Aldrig mer webhallen! [omröstning "har du fått dina saker i tid?"]

Permalänk
Medlem

spännande att det har blivit en hel del diskussion i tråden fortsätt med det!!
jag måste få tillägga att sent på måndagen fick jag sms om att paketet hade kommit... dvs från söndag eftermiddag-->nästnästa måndag.

Min kylning har ankommit efter en dryg vecka och jag vill påpeka att jag egentligen inte tycker det är så farligt att vänta nån vecka på en beställning, även om allting egentligen bara skulle packas å skickas. Huvudsaken tycker jag är att hemsidan inte säger att det ska gå på 24h som den gör just nu. enligt statistiken så har 4 av 10 inte fått sakerna inom 24h och det är på tok för mycket!
Antingen så fixar ni det på 24h eller så gör ni inte det, så enkelt är det!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Fan va webhallen är sega, beställde i Torsdags morgon. Allt fanns på lager och idag Måndag har dom ännu inte ens skickat mina varor. Fy fan handlar inte av dom igen.

Edit: fan vilka svin dom har ännu inte skickat min vara :E

Permalänk

Var värsta heta bruden i min kassa när jag var där idag. Min ålder också, synd att man ser så geekig ut
Skulle hämta en beställning på ett headset men hon hittade det inte (mysko?), så jag fick ta en sämre modell som typ kostade lika mycket. Aja, fin tjej iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Var värsta heta bruden i min kassa när jag var där idag. Min ålder också, synd att man ser så geekig ut
Skulle hämta en beställning på ett headset men hon hittade det inte (mysko?), så jag fick ta en sämre modell som typ kostade lika mycket. Aja, fin tjej iaf

lol.

Permalänk
Medlem

Naaaw.. tackar för komplimangen
Hoppas det du tog istället funkar bra...

Visa signatur

chrixin

Permalänk

Asså det handlar väl om man har tur eller otur bara. Ja la en order på ett spel till min PSP som ja skulle hämta i butiken. Nästa dag får ja ett samtal från Webhallen och berättar att dom har råkat sälja den som ja skulle ha, men att dom kunde skicka den hem och ja inte behövde betala ngn frakt.

Nästa dag började ja lite sent, satt framför datorn och BAM ramlar ngt igenom brevlådan, de va ju spelet såklart. Två dagar tog det mig att få den och jag hade ju tänkt gå å hämta den. Lucky me. Annars har ja aldrig upplevt dålig service alls hos Webhallen de massa gånger jag har varit där.

Och en sak till, om ni har planerat ett köp hos webhallen och ska gå å köpa det typ nästa dag, lägg en order på hemsidan och hämta i butik. Jag gör alltid så och behöver aldrig spendera mer än 5-10 minuter där medans de som kör på direktköp måste vänta ett bra tag. Stod tidigare i tråden om ngn som låg 250 nummer bakom...

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk

Webhallen är kända för att ALDRIG ha varor i lager, och därmed tar det LÅNG tid att få varorna. Kanske inte så roligt för de som inte är vana bara dock.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Har beställt från WebHallen 2 gånger och det var fan ta mig 3 gånger för mycket (filosofi på hög nivå). Fick varken grejerna i tid eller för den delen fungerande prylar. Båda varorna var defekta och puckot på kundtjänsten verkade inte bry sig ett dugg heller.

-Leverandtid
-Kvalitet
-Kundtjänst

+Jag vet nu vilka jag inte ska besälla ifrån.

Fy skäms WebHallen och tacka gud för att Dustinhome finns!

Visa signatur

Ich bin der Santa Claus!

Permalänk
Medlem

Beställde en TV som var beställningsvara, fanns hos leverantör enligt deras hemsida. En vecka senare kunde jag hämta den i butik. Annars köper jag bara det som är i lager vanligtvis.
Man bör se upp med att beställa de senaste sakerna som inte är i lager. Typ 7900GT eller likvärdigt, som är väldigt svåra att få fram.
Så vad är det ni beställer som tar så lång tid?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

29 juni (!), en onsdag, beställde jag ett Gamecube från Webhallen. På fredagen var jag lite konfunderad över att beställningssidan fortfarande inte visade något kollinummer, men jag tänkte att jag åtminstone kunde ge dem dagen ut på sig att skicka.

Följande lördag hade fortfarande inget hänt med beställningssidan, och då började jag bli misstänksam, men kunde inte ringa dem före måndag.

Sagt och gjort, efter en helgs väntan ringde jag upp dem på måndagen. De första fyra-fem försöken avvisades jag av en telefonsvarare som sa att det var för många som ringde och att jag skulle prova senare, men skam den som ger sig. Något försök senare placerades jag på plats fem i en kö.

Med min stackars mobilräkning i bakhuvudet tänkte jag att jag minsann skulle kunna stå ut med fem platsers väntan, vilket jag också gjorde, trots att det tog omkring trekvart. När jag äntligen kommer fram svarar någon förvirrad människa som säger att min vara säkert är skickad, men att beställningssidan kanske inte uppdaterats ännu och att jag skulle vänta till tisdagen och se om den uppdaterats då.

Nu låter vi tisdagen äntra scenen. Framåt förmiddagen hade beställningssidan fortfarande inte uppdaterats, så jag placerade mig återigen i samma kö för att göra av med lite mer pengar på mobilen. Efter ett tag kom jag fram till en lika förvirrad människa som efter lite övertalning dock med all säkerhet kunde bekräfta och svära på att mitt paket hade skickats och att beställningssidan skulle uppdateras av posten klockan 18.00 med mitt kollinummer. Väl utan att ha mer saker att göra på tisdagen väntade jag på att klockslaget skulle komma, och fortfarande hade beställningssidan givetvis inte uppdaterats, och nu var det för sent för att ringa telefonsupporten på Webhallen.

Så kom till sist gårdagen, och med den sanningens bittra timma. Jag ringde ännu en gång upp Webhallen, som den här gången berättade att de för närvarande hade "sjukfrånvaroproblem på logistikavdelningen", och att mitt paket skulle skickas "när de fick tid" -- detta efter att ha sagt att paketet "redan skickats".

Om jag mot all förmodan skulle beställa från Webhallen fler gånger kommer jag garanterat att åka dit och hämta varan iställetför att anförtro det åt deras sjukfrånvarobetyngda logistikavdelning, i synnerhet om jag som nu förhandsbetalar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phibxr
29 juni (!), en onsdag, beställde jag ett Gamecube från Webhallen. På fredagen var jag lite konfunderad över att beställningssidan fortfarande inte visade något kollinummer, men jag tänkte att jag åtminstone kunde ge dem dagen ut på sig att skicka.

Följande lördag hade fortfarande inget hänt med beställningssidan, och då började jag bli misstänksam, men kunde inte ringa dem före måndag.

Sagt och gjort, efter en helgs väntan ringde jag upp dem på måndagen. De första fyra-fem försöken avvisades jag av en telefonsvarare som sa att det var för många som ringde och att jag skulle prova senare, men skam den som ger sig. Något försök senare placerades jag på plats fem i en kö.

Med min stackars mobilräkning i bakhuvudet tänkte jag att jag minsann skulle kunna stå ut med fem platsers väntan, vilket jag också gjorde, trots att det tog omkring trekvart. När jag äntligen kommer fram svarar någon förvirrad människa som säger att min vara säkert är skickad, men att beställningssidan kanske inte uppdaterats ännu och att jag skulle vänta till tisdagen och se om den uppdaterats då.

Nu låter vi tisdagen äntra scenen. Framåt förmiddagen hade beställningssidan fortfarande inte uppdaterats, så jag placerade mig återigen i samma kö för att göra av med lite mer pengar på mobilen. Efter ett tag kom jag fram till en lika förvirrad människa som efter lite övertalning dock med all säkerhet kunde bekräfta och svära på att mitt paket hade skickats och att beställningssidan skulle uppdateras av posten klockan 18.00 med mitt kollinummer. Väl utan att ha mer saker att göra på tisdagen väntade jag på att klockslaget skulle komma, och fortfarande hade beställningssidan givetvis inte uppdaterats, och nu var det för sent för att ringa telefonsupporten på Webhallen.

Så kom till sist gårdagen, och med den sanningens bittra timma. Jag ringde ännu en gång upp Webhallen, som den här gången berättade att de för närvarande hade "sjukfrånvaroproblem på logistikavdelningen", och att mitt paket skulle skickas "när de fick tid" -- detta efter att ha sagt att paketet "redan skickats".

Om jag mot all förmodan skulle beställa från Webhallen fler gånger kommer jag garanterat att åka dit och hämta varan iställetför att anförtro det åt deras sjukfrånvarobetyngda logistikavdelning, i synnerhet om jag som nu förhandsbetalar.

De verkar ha väldigt många som är sjuka på sin logistik-avdelning med tanke på att detta har hållit på ett tag...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Webhallen är alltid seg.. Brukar ta 3-6 dagar innan min order ens är skickad.. Men då är dom ju ofta bra mycke billigare än andra fimor så ;P

Men garanti ärenden vågar jag nästan inte ens uttala mig i.. Dom är säkert mer värdelös än värdelös där

Permalänk
Medlem

Segheten kan jag nog leva med, men att jag ska behöva slösa bort någon hundring på mobilsamtal innan jag får standardsvaret "sjukfrånvaro på logistikavdelningen" känns lite surt, i synnerhet när de redan påstått att försändelsen varit skickad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phibxr
Segheten kan jag nog leva med, men att jag ska behöva slösa bort någon hundring på mobilsamtal innan jag får standardsvaret "sjukfrånvaro på logistikavdelningen" känns lite surt, i synnerhet när de redan påstått att försändelsen varit skickad.

Ring från en vanlig telefon då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finalaz
Ring från en vanlig telefon då..

Tanken hade slagit mig om jag haft en.

Permalänk

Så oerhört störande när folk inte ser vad de har i lager bara... Jag anser att webhallen är mycket snabba, på saker de har i lager. (Och tyvärr är deras lager jävligt litet, men...)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

ni vet att pixmania köpt webhallen va? Och pixmania är världens skojarföretag... googla runt lite så ser ni ....

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

david nordberg - Japp. Det är jävligt synd. Jag inbillar mig att de var bättre innan.. hm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phibxr
Segheten kan jag nog leva med, men att jag ska behöva slösa bort någon hundring på mobilsamtal innan jag får standardsvaret "sjukfrånvaro på logistikavdelningen" känns lite surt, i synnerhet när de redan påstått att försändelsen varit skickad.

anledningen till att de säger att det är många sjuka på logistikdelen är just därför att det är många sjuka på logistikdelen.. lönar sig knappast för kundtjänst att sitta och hitta på random saker.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar bara bli sämre och sämre, för några år sedan fungerade allting helt utmärkt, varorna var i min hand 1-2 arbetsdagar efter beställning men runt 2004 verkar någonting gått helt åt helvete, sommaren 2004 beställde jag Far Cry, det tog inte 1-2 arbetsdagar utan 6 månader! något mail fick man ju inte heller. Beställningen efter det, som visserligen "bara" tog 1 eller 2 dagar för mycket, lyckades dom också klanta till genom att skicka en DVD-läsare med fel färg, tur för dom att jag har en dörr på mitt chassi och att DVD-läsaren behöves för att installera HL2...

Nä, det stället undviker man helst i framtiden.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Bara positiva erfarenheter av webhallen Dock har ja bara gått in i butiken när ja behövde nått

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Beställde skivor som fanns i lager natten till tors, och dem är inte ens skickade på fredagen. Men man är ju van, sist fick man vänta på svar i 2v att ens produkt som var "skickad", inte ens var skickad, inte fanns i lager som där stod och skulle ta ytterligare 2v att få hem till mig.

Mysigt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

En bekant jobbar på Webhallen (vilken avdelning vet jag dock inte) och kunde (något skrytsamt) efter att ha hört min historia berätta att arbetstiden väldigt ofta mynnar ut i spelande och filmtittande när det är "lugnt". Kan detta ha något att göra med den berömda "sjukfrånvaron":s effekter måhända?

Nu säger han kanske så mest för att glänsa lite med de sådana stunder som trots allt KAN uppstå helt oskyldigt på ett liknande jobb, så man ska väl inte dra alla över en kam för ett sånt uttalande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phibxr
En bekant jobbar på Webhallen (vilken avdelning vet jag dock inte) och kunde (något skrytsamt) efter att ha hört min historia berätta att arbetstiden väldigt ofta mynnar ut i spelande och filmtittande när det är "lugnt". Kan detta ha något att göra med den berömda "sjukfrånvaron":s effekter måhända?

Nu säger han kanske så mest för att glänsa lite med de sådana stunder som trots allt KAN uppstå helt oskyldigt på ett liknande jobb, så man ska väl inte dra alla över en kam för ett sånt uttalande.

Finns inte en snöbolls chans i helvetet att någon skulle komma undan med det och låter som brutalt bullshit.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Gjorde en beställning ungefär samtidigt i fredags från psxcare och Webhallen. Dessutom stod det så fint på Webhallens sida att "Webhallen levererar vanligtvis beställda varor inom 24 timmar (om produkten finns i lager och beställningen görs innan klockan 15.00)".

Idag kom i alla fall mitt paket från psxcare medan paketet från Webhallen inte ens har skickats ännu. Jag var dessutom noga med att välja varor som fanns i postorderlagret. Jag får väl hoppas på att få mitt paket innan veckan är slut.

Om någon av varorna skulle vara slut, kommer Webhallen informera mig om det eller måste man själv ta kontakt och eventuellt byta/exkludera produkten?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

beställer aldrig... Tar inte lång tid att gå till affären å köpa det. Och då är det inte mycket som kan gå fel. Kan iof förstå att man beställer om man inte bor i sthlm...