Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Albanien
Registrerad
Jan 2002

Stänga av musplattan?

Går det på något sätt att stänga av yden där musbrickan som man rör muspekaren med fingret? då jag kopplar in en mus så vill jag att den skall bli "avstängd".

Har en Fujitsu Siemens AMILO M 1425

Tacksam för svar!

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Jan 2006

På min Dell så går man in i inställningarna för mus i kontrollpanelen,där kan man välja om man vill ha den på hela tiden eller avaktivera plattan vid inkoppling av usb-mus eller stänga av den hela tiden. Har för mig att det var så iaf, har inte den inte framför mig nu, men du kan ju se om du hittar nåt i inställningar för mus iaf.

Origin/Steam: bananplanta
Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra R2 500W | ASRock Z77 Extreme 4 | i5 3570K 3,4GHz@4,6GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | Gigabyte Radeon HD 7950 WF3@1100/5900 | Samsung SSD 840 Pro 120GB | Samsung SSD 840 Basic 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

på min amilio 3438 så trycker man bara på knappen som sitter på framför musplattan.

om det inte finns en sån knapp så testa göra som fredrik skrev!

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Anderstorp
Registrerad
Apr 2005

jag själv håller ner Fn+F7 men min är ju en Acer så det kan vara anorlunda.

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dfdfdf
Registrerad
Sep 2004

Det är bara att välja "egenskaper för mus" => "enhetsinställningar" och välja Inaktivera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

har med en amilo pro... dock v7010 jag trycker bara på fn+F4 så stängs den av... riktigt skönt faktiskt... jag förstår att du inte vill ha den igång.. den brukar störa mig när jag skriver länge... musen markerar o klickar överallt om man inte stänger av den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dfdfdf
Registrerad
Sep 2004

Musplattan är verkligen bara till för att användas när man inte kan ha mus, den driver mig till vansinne när jag sitter och skriver i Word.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Jan 2006

Irriterande som f-n när man sitter och spelar och råkar komma åt den med tummen.

Origin/Steam: bananplanta
Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra R2 500W | ASRock Z77 Extreme 4 | i5 3570K 3,4GHz@4,6GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | Gigabyte Radeon HD 7950 WF3@1100/5900 | Samsung SSD 840 Pro 120GB | Samsung SSD 840 Basic 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

någon som vet hur det funkar på en dell x1????

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala/Borlänge
Registrerad
Jul 2001

Läs manualen... De allra flesta notebooks har någon tangentbordskombination eller dyl för att stänga av touchpaden.

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.