Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

vad är DOTA för spel?

Permalänk
Medlem

vad är DOTA för spel?

Vad är DOTA för spel? låter som ett bra spel, iaf på introt på denna låt

http://www.basshunter.se/unreleased/BassHunter%20-%20Vi%20sit...

credz till BassHunter

Visa signatur

Stationär: R9 5950X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk
Medlem

Re: vad är DOTA för spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Vad är DOTA för spel? låter som ett bra spel, iaf på introt på denna låt

http://www.basshunter.se/unreleased/BassHunter%20-%20Vi%20sit...

credz till BassHunter

Det är en karta till Warcraft 3.
http://www.dota-allstars.com eller http://www.getdota.com

Fin låt.

Permalänk
Medlem

Jaha, en mod alltså, eller? Men eftersom jag inte har WarCraft3 så blir det lite knepigt, finns det äkta wc3 kvar o köpa?

Visa signatur

Stationär: R9 5950X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk

Ja det är klart

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Du behöver WarCraft3 för att spela DOTA som är som en bana i WarCraft3, customgame.

Du väljer en gubbe, expar den på critters som kommer i vågor och sen ska du slakta dom andra som valt en gubbe och förinta deras bas.

Skitskoj på LAN tycker jag i alla fall, och ja, WC3 går att köpa fortfarande, typ webhallen eller närmaste spelaffär.

Permalänk
Medlem

Du kan även spela DOTA med basshunter om du går in i #basshunter.se
han är en trevlig prick som alltid pratar med sina beundrare. Själv har jag aldrig spelat DOTA men men

//acke

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

hahahah fan vilken skön spellåt faktiskt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

haha, kul att de pratar exakt så man gör i DOTA också

"Kom igen, nu pushar vi mitt allihop"

"Ulti, ulti!"

Fan, DOTA är bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Du behöver WarCraft3 för att spela DOTA som är som en bana i WarCraft3, customgame.

Du väljer en gubbe, expar den på critters som kommer i vågor och sen ska du slakta dom andra som valt en gubbe och förinta deras bas.

Skitskoj på LAN tycker jag i alla fall, och ja, WC3 går att köpa fortfarande, typ webhallen eller närmaste spelaffär.

Du behöver expansionen "The Frozen Throne" också för att spela de.

Permalänk

Man får höra min favo gubbe i början

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Spiritbreaker FTW!!! :D:D

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

jONAS DET E MAT!

Visa signatur

dude

Permalänk
Medlem

Nice, har inte hört fullversionen, tack för det

DotA börjar bli jäääävligt stort... gå in på #dotapickup.euro på quakenet om ni vill slippa public där alla sticker om de dör eller totalt suger o feedar...

Permalänk
Medlem

någon som vet om det går att spela single player?
om det går vart kan man tanka det?

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

det går ju att spela själv men det är ju inte så skoj, eftersom det bara är creeps man ska döda då, gå in på battle.net och joina ett spel med dota, så laddas den hem automatiskt, sedan behöver du bara starta ett lokalt nätverksspel och välja kartan Dota v x.x, sen kör du. Lycka till.

Edit: Eller så kan du ladda ner det här: http://www.getdota.com/

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem

Fan vilken grym låt
Taget från Daddy Dj låten, men ändå grym

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ingen som kan visa screenshots hur det ser ut ingame?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

http://www.dota-allstars.com/

Gå in på hero database och item database så kanske ni får en uppfattning om hur det är

Permalänk
Medlem

Det ser ut som.... uhm.... WC3 helt enkelt

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

snygga stats med ulfsaar

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Började själv spel DOTA för någon vecka sen.. roligare spel finns nog inte :D:D:D:D Har inte gillat sånna spel igentligen... Det jag menar är att jag inte gillar spel där man bygger en bas, sen gör en trupp och går till attack... men detta är skitkul

Permalänk
Medlem

Va fan, jag har alltid trott att de säger "data"

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Började själv spel DOTA för någon vecka sen.. roligare spel finns nog inte :D:D:D:D Har inte gillat sånna spel igentligen... Det jag menar är att jag inte gillar spel där man bygger en bas, sen gör en trupp och går till attack... men detta är skitkul

Precis det man INTE gör i DOTA.
I DOTA gäller det bara att välja en hero och döda andra heroes .. och senare förstöra motståndarnas bas.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ja dota är helt klart ett av de bästa spelen kan man kanske säga jag har spelat:P Jag räknar det som ett spel eftersom det är till 90% det jag gör på lan DOTA!:P

Ja alla som har spelat WC3 och tycker det suger prova dota ni kommer ändra er:D

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Det hade vart skitkul att se en musicvideo till låten haha, jag nästan ser det framför mig när "morsan" kommer in och säger till Jonas och han får megaflipp och spelar tills hans handled börjar glöda

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Jävligt skön låt är det hur som helst. Väldigt fin att förstöra hörseln med.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

www.webhallen.se eller gå bara in på onoff eller annan noob sida och köp spelet...Köp vanliga wc3..borde finnas på toplistorna och sedan exp wc3 frozen throne ;D

Permalänk
Medlem

hehe bra låt.

Permalänk

Beställde precis http://www.webhallen.com/prod.php?id=20856 så det blir nog att testa DotA sen då man får det.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .