Permalänk
Medlem

Från P4 till 64AMD

Byte från P4 till 64AMD, jag skall även byta moderkort, då är det väl bara att "plugg and play" som gäller, eller hur?

Måste jag formatera min HD?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Ja du måste formatera hårddisken.

Visa signatur

Msi DKA790GX Platinum*Amd Phenom II 955*OCZ PC2-9200 Platinum*Ati 4850*

Permalänk
Avstängd

Du kan ju klara dig utan format men windows kommer funger väldigt dåligt.

Man måste formatera. Och du verkar lite färsk i ämnet, så ha gärna hjälp av en som kan sina grejer när det byggs ihop.
Posta gärna här vad du tänkt köpa för delar och vad du har så kan vi ge dig tips och se om allt passar.

Permalänk
Medlem

Du måste garanterat byta..

Jag har provat som experiment i skolan att byta all hårdvara och det ända man får upp är bluescreen när den bootar.

Bra att ha skolan ibland till att experimentera med

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Okej okej okej, det tackar jag för, det är bara det att jag inte är så high på hur datorn pratar med OS genom HDs och sånt, jag har byggt ihop min egen dator och hjälpt kompiasr med deras, helt off är jag inte ;).

Tack för svaren grabbar!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser