grafikkortsprobelm??

Permalänk
Medlem

grafikkortsprobelm??

jag känner att jag har en helt okej dator, mycket bra till och med, iallfall om man ska gå enligt specen (se nedan) men så är det så att i spel så har jag något sanslöst låg FPS,

om jag tar Counterstrike: Source som exempel så ligger jag mellan 50-15 fps, vilket känns väldigt lite, när min polare Gransson på detta forum som har liknande rigg ligger på runt 100 FPS konstant...

bara undrar lite vad som skulle kunna vara problemet? är det Graffet, är CPUn kass, För lite strömm, (350w btw och rekomenderat av de jag köpte delarna av)

Tacksam för hjälp!!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Avstängd

Re: grafikkortsprobelm??

låter som V-Sync:ON

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

nej nej, V-Sync är av sedan lääänge

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |

Permalänk
Medlem

Jag antar att du och Gransson kör med samma grafikinställningar.

Har du dom senaste grafikkorts-drivrutinerna?

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

ja vi kör samma inställningar, dvs de som är rekomenderade enligt valve (markerade med stjärna) joo, jag kör med omega drivisar, men skärmen blinkar helt på måfå (så som när man ändrar upplösning/uppd.frek.) och då resetas brightnessen i spelet.

har testat med catalyst, men samma där, men sist jag körde DNA så funkade relativt bra, eller ja iallafall utan att skärmen blinkade, men får inte dem att funka igen :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chipsetdrivisar? Vad får du för poäng i något 3dmark?

Permalänk
Medlem

chipsetdrivisar? nu talar du lite över mitt huvud här...

tja i 3dmark05 sist jag körde fick jag lite under 5000....

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
chipsetdrivisar? nu talar du lite över mitt huvud här...

tja i 3dmark05 sist jag körde fick jag lite under 5000....

Chipsetdrivers i ditt moderkorts (det du skrivit i sign.) fall är nForce-drivrutiner: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/CK804/CK804_WINXP...

Länk till sidan jag tog dom ifrån:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-u...

Permalänk
Medlem

ska bara säga tack för hjälpen... NOT

Min dator funkar inte särskilt bra för tillfället, efter det att jag installerat drivrutinerna så pajade allt, just nu sitter jag och för över mina mer värdefulla filer till min broders dator, för jag kunde nämligen inte installera XP igen... blev heltfel... men det är risker man får ta... får hoppas att jag får datorn att skramla igång igen ikväller!!

Visa signatur

Permalänk

Dom drivrutinerna ska vara installerade på datorn, helst det första du gör innan du installerar andra drivrutiner. Men i fortsättningen ska jag ge fan i att försöka hjälpa någon.

Permalänk
Medlem

ähh, ta det inte allt för hårt... hade ändå inget att göra idag så jag fick min dag räddad är aaaanignen mindre bitter nu när saker och ting funkar som jag vill, du försökte bara hjälpa till så, tack för att du fösökte iallafall, uppskattas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag lånar inlägget lite: Hur stänger man av v-sync?

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

ska bara säga tack för hjälpen... NOT

Min dator funkar inte särskilt bra för tillfället, efter det att jag installerat drivrutinerna så pajade allt, just nu sitter jag och för över mina mer värdefulla filer till min broders dator, för jag kunde nämligen inte installera XP igen... blev heltfel... men det är risker man får ta... får hoppas att jag får datorn att skramla igång igen ikväller!!

det var väl gött o avsluta lanet med ett dator haveri!

//gransson

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ corsair pc3200 512Mb 120 Gb radeon x800xl 256Mb

[img]http://miniprofile.xfire.com/bg/co/type/2/gransson.png[/img]

Permalänk
Citat:

ähh, ta det inte allt för hårt... hade ändå inget att göra idag så jag fick min dag räddad är aaaanignen mindre bitter nu när saker och ting funkar som jag vill, du försökte bara hjälpa till så, tack för att du fösökte iallafall, uppskattas

Ursäkta mig, jag överreagerade nog lite. I vilket fall, om du nu formaterar så se till att du installerar chipset-drivisarna först. Det finns nog andra här inne som bättre kan förklara i vilken ordning man ska installera alla drivrutiner och varför. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gransson
det var väl gött o avsluta lanet med ett dator haveri!

//gransson

jooo verkligen jätte trevligt men lyckades rädda det mesta.... har en trevlig natt med steam att se fram i mot;)

Citat:

[B]Ursprunligen inskrivet av MclarenII Ursäkta mig, jag överreagerade nog lite. I vilket fall, om du nu formaterar så se till att du installerar chipset-drivisarna först. Det finns nog andra här inne som bättre kan förklara i vilken ordning man ska installera alla drivrutiner och varför. Lycka till.[/B]

joo, de var det första jag gjorde när jag väl fick installerat XP... inget får ju vara för lätt;) och jag tittade runt lite på forumet, och såå... och ensålänge går det stabilt.... har ennu inte fått igång css, (se ovan) så i morgon får jag se om det har hängt ngt skoj

Visa signatur