Permalänk
Medlem

Styrde upp lite på jobbet då de slängs en hel del saker där också.
Sammlade ihopp ett 50 tal burkar och rinde närsmaste skola och frågade ifall de vill ha.
Fick dock själv sitta och formatera burkarna innan jag kunde ge bort dem,
Sådanna seg formateringar som skriver över flera ggr osv.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Tips !!!

En back bira brukar fungera jävligt bra .... då är man välkommen tillbaka och om ni har tur kanske dom börjar lägga undan burkar ....upps

OBS !!! när ni kastar gammla burkar ta ur disken eller radera den !!!
Gissa om jag hittat konstiga saker ...

Visa signatur

full gas sparar tid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Skälet till att det är förbjudet är ju för att folk ska köpa nya grejer....

Nej, skälet är att sakerna har bytt ägare från ursprunglig ägare till tippen/kommunen. Anledningen till att man inte får ta något alls därifrån är för att det har blivit slängt av en anledning.

Ta ett exempel. Din dotter dör av cancer. Din famlij försöker gå vidare och slänger hennes cykel som ni tillsammans målade så fint. 2 veckor senare ser du hur en unge 2 kvarter bort cyklar runt på cykeln.

Ett annat exempel. Din far dör. Du vill inte behålla hans gamla dator men samtidigt vill du inte behöva sätta dig ner och börja rensa och formatera för att sälja den så du slänger den istället. Nån vecka senare så hittar du en tråd på flashback.info om en kille som hittat en skitdator och sitter och skriver exakt vad din farsa surfade på m.m.

Slängt är slängt och kommer aldrig tillbaka. Ett bättre tips är att hålla till på soptippen och fråga de som slänger ifall du kan få sakerna istället.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

mortifer666 >> mycket dåliga exempel måste jag säga... om någon dör eller liknande är nog dom anhöriga glada om deras saker kommer till nytta? istället för att skrotas...

Visa signatur

Erik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_nordell
mortifer666 >> mycket dåliga exempel måste jag säga... om någon dör eller liknande är nog dom anhöriga glada om deras saker kommer till nytta? istället för att skrotas...

Är de? Personligen blir jag upprörd över ifall någon använder min fars jaktvapen som skrotades när han dog.

Alla människor har tre val. 1. Ge bort sakerna. 2. Sälja sakerna. 3. Slänga sakerna.
Har man hoppat över de två första alternativen och valt det tredje så ska man respektera det.

Enda fallet då detta inte gäller enligt mig är när företag eller kommuner väljer att uppgradera sina system och slänger fullt fungerande datorer.

(Tacka vet jag värnamo sjukhus som ställde ner allt i källaren och lät personalen ta vad de ville ha. Jag fick extra minne och en laserskrivare.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if