På jakt efter ett tangentbord där man kan använda flera knappar samtidigt tips ?

Permalänk

På jakt efter ett tangentbord där man kan använda flera knappar samtidigt tips ?

just nu så har jag http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/SE/SV,CR...

(bilden upp till vänster)

och på det tangenbordet så kan jag använda knapp kombinationen W-S-E eller E-R-F pluss en massa andra knappar utan att tangenterna hänger sej...
knapparna har snart gjort sitt så jag måste ha ett nytt tangentbord...

köpte nyss http://komplett.se/k/ki.asp?sku=316394
och med det tangentbordet så kan jag inte kombinera knapparna E-S-W ( alltså använda dom samtigigt) då jag spelar.
men om jag flyttar alla min spel tangenter 2 knappar till höger så funkar det att använda 3 st knappar samtidigt. men nu är det så att jag vill använda knapparna som jag har spelat med i flera år, så då undrar jag om någon vet ett tangentbord som funkar till mitt användande..

lite information ( kanske hjälper er att förstå)

Spelet jag spelar heter Medal of honor allied assault..

E går fram
D går bak
S går åt vänster
F går åt höger
W leanar åt vänster
R leanar åt höger

har även testat en massa budget tangentbord för typ 100 kr och det funkar inte...

Om någon vet varför det är så att dom tangenterna inte funkar tillsammans så kan ni få förklara det med..

Men jag blir Mer än nöjd om någon Kan tipsa om ett tangentbord som funkar

Permalänk

logitech g15 kan du hålla in 6 eller om de va 9 knappar samtidigt

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
logitech g15 kan du hålla in 6 eller om de va 9 knappar samtidigt

Förutsatt att kombinationen inte sitter på samma diod.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Är det inte effektivare att lära sig spela utan att trycka ner allt? för varför ska du åt alla håll samtidigt? du står ju bara stilla då

Permalänk

Tja 4-5 är nog möjligt.

Typ i DAOC eller nått shoot-em up, om man nu kör med tangentbord istället för mus LOL.

Strafe+Hopp+Attack+Gå åt sidan+Gå framåt och finns säkert mer.

Hur som helst har jag också svårt att tro att man skulle behöva något speciellt tangentbord för att spela spel. Viktiga är väll att tangentbordet inte är från 70-talet.

Permalänk
Medlem

Om du köper ett äldre tangentbord så kan du hålla ner många knappar samtidigt, själv så köpte jag ett från biltema för typ 50 spänn och jag kan hålla ner typ 10 knappar utan att något händer.

Annars finns steelpads/steelseries nya http://www.fragbite.se/?newsID=10361 som verkar måttligt lovande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Om du köper ett äldre tangentbord så kan du hålla ner många knappar samtidigt, själv så köpte jag ett från biltema för typ 50 spänn och jag kan hålla ner typ 10 knappar utan att något händer.

Vitsen är väl att du ska kunna trycka ner 10 tangenter OCH något händer.

Permalänk
Medlem

På tal om det, vet ni om det är G15 eller Eclipse som kan hålla ner flest tangenter samtidigt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
På tal om det, vet ni om det är G15 eller Eclipse som kan hålla ner flest tangenter samtidigt?

g15 kan man hålla in ca 9 knappar samtidigt. eclipse borde man nog också kunna hålla in ett par

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
g15 kan man hålla in ca 9 knappar samtidigt. eclipse borde man nog också kunna hålla in ett par

Källa till det där då? Jag vill vara säker.:)