Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Nedladdade filer är korrupta

Hej,

Köpte nyligen en ny dator och den beter sig lite konstigt. Alla filer jag laddar ner är nämnligen korrupta.

Köpte med en SATA2-disk som jag installerade windows på först och märkte detta underliga problem. Konstigt nog uppstod det bara efter man installerat vissa uppdateringar från Microsoft. Jag har försökt ta bort dessa men samma problem uppstår.

Jag tänkte att det va något fel på hddn så jag installerade på en IDE-disk istället. Det har fungerat fint i några dagar, men nu uppstår samma problem helt plötsligt igen. Utan att jag installerat något speciellt.

Problemet: De flesta filer jag laddar ner (.exe, .zip, .rar , etc.) är korrupta, men inte alltid. Startar jag tex om datorn brukar jag kunna få ner ungefär en fil innan det börjar.

Datorn: AMD X2 3800+, Twinmos 3200 1gb, Asus A8N-E

Jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få.

MVH
Sebbe

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara något fel på minnet, har du kørt memtest?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Jag har haft liknande problem flera gånger och då har det berott på att minnena inte varit kompatibla med processorn/moderkortet. Dessvärre ger inte memtest något utslag på det. Memtest är dock det första steget du bör ta. Om möjligt prova med andra minnen (helst av annat fabrikat).

Permalänk
Medlem

Status: Har kört memtest i 3h utan några problem.
Har kört prime95 i 40min utan några problem.

Ska testa byta minnen som du sa. Men borde inte de som jag har fungera?

Har TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118498&cks=SER

Det konstiga är ju att jag kan köra filer från vår filserver som jag laddat ner på den. Exakt samma filer som blivit trasiga när jag laddat ner dem till min dator.

Fortsätt gärna komma med förslag

Edit: Har nu satt i en corsair 512mb och samma fel kvarstår.