Permalänk
Medlem

iAudio U2 eller Amitech Freeman 540 ?

Hejsan..
Jag hade köpt mig en JoS MP-120 hos webhallen, den fungerade bra i nästan ett år innan den gick sönder utan anledning. Iaf jag gick tillbaka till webhallen och fick ett tillgodokvitto på 995:- och nu vet jag inte vilken mp3 jag ska välja.

Jag är ganska bestämd på att jag vill ha en iAudio U2 fast ändå inte, för den andra jag föreslår är både billigare och så kan man se på video och bilder med den. Vilken tror ni är bäst att köpa utav;

iAudio U2: http://www.webhallen.com/prod.php?id=33760
eller
Amitech Freeman 540: http://www.webhallen.com/prod.php?id=51161

Permalänk
Medlem

Kan lungt säga att ljudet i iAudio U2 knäcker Freeman, har en U2 själv samt Sony NX1 lurar helt underbart ljud.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Säger som mannen ovan mig. Har också U2 medsony nx1 och det är inte mycket som slår det i ljudväg, om man nu inte köper lurar för 2000kr dvs.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

iAudiod U2 utan tvekan! Underbart ljud.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Okej, känns som om jag har en vinnare Får bli en iAudio för mig då.. Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Okej, känns som om jag har en vinnare Får bli en iAudio för mig då.. Tack så mycket

Låter bra!:)
Du kommer inte bli missnöjd.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar också U2:an

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Jag med. Ett av de bästa köp jag gjort någonsin. Det är tom hel OK ljud med de medföljande lurarna... Med ett par Philips 890 är det fantastiskt.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Läser denna recension:

http://www.thetechlounge.com/articles.php?id=159

Är ju underbart snygg, liten och smidig vad det verkar, kan spela in till mp3, har radio, verkar som man kan använda den som vanligt USB-minne, följer med fint skyddsfodral.

MEN, batteriet går ju inte att byta. Hur länge tror ni det räcker? Verkar ju som det även fast det är helt nytt endast räcker ca 15 timmar och inte de specade 20, och vad kommer då hända när man haft den 1 år.
Lite surt att slänga en fungerande spelare bara för att man inte kan byta batteriet i den

Eller vad säger/tror ni som har den?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Jag har haft min lite mer än 2år och batteritiden är ungefär den samma som den var från början, runt 15h spelningstid.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag använde min U2 i drygt ett år och batteritiden låg runt 20h precis som när man fick den.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Hmmm....låter ju bra.
Fast är å andra sidan dumt att man såsmåningom måste kasta den bara för att batteriet inte går att byta. Känns så jäkla slösaktigt.
Fan att det alltid ska vara något som är dumt....finns det ingen perfekt spelare under tusenlappen?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Jag använde min U2 i drygt ett år och batteritiden låg runt 20h precis som när man fick den.

Min U2 håller sig knappt 10 timmar, ett halv år gammal

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Min U2 håller sig knappt 10 timmar, ett halv år gammal

Oj, recensionen jag läste rapporterade 15 timmar, på en helt ny får man väl förmoda.
Tror han spelade 128 eller 192kbps, i ett svep fast med en paus över natten, så real life lär dra mer än det testet.

Skumt med så spridda resultat :S

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Min U2 håller sig knappt 10 timmar, ett halv år gammal

Då är något fel med den.

Jag lyckades, precis som M3 fick i sitt test av spelaren få ut 19h lite drygt ur battieriet efter att ha kört slut på det några gånger och sedan laddat upp det.
Ni ska ju dock tänka på att att när ni fifflar runt i diverse mappar med bakrundsljus på osv sjunker batteritiden.
Men battieritiden är ju satt till upp till 20h spelande.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Den andra mp3:n är en ren kopia av Samsung Yepp, fast med videouppspelning, det finns ett flertal sådana modeller men med annat namn från andra C-företag.

Permalänk
Medlem

Någon som ens har testat Freeman eller utgår alla bara från att den är skit?

Permalänk
Medlem

Jag vill nu köpa en mp3spelare och ser att många snackar bra om iaudio U2 men det är en utgående modell.
Så jag undrar om U3 är likvärdig den eller ännu bättre?

Som jag ser det nu så har U3 stöd för OGG och sin färgdisplay (vilken jag inte bryr mig om).

Det skiljer 400kr på U2 och U3 på dustinhome där de var billigast.

HQ please advice!

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator