgraderar foolib och patchar ett par mindre problem i spelets kod. Denna release riktar sig enbart till utvecklare.

Kräver:

- fungerande installation av Darwinports
- subversion
- sudo behörigter (för Darwinports och gcc_select)

www.zafar.se/bkz/dump/teepop-darwin.tar.gz

En preview av shellscriptet ifall man vill göra det manuellt (glöm inte att kopiera teepop.patch från ovan länkade teepop-darwin.tar.gz):

echo '### Installing libogg/libvorbis via Darwinports...' /opt/local/bin/port install libogg /opt/local/bin/port install libvorbis echo '### Reverting GCC back to 3.3' gcc_select 3.3 echo '### Downloading teepop sources' curl -o teepop_src.tgz http://www.teewars.com/~kma/teepop_src.tgz tar xzf teepop_src.tgz teepop_src cd teepop_src echo '### Upgrading foolib' rm -rf foolib svn -q co svn://teewars.com/foolib echo '### Removing Win32 version of libogg and libvorbis' rm -rf teepop/engine/src/client/ogg/ogg rm -rf teepop/engine/src/client/ogg/vorbis rm -rf teepop/engine/src/client/ogg/*.lib echo '### Making symbolic links to Darwinports versions of libogg/libvorbis' cd teepop/engine/src/client/ogg/ ln -s /opt/local/include/ogg/ ogg ln -s /opt/local/include/vorbis/ vorbis cd ../../../../../ echo '### Patch a couple of small issues in the main game code' patch -p1 < ../teepop.patch echo '### Copying game data into our build staging area (wrk/output/)' mkdir wrk/output cp -R ./teepop/engine/data/ ./wrk/output/data echo '### Restoring GCC settings back to 4.0' gcc_select 4.0 echo '### Done!'

Edit:

Någon med OpenGL erfarenhet får gärna ta en titt på alpha bledning problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
... massa text ...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Var tvungen :/

Permalänk
Medlem

det där slog tamigfan rekord i offtopic - [inte för att jag tillför nåt vettigt heller] Jag har inte ens orkat kompilera spelet, har btw inte ens nån vettig kompilator... Har ni det färdigkompilerat för win32 nånstans? Kollade snabbt utan att se nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
det där slog tamigfan rekord i offtopic - [inte för att jag tillför nåt vettigt heller] Jag har inte ens orkat kompilera spelet, har btw inte ens nån vettig kompilator... Har ni det färdigkompilerat för win32 nånstans? Kollade snabbt utan att se nåt.

http://teepop.net/

Files:

Citat:

Client
Latest client version is v9.
Latest network version is v9.

Teepop Client v9 (win32)

God jul

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att jag har faktiskt lagt upp lite mer på weblogen skall försöka hålla något sorts flöde i den och lägga upp saker då och då..

http://teewars.com/weblog

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt, intressant läsning!