ska sälja mitt 7800gtx

Permalänk
Medlem

ska sälja mitt 7800gtx

vad kan man ta för det

låter 3500kr bra eller

kortet är ett point of view 7800gtx pci-e

Visa signatur

acer aspire 6920g

Permalänk
Medlem

Ca 2700Kr låter väl rimligt.

Permalänk

Såg att ett sådant såldes för 2500:- i obruten förpackning på blocket... Så 3500 är väl lite mycket..

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Hedersmedlem

Mot ett X1900XT känns 7800GTX lite tamt idag tyvärr.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Mot ett 7900gt känns ett 7800gtx lite lamt idag.

Permalänk

du kan lätt få 3-4k för det, finns ju massvis med personer som redan sitter med ett 7800GTX idag oc är medvetna om att 7900gt är bättre och billigare. men vill dom köra sli så har dom inget val så länge dom inte säljer o.s.v.

men annars kanske 2.5k.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Håller med A.N'doja...

Finns massviss med personer som är intresserade av att skaffa SLi,
testa och lägg ut den på 3 tusen.
Är en person jätteintresserad, men han vill ha den billigare, då kan du börja sänka priset...

Så funkar det när det gäller utbud och efterfråga...

Har jag fel?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk

nej du har inte fel.

fast man kan se det så här också, eftersom personen med ett 7800GTX vill köra sli och därför kanske köper ett till 7800kort kan även sälja sitt för en 3k till någon annansom vill köra sli och då köper han sig ett 7900GT och köper ett till 7900GT vilket både är billigare och presterar bättre och samtidigt kan vmoddas och klockas och få riktigt bra presterande kort.

så det beror lite på hur man prioriterar. Jag själv hade inte behållt mitt 7800GTX om jag redan hade ett, utan gjort en smart affär och sålt det och köpt ett 7900GT för pengarna sen kan han lägga ut 2700:- på ett annat likadant kort iaf 7900Gt , sen chiching.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Inte alls någon dum tanke, A.N'doja...

Iofs, hade jag suttit med ett 7800GTX så hade jag nog kört vidare med detta kort tills i höst, då Directx10 korten dyker upp. Eftersom det finns fortfarande mycket krut att utvinna ur ett 7800GTX...

Men som du säger A.N'doja:

"Det beror lite på hur man prioriterar..."

Visa signatur

Permalänk

Precis.

har man pengarna så varför vänta tills DX10, sen räkna inte med Dx10 direkt.
Det kmr att ta tid innan Dx10 slår igenom och allt är supermegahäftigt o.s.v, tror det är rätt överskattat. sen tror jag absolut inte att Grafikkorten kmr att vara speciellt billiga. Tror inte det kmr skilja så mycket på DX9 och 10 när 10an släpps direkt. Det finns däremot mycket kvar att hämta ur DX9.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Det är alltid ett nöje att diskutera med dig A.N'doja!

Håller med dig till 100 %, eftersom både du och jag verkar vara
"pryl-bögar" båda två
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Som påsknytare på denna tråd så tror vi att du kan utvinna, ca 2500 till 3000 kronor på ditt 7800GTX. Men du har fortfarande mycket krut att utvinna ur ditt kort, men det är din dator och dina pengar!

Råden du får är att antingen vänta till i höst på directx10, eller att sälja ditt kort och köpa nytt!

Lycka till, fortsatt trevlig helg!

Visa signatur

Permalänk

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

jag kommer nog köpa ett 7900gt som får tugga på tills det börjar bli dax för dx 10.
måste dock skaffa nytt mobo...:(

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16