Permalänk
Medlem

Fick fel processor i datorn, hjälp.

Jag handlade en Fujitsu-Siemens på "Power" och i anonsen så stod det att det skulle vara en Athlon 3200 processor men jag fick tydligen en Sempron 3000+. Dom har tydligen nyss bytt eller något, för här är annonsen( http://www.power.se/Product.aspx?id=57457&sectionid= ), på nätet och då står det angivit både om Athlon och Sempron processorn. Knepigt detta..

Jag har haft en Pentium 1.6GHZ tidigare, vem är bäst?

Permalänk
Medlem

Skriv ett brev/ring power och säg som det är

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Sempron är en enklare/långsammare version av Athlon, så om du betalade för vad de sa var en Athlon ska du definitivt ta ett snack med dem. En Sempron 3000+ kostar ungefär hälften av vad en Athlon 3200+ kostar..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Ring och klaga... sånt hade jag aldrig tolorerat... det är till att lurar människor

Permalänk
Medlem

Ja, jag spelar ju inte något i och för sig, men är den bättre ä 1.6HZ Pentium ialla fall, eller är den sämre än den också?

Permalänk
Medlem

Det står ju högst upp på sidan att det är en Sempron 3000+ , Och är inte den där Athlon processorn en Thunderbird det står ju AthlonT, Sempron är väll efterföljaren till Athlon ?

Och så tror jag att ni blandar ihop AthlonT med en Athlon 64 ?

Och dom skulle förmodligen aldrig packa på en Athlon 64 på en dator för 4900?
Dom har förmodligen uppaterat datorn och glömt att ändra i texten där nere ?

Och ja Sempron processorn är bättre än din gamla Pentium, Sempronen kan jämföras med en Celeron 3 ghz ungefär.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri