Permalänk
Medlem

Feedbacktråd / Lian Li Vattenkyld

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?postid=6140515#po...

Som sagt, om det är nån som har några frågor, åsikter eller kommentarer i allmänt så är detta tråden för er.
Glöm inte att projektet är ungefär ett år gammalt så att klaga över komponentval känns inte så......aktuellt

Permalänk
Medlem

Hehe, såg att du hade lagt in länken nu när jag postade

Såg jäkligt najs ut asså.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Ja man får bara vara dum ett tag

Permalänk
Medlem

Alltid kul när det går bra för folk, skoj att någon har råd iaf.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

najs najs.. har en liten fråga bara. vad får du för temp på nb:n med din fina moddade zalman fläns?

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pingo88
najs najs.. har en liten fråga bara. vad får du för temp på nb:n med din fina moddade zalman fläns?

..det undrar jag också. Den ser ju....

Är den lila vätskan i vattnet karamellfärg eller någon übër süpër hïghtëch üv-rëaktïv vätska?

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet nu så kan inte ge några temperaturer......kan säga att den presterar väldigt bra men om ni tittar nogrant på bilderna så ser ni att den sitter bara nån centimeter från en av radiatorns fläktar

Tillsatsen är bara zerex......i ordentliga mängder.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Lian Li och vattenkylning är min favorit Hehe!
Men ska du inte ta och fästa Fillport:en någonstans?

Permalänk
Avstängd

snyggt. speciellt med lian-li .vad använder du för moderkort ?

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

ser nice ut.. lite speciell modding på zalman kylflänsen..

Permalänk
Medlem

varför 4 minnen? de körs ju i T2 då

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

men gör de verkligen så stor skillnad? jag brukar köra mina i 1T fast dom e speccade för 2 o jag märker ingen direkt skillnad när jag gör minnestester

Notten: Vad är Zerex?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort, Notten!

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Skit snyggt!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ @ 2595 MHz | Asus A8N5X | Powercolor X850XT PE @ 587 / 625 | 768 MB DDR PC2700 | 200gb hdd | 3Dmark05 - 7189

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snapdragon
Riktigt snyggt! Lian Li och vattenkylning är min favorit Hehe!
Men ska du inte ta och fästa Fillport:en någonstans?

Var /och/ är inte så sugen på att borra upp ett hål bara för att montera fast fillporten.......den enda vettiga fästning av den
skulle också göra grafikkortsbyte till ett ännu större h-e
Om du menar att den inte borde hänga och dingla fritt så är den fastspänd mot en skruv på shrouden.

@q_m_p
Moderkortet är ett dfi nf4 sli-dr.

@Ryderman
Zerex är en kylarvätska med väldigt fina egenskaper för vattenkylningssystem, finns att köpa på tex .overclockers.se och dangerden.

Permalänk

Riktigt jäkla schyssta vattenkylningskomponenter.
G5 blocket är inte precis billigt.
Härligt att se en Weapon Heatcore också, han tar väl en paus med dem nu över julen, tror jag läste ngt sådant på xs iaf. Blir nog riktigt go prestanda.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q_m_p
snyggt. speciellt med lian-li .vad använder du för moderkort ?

Det är ala DFI lanparty SLI-DR.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Pumpas inte vattnet upp geom t-korset när man fyller på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
Snyggt! Pumpas inte vattnet upp geom t-korset när man fyller på?

Han har ju fillporten vid insuget på pumpen, så det pumpas inte ut på det hållet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

vore skoj med nån bild då kameran inte är inkörd i idatorn, så man får se lite mer av det fina

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Du har ju satt fläktarna åt Fel håll. Det du leder bort genom vattnet kommer ju tebax för du har riktat fläktarna så dom blåser innåt

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Nordblom Ja d känns lite roligare när det bästa på marknaden är "hemmagjort" Sen så "blir" det nog inte go prestanda.......det "är" och har "varit" go prestanda

mattej00
Får se om vi kan fixa lite fler bilder.....så j*vla stökigt på skrivbordet för stunden

trinitas

Nej jag har inte satt någonting åt fel håll.
Allt handlar om att kyla radiatorn med så "kall" luft som möjligt.

Permalänk
Medlem

Notten: ska du inte dra på slangarna lite mera där nere vid T kopplingen? de ser änna lite oroväckande ut med att dom bara sitter på mindre än en cm..

annars som jag skrivit innan: mycket nice projekt!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Opps. så van med luft kylning =\

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
Notten: ska du inte dra på slangarna lite mera där nere vid T kopplingen? de ser änna lite oroväckande ut med att dom bara sitter på mindre än en cm..

annars som jag skrivit innan: mycket nice projekt!

1/2" tygonslang misshandlad fast på en 5/8" T-koppling......sitter som döden

Men vem vet.....dom har klarat sig ett år nu på raken men om några år kanske tygonslangen börjar ge vika av att vara uttöjd så mycket.......tur att man nog har uppdaterat grejerna då

Permalänk
Medlem

Du har värkligen lyckats med slagdragningen, vet av egen erfarenhet att 1/2 slangar är svåra att få snygga även om det är tygon. snyggt bygge förövrigt med.

skulle vilja se lite mera bilder på helheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jävligt fint

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

skådar mitt öga ett DFI lanparty UT nf4?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

sammex
Nope, gammalt sli-dr.

----------------------------

Angående Zalmanflänsen:

Efter ungefär en timme med prime95 = 41C (ej mätt externt).

Permalänk
Discokungen

Ehm, varför har du inte fläktarna så de suger upp istället för att gå imot de termiska lagarna?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld