Min dator har bettet sig lite konstigt på sista tiden, om man flytta på den och då kopplat ur strömsladden så dröjer det circa 10 minuter innan man återigen kan starta upp den.
Och idag när jag kom hem så hade jag ett annat ännu värre problem.
när jag startar datorn får den ström i cirka 1-3 sekunder och sen dör den igen, sen är det samma problem som innan att man måste vänta 10 minuter och sen kan jag få den att ha ström i cirka 1-3 sekunder igen...
Jag misstäkte att det kunde vara något som gör att den vägrar start upp sig pga att t.ex. proccesor kylare eller dylikt inte satt som den skulle men så var inte fallet.
Har även öppnat agget och dammat ur det utan någon effekt alls.
Nytt nätagg ska inhandlas snart, men borde finnas något jag kan göra åt problemet tills jag skaffat nytt, några ideér/förslag?
edit:
Nu har jag även testat att koppla ur varenda jävla sak som inte ska behövas i datorn utan bara drar extra ström, och gissa vad? inte ett dugg skillnad 1-3 sec bam dead!
edit 2: testa med annat nätagg, samma sak hände ><
har du en grendosa med en avstängningsknapp på? isf lägg till de o koppla in skärm nätagg högtalare o resten av dina datorprodukter där i.. så sedan av brytaren när du inte ska använda datorn..
detta problemet kan uppstå när agget har tillgång till ström osv fast den förbrukar inget dirext.. sen har du en grön led eller något på ditt modekort som lyser när datorn är avstängd och när du försöker starta?
ryden jag är nästan säker på att det inte är något fel me de.. har sj haft sånna problem så därför.. sen så ska man igentligen kunna stänga av strömmen till nättagget för -5v eller vilken kabel det nu är som ligger på helatiden och det är troligen den som orsaker felen
men en under sökning av eluttaget hade kanske inte varit fel..