24" monitor för spel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
http://testcentret.idg.se/avdelningar.asp?IDpath=32

HP LP2465 bäst i test

Först och främst så är inte Dell 2407WFP med och sen har Dellen en satans massa extragrejor.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Dell'n och hp'n har samma panel men dell har mer "runtomkringgrejs"

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkpower
He, det är något som jag har läst i amerikanska forum och som många stora skärmar tydligen lider utav.

Här kan du läsa lite om det:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1049569&highlight=i...

Hmm, är inte dells 2405 pva panel? Märker du ngt att musen sackar efter eller att den känns lite laggig i spel ? Att där du skjuter så träffar inte skotten precist m.m

jag har en samsung syncmaster 215tw 21"(8ms) & kör samtidigt en gammal "feting" 19" brevid...
det ÄR stor skillnad om man ska precitions göra saker snabbt typ skjuta den lede fi! blir markant fördröjjning på musen.
märkte inget först, förrens jag placerade tex winampen mitt i mellan båda skärmarna (hälften på varje skärm) & "juckande" uppåt & neråt. då märks det tydligt.
grafiken är dock kanon & det uppfattas inte laggigt eller dyl, men det är ju som att ha en "radio mus"
Så nu letar jag efter en till skärm som man kan spela på & jag tror nog man absolut måste ner till dom där 2millisekunderna...

tips på snabb skärm nån??

Visa signatur

Antec p182 - asus-p8p67-ws-revolution-b3 - intel i7 2600k@4.5ghz - evga Gtx 580 sli - corsair 16gb ram - Corsair1000W - crucial m4 128gb mm. - Windows 8.1 64bit - Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz
Har visst inte uppdaterat signaturen på länge :)

Permalänk
Medlem

Den bästa 24" monitor för spel & film, måste ju vara, "SONY GDM-FW900. 24tum CRT widescreen" & är den grymmaste skärm för spel & film jag känner till.

Den kostade ca 24 000kr, år 2001, & var då en skärm man bara kunde drömma om.

hittade sedan min dröm skärm, till ett bra pris på Blocket.se.
Har haft denna nu i 2mån & är grymt nöjd.

Inge mer 60fps/ taskig svarta/ ghosting, eller onaturliga färger för min del,
Gillar verkligen inte LCD som dom ser ut i dagsläget, för film eller spel.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Den bästa 24" monitor för spel & film, måste ju vara, "SONY GDM-FW900. 24tum CRT widescreen" & är den grymmaste skärm för spel & film jag känner till.

Den kostade ca 24 000kr, år 2001, & var då en skärm man bara kunde drömma om.

hittade sedan min dröm skärm, till ett bra pris på Blocket.se.
Har haft denna nu i 2mån & är grymt nöjd.

Inge mer 60fps/ taskig svarta/ ghosting, eller onaturliga färger för min del,
Gillar verkligen inte LCD som dom ser ut i dagsläget, för film eller spel.

mm...förutom att man bara ser 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolla
mm...förutom att man bara ser 22"

...Och att fosfor tar slut...

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
...Och att fosfor tar slut...

samt att den innehåller bly.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Avstängd

Vem fan bryr sig om något utav dom 3 sakerna?
Den skärmen är ENORMT bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Vem fan bryr sig om något utav dom 3 sakerna?
Den skärmen är ENORMT bra.

Grattis till en enormt bra skärm i ett par år till i bästa fall... En bra TFT skärm mattas inte med tiden och håller samma skärpa och ljusstyrka som när den var ny även efter femton år eller mera...

En TFT skärm har en livslängd på minst 50000 timmar vilket är ca 15 år om skärmen är påslagen och visar skrivbordet 8 timmar 24/7 använder man en skärmsläckare eller strömsparfunktion som släcker ner panelen när man inte använder burken så ökar tiden...

Hur många SONY GDM-FW900 har gått åt under den tiden?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

Och vem har en tft skärm i 15 år?
Jag tar ju hellre en skärm som är riktigt bra och som jag är nöjd med än något som håller bra i onödiga 15 år.

Ja många trinitron har tappat lite på färger,kontrast i värsta fall men man kan hitta många bra som fortfarande är väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Grattis till en enormt bra skärm i ett par år till i bästa fall... En bra TFT skärm mattas inte med tiden och håller samma skärpa och ljusstyrka som när den var ny även efter femton år eller mera...

En TFT skärm har en livslängd på minst 50000 timmar vilket är ca 15 år om skärmen är påslagen och visar skrivbordet 8 timmar 24/7 använder man en skärmsläckare eller strömsparfunktion som släcker ner panelen när man inte använder burken så ökar tiden...

Hur många SONY GDM-FW900 har gått åt under den tiden?

Njae, det har visat sig att TFT skärmar tappar kontrast och svärta med tiden. Dessutom kan de bränna fasst så jag skulle inte låta den stå med samma bild alltför länge.

Men ja, TFTs hanterar tidens tand bättre. Men man ska komma ihåg att de flesta bra CRTs redan har 5-6 år på nacken. Så långt bak i tiden så fanns det inga vettiga TFT skärmar ens

Men bra CRTs är en bristvara idag, avundsjuk på *{c2c}*.