Permalänk

Gummi/Latex färg.

Satt här och tänkte på hur man skulle kunna få en dator låda helt tät och på så sätt få den tystare. Och så kom ja på ideen att man kanske kunde använda sig utav någon Gummi eller Latex likande färg.

Som ni förstår färga man hela innedelen utav chassit och på så sätt kommer inte chassit släppa ut några ljud. Förutom igenom fläkthålen så klart.
Någon som vet vart man kan få tag på denna material? Och har ni tron att det evt kan funka?

Permalänk
Medlem

Läcker plåten, eller tänker du fylla alla skarvar med färg? Använd hellre någon form av spackel eller silikon. Dessutom tror jag skillnaden i ljudnivå blir obefintlig, just med tanke på att du fortfarande har hål för fläktar och dylikt. Satsa hellre på att varva ner eller byta fläktarn och vibrationsdämpa komponenter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för skarvar tror jag det är toppen, men det är nog både bättre och billigare att ha vanlig dämpmatta över de stora ytorna.. skule dock också vilja ha tag på sån färg, vore fett nice till mobil / mus

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Tanken var att man skulle fylla skarvarna med det. Men som sagt, ljudskillnaden kanske är obefintlig så.
Men min tanke var även att man skulle få ett bättre "flyt" på luften.

Permalänk
Medlem

det finns sådan "färg" som man använder till att dämpa bildörrar, finns på burk bara att måla på och så borde det blir mindre ljud, vet ej hur effektiv den är för vibbrationer...

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
det finns sådan "färg" som man använder till att dämpa bildörrar, finns på burk bara att måla på och så borde det blir mindre ljud, vet ej hur effektiv den är för vibbrationer...

Vanligt underredsmassa, billigare på biltema..

Visst det kommer säkert någon blåst person som påstår annat bara för att han ska känna sig stolt över att han har brännt massa pengar på något "bra"..Tror mig, jag känner en sådan person och tack vare honom så vet jag vad jag talar om.

Det dämpar bara vibrationer inte ljudet ;)... men vibration är ju ljud/oväsen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nej, blir till att ljudistolera lådan som datan står i istället. Tror att man vinner mer på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vanligt underredsmassa, billigare på biltema..

ok, kan vara onödigt att slösa pengar på samma sak. såg den då jag var inne på dera sida och fick syn på den.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
ok, kan vara onödigt att slösa pengar på samma sak. såg den då jag var inne på dera sida och fick syn på den.

ingen fara, många tar miste på just den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.