Permalänk
Medlem

bra med såna, vita kan man ju ha istället för den belysning som finns, tex en 30cm vit som ersätter bagagelucks lampan..?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Lyser med ett neonblått sken. On/off-knapp. Fästes med dubbelhäftande tejp. Sladdlängd: 950 mm. 12 Volts kontakt medföljer.

kostar 69 kr på Jula

OBS att det är färdiga rör gjorde för bilar

Visa signatur

den ä fin

Permalänk

kom precis att jag har en laptop laddare till bilen... den kan man ju ställa den på olika spänningar? den håller väl den inställda spänningen? kan jag väl använda en sån?
http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?COSID=C54558A184...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mokko
Du får inte ha neon så att man ser att det lyser så länge man inte står med bilen avstängd och parkerad, då får du lysa hur mycket du vill utan att farbror blå kan säga till om nånting..
Det är inte något problem med att bilen ger ut 14v för det är vad generatorn ger ut och sen sitter det voltregulatorer och sånt som ser till så att det inte ligger mer än 12v så länge du inte kopplar in dig direkt på generatorn.. Jag har sett många som har haft ccfl i bil utan att hålla på å "fjolla" med säkringar och sånt..

Nej, jag har faktiskt personligen pratat med Farbror Blå om Neon på moppe (ja, jag är len i huvudet) Och dom sa till mig att ; Det är inte olagligt att köra med det i trafik sålänge ljuskällan INTE syns. Hävdar du fortfarande något annat hänvisar jag dig till trafikpolisen och ge dem en utskällning !

Permalänk
Medlem

Det ska vara lungt, min farsa har 2st bitspower ccfl rör på sinn motorcykel Det blir en ganska snygg effekt när det lyser på kromet och cylindertopparna..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
Nej, jag har faktiskt personligen pratat med Farbror Blå om Neon på moppe (ja, jag är len i huvudet) Och dom sa till mig att ; Det är inte olagligt att köra med det i trafik sålänge ljuskällan INTE syns. Hävdar du fortfarande något annat hänvisar jag dig till trafikpolisen och ge dem en utskällning !

Det var en ändring för inte jätte länge sen (ca 2 år sen) rörande "övrig belysning" numer får man har precs vad man vill igång när fordonet står stilla/parkerat, unde färd får endast vit/ ljus belysning lysa frammåt, och vit/ ljus och röd belysning lysa bakåt (och blinkers naturligtvis)

Dock får ej belysning/ljuskälla som kan misstolkas för utryckningsfordon användas (ganska självklart om man använder sunt förnuft)

jag vet för jag hade blåa strob lampor/dioder på calibra (vit) och skrämde mopedpojkar med
farbror polisen förklarade "vänligt" för mig att så fick det inte vara.

back on topic

vid pedalstället är det inga problem att ha ljuskälla, blir lite jobbigt vid långkörning som sagt men en knapp att stänga av med så är det löst.
sen kan det vara ganska fräsigt att sätta lyse nere vid b-stolpen, bakom förar/passagerarstol, lyser upp ganska bra.

hoppas det var ett givande svar, MVH Andreas

EDIT: kombinera gärna med en toning på bakrutorna

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom tråden men jag kör med claesohlsson neon i min anläggning.. Fungerat i 2 år oavsett kyla osv.

Permalänk
Medlem

en bil generator ska ge 13,8v..

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TBonnevier
Vilket tjat om spänningar! Jag har ett kopplat till batteriet och det funkar perfekt! Köp ett vanligt CCFL kit (http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2237&session=4fa766...)
och klipp av dom två kablarna som går till molexen och koppla till batteriet.

Får man molex-kontaker också? När jag köpte ccfl så fick jag inte någon molexkontakt.. Nee, jag fick tejpa fast de två kablarna in i en molexkontakt

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216