Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fnosk:

Hej!

Tänkte ge lite spontan feedback på Kompletts egna högtalarserie kallad Intono. Mer specifikt Intono K5a.

Finn ett fel:

http://www.komplett.se/img/p/1200/9e02f65b-dc29-4df6-b116-2b7...

Volymratten borde givetvis vara vit! Att fästena för högtalarskyddet är svarta spelar mindre roll då hålet ändå skulle bryta enhetligheten. Framför gärna denna åsikt till utvecklarna, eller snarare inköparna.

För övrigt så ser jag fram emot ett test av något högtalarpar av märket Intono!

Hej!

Personligen tycker jag faktiskt det ser rätt snyggt ut med den svarta ratten, men jag skall givetvis framföra din åsikt till vår projektledare för dessa så får vi se om vi gör någon uppdatering i nästa revision.

Recensioner kommer också framöver.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

små grejer med högtalarna men iallfall
http://www.komplett.se/img/p/800/24c504fa-6d2f-401e-9a4e-c758...
förstår varför man har 3 st utstickande skruvar men det liksom förstör om man vill visa upp utan skyddet
ser lite "martintimell" gjort ut...
kan man kanske komma på någon annan form av lösning utav fastsättningen?

(kollar efter 2st 12" eller större nu till biorummet)

kan man bi-wire/bi-ampa högtalarna?
gärna en bild på anslutningarna..

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Hejsan,
Jag ser att ni nu har fått in CM Storm QuickFire Rapid och undrar nu självklart om ni även kommer att ta in det med blåa och bruna switchar? Det som ligger inne nu är med svarta ser jag.

Även intresserad av att veta om ni planerar att ta in QuickFire Rapid Red?

MVH
Foolwolf

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska ha detdär sjuka erbjudandet på Logitech Wireless Gaming Headset G930 igen.

När det kostade typ 800! GOGO

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

"Gäller det retur av en komponent ( ex Moderkort, Grafikkort, Ljudkort, Intern hårddisk ) skall du genomgå felsökningsguiden här för att konstatera vilken produkt som är defekt. När du konstaterat vilken komponent som är defekt upprättar du retur enligt instruktionerna under fliken Returansökan"

Varför inte bara länka till fliken med sista ordet i meningen? Logiskt, tycker jag iaf.

Min frustration märks kanske. Fliken "Returansökan" hittas ingenstans...
Har en defekt minnessticka av fyra som ska returneras. Eller returnerar man alla fyra eftersom det var fyra st som medföljde?
Och som sagt, vart gör man returansökan?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ColinZeal:

"Gäller det retur av en komponent ( ex Moderkort, Grafikkort, Ljudkort, Intern hårddisk ) skall du genomgå felsökningsguiden här för att konstatera vilken produkt som är defekt. När du konstaterat vilken komponent som är defekt upprättar du retur enligt instruktionerna under fliken Returansökan"

Varför inte bara länka till fliken med sista ordet i meningen? Logiskt, tycker jag iaf.

Min frustration märks kanske. Fliken "Returansökan" hittas ingenstans...
Har en defekt minnessticka av fyra som ska returneras. Eller returnerar man alla fyra eftersom det var fyra st som medföljde?
Och som sagt, vart gör man returansökan?

Det har du så klart helt rätt i. Returansökan gör du när du loggat in på ditt konto. Leta upp din order och klicka på returnera. Jag skall se till att detta förtydligas.

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej Komplett! Jag har alltid tidigare handlat hos er, men nu när jag tänkte köpa helt nya prylar så sneglar jag faktiskt lite åt Inet. Anledningen till detta är att jag tänkte ta det hela på avbetalning, och skillnaden mellan er och Inet är 18% ränta mot 0%. Det blir en hel del pengar när man tänkte spendera runt 25.000. Har ni några planer på att kontra Inet på den fronten?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Hej Komplett! Jag har alltid tidigare handlat hos er, men nu när jag tänkte köpa helt nya prylar så sneglar jag faktiskt lite åt Inet. Anledningen till detta är att jag tänkte ta det hela på avbetalning, och skillnaden mellan er och Inet är 18% ränta mot 0%. Det blir en hel del pengar när man tänkte spendera runt 25.000. Har ni några planer på att kontra Inet på den fronten?

På inet om du beställer för 10000:- gäller detta vilket du ser om du trycker på "läs mer" under "Grundkrav för att handla mot faktura/delbetalning" delen.
""Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.""

Och på komplett får jag detta vid beloppet 9998:-
""12 mån: 951.61 kr/mån. Kreditköpspris 11669.28 kr""
Så dina 0% och 18% stämmer ej

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Personligen tycker jag faktiskt det ser rätt snyggt ut med den svarta ratten, men jag skall givetvis framföra din åsikt till vår projektledare för dessa så får vi se om vi gör någon uppdatering i nästa revision.

Recensioner kommer också framöver.

mvh
Mikael

Tack, Mikael! Jag fick det kanske att låta som att det finns ett rätt respektive ett fel, men det är givetvis en smaksak.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

På inet om du beställer för 10000:- gäller detta vilket du ser om du trycker på "läs mer" under "Grundkrav för att handla mot faktura/delbetalning" delen.
""Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.""

Och på komplett får jag detta vid beloppet 9998:-
""12 mån: 951.61 kr/mån. Kreditköpspris 11669.28 kr""
Så dina 0% och 18% stämmer ej

Det har jag missat totalt, vart hittar du den texten? Det enda jag hittade var under "Om Inet/betalsätt/fraktpriser", och där står inget om någon summa. Nu har jag inte min varukorg framför mig, men jag är nästan säker på att 0% fanns som alternativ i betalningslistan, men jag kan absolut inte svära på det

edit: Jag får faktiskt backa lite, det finns en ränta. Nu när jag loggade in och testade att ta 25k på avbetalning blev effektivräntan runt 12%, men det är ändå bättre än komplett, som ju också har en effektivränta.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

La beställningen på söndagen och fick varorna på måndagen, fantastiskt bra!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av etermos:

små grejer med högtalarna men iallfall
http://www.komplett.se/img/p/800/24c504fa-6d2f-401e-9a4e-c758...
förstår varför man har 3 st utstickande skruvar men det liksom förstör om man vill visa upp utan skyddet
ser lite "martintimell" gjort ut...
kan man kanske komma på någon annan form av lösning utav fastsättningen?

(kollar efter 2st 12" eller större nu till biorummet)

kan man bi-wire/bi-ampa högtalarna?
gärna en bild på anslutningarna..

//E

Hej!

Du kan ta bort de utstickande skruvarna om du vill, fast då får du så klart skruvhål istället. Vet faktiskt inte heller varför man valt att göra så.

Du kan tyvärr inte köra bi-wire eller bi-amp på dessa.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Du kan ta bort de utstickande skruvarna om du vill, fast då får du så klart skruvhål istället. Vet faktiskt inte heller varför man valt att göra så.

Du kan tyvärr inte köra bi-wire eller bi-amp på dessa.

/Mikael

hej mikael
dum i huvet som man är så skrev jag inte vilka högtalare jag frågade om man kunde
bi-wire eller bi-amp...
menade dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746594
och inte basen
sry för det

//E

Visa signatur

[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av etermos:

hej mikael
dum i huvet som man är så skrev jag inte vilka högtalare jag frågade om man kunde
bi-wire eller bi-amp...
menade dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746594
och inte basen
sry för det

//E

Det är samma på dessa, ingen av högtalarna stödjer det tyvärr.

Visa signatur

Permalänk

Tjena ! Fick precis en kreditnota av er skickad till min mail pga ett återköp. Hur hanterar jag denna?

Tack på förhand och ha en riktigt trevlig helg!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tastyandy:

Tjena ! Fick precis en kreditnota av er skickad till min mail pga ett återköp. Hur hanterar jag denna?

Tack på förhand och ha en riktigt trevlig helg!

Hej!

I mailet skall det vara bifogat ett meddelande hur du gör för att använda den. Fanns det inget sådant?

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Komplett/Mikael(?).
Efter 20 minuter i telefonkö gav jag upp, och testar här istället:

Jag köpte ett DEMO-6990 i lördags kväll, och fick köpet bekräftat, men jag har hört om historier där köpare får demo-varor bekräftade, bara för att någon dag senare få höra att någon annan han köpa varan först.
Så jag vill helt enkelt bara veta om jag är bekräftad och verkligen får kortet hemskickat.
( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652245 )

Mvh Tomas Hadrys.
Order Nr: 18648796.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Hej Komplett/Mikael(?).
Efter 20 minuter i telefonkö gav jag upp, och testar här istället:

Jag köpte ett DEMO-6990 i lördags kväll, och fick köpet bekräftat, men jag har hört om historier där köpare får demo-varor bekräftade, bara för att någon dag senare få höra att någon annan han köpa varan först.
Så jag vill helt enkelt bara veta om jag är bekräftad och verkligen får kortet hemskickat.
( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=652245 )

Mvh Tomas Hadrys.
Order Nr: 18648796.

ehhh
jag gjorde beställningen den 15´e
med kundtjänst i telefon, dubbelkollade så att den fanns hemma
har fått bekräftelse på den 2 min efter min beställningen,
så jag borde ha första "tjing" på den, konstig att kortet "återkommer" igen
och har INTE hört något annat.....

ordernr: 18613498

ps, vill bara påpeka att nu idag den 26 så kommer jag inte att acceptera något annat en leverans utav kortet

//E

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

ehhh
jag gjorde beställningen den 15´e
med kundtjänst i telefon, dubbelkollade så att den fanns hemma
har fått bekräftelse på den 2 min efter min beställningen,
så jag borde ha första "tjing" på den, konstig att kortet "återkommer" igen
och har INTE hört något annat.....

ordernr: 18613498

ps, vill bara påpeka att nu idag den 26 så kommer jag inte att acceptera något annat en leverans utav kortet

//E

Lugn nu...
Om du gjort en beställning den 15:e, är du ens säker på att vi pratar om samma kort?
Kortet jag pratar om dök upp bland deras DEMO-varor i lördags, och försvann från sortimentet direkt efter att min order var lagd.
Det är rätt lång tid mellan den 15:e och 25:e när det gäller DEMO-varor, så såvida vi inte pratar om två helt olika kort, har komplett gjort en dundertabbe.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Lugn nu...
Om du gjort en beställning den 15:e, är du ens säker på att vi pratar om samma kort?
Kortet jag pratar om dök upp bland deras DEMO-varor i lördags, och försvann från sortimentet direkt efter att min order var lagd.
Det är rätt lång tid mellan den 15:e och 25:e när det gäller DEMO-varor, så såvida vi inte pratar om två helt olika kort, har komplett gjort en dundertabbe.

jag köpte samma artnummer som du -DEMO
försvann samtidigt som jag la min beställning, och bekräftades av KTJ på komplett (då jag hade dom i luren samtidigt) att dom såg att jag hade beställt
mest sannorligt är att det är en riktig jä*la tavla då det är just MSI och ett demo 6990
leveras tiden skulle vara ca 7-14 dagar ibland kanske 21 men mest troligt var att jag skulle få mitt kort
under denna vecka...

//E

länk till orderbekräftelsen
http://publik.terjes75.se/#16.0

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det är samma kort och det är komplett som gjort en tabbe är dem skyldiga oss båda en rejäl ursäkt m.m.
Att lägga upp samma kort igen trots att det blev sålt nästan två veckor tidigare är ingen tabbe, det låter nästan som man försöker mjölka förskottsbetalningar.
Men vi får se vad de säger först.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Minsc S2:

Om det är samma kort och det är komplett som gjort en tabbe är dem skyldiga oss båda en rejäl ursäkt m.m.
Att lägga upp samma kort igen trots att det blev sålt nästan två veckor tidigare är ingen tabbe, det låter nästan som man försöker mjölka förskottsbetalningar.
Men vi får se vad de säger först.

Hej!

När jag kollar på era order står det 1 st reserverad på lager på bägge två, så det är definitivt inte samma kort.

Gällande att ringa kundtjänst så rekommenderar jag att man ringer före 11 eller efter 14, då är det minst tryck på telefonerna.

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag kollar på era order står det 1 st reserverad på lager på bägge två, så det är definitivt inte samma kort.

Låter bra.
Tack för svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Gällande att ringa kundtjänst så rekommenderar jag att man ringer före 11 eller efter 14, då är det minst tryck på telefonerna.

mvh
Mikael

woehiiiiii
har försökt att ringa er under morgonen innan jag såg denna tråden och nu så vet jag inga gränser...
micke vill du gifta dig med mig...

//E

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

I mailet skall det vara bifogat ett meddelande hur du gör för att använda den. Fanns det inget sådant?

mvh
Mikael

Fick med ett PDF dokument som ser ut som en faktura, OCR Nummer, ordernummer, etc. Dras krediten av automatiskt när jag lägger en order hos er i kundvagnen och sedan betala mellanskillnaden i samma veva?

Bra sugen på ett tangentbord från er, hehe,

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tastyandy:

Fick med ett PDF dokument som ser ut som en faktura, OCR Nummer, ordernummer, etc. Dras krediten av automatiskt när jag lägger en order hos er i kundvagnen och sedan betala mellanskillnaden i samma veva?

Bra sugen på ett tangentbord från er, hehe,

PM:a ditt ordernummer så kollar jag på det.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag såg på er sida att ni kommer få in ett HIS 7750 som är passiv men det står inget daturm. Ni vet inte när ni kan få in det?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746094#extra

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kiiiba:

Hejsan!

Jag såg på er sida att ni kommer få in ett HIS 7750 som är passiv men det står inget daturm. Ni vet inte när ni kan få in det?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=746094#extra

Hej!

Produkten är en beställningsvara vilket innebär att vi normalt inte har den i lager utan tar hem den på beställning. Leveranstiden är cirka 3-6 dagar.

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Jag undrar bara om ni har lager i Sverige eller om det är bara Norge ni skickar varor från? Jag beställde 7 olika datorkomponenter igår kväll (postpaket) och vill verkligen ha dem senast fredag! Låter väldigt svårt att få hit alla delar ända från Norge på 2 dagar med tanke på att jag bor längst nere i Skåne, eller det är inga problem?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av WardonE:

Hej! Jag undrar bara om ni har lager i Sverige eller om det är bara Norge ni skickar varor från? Jag beställde 7 olika datorkomponenter igår kväll (postpaket) och vill verkligen ha dem senast fredag! Låter väldigt svårt att få hit alla delar ända från Norge på 2 dagar med tanke på att jag bor längst nere i Skåne, eller det är inga problem?

Hej!

Vi skickar allting från lagret i Norge. Leveranstiden skall dock inte vara längre än om vi skickat från Sverige - oftast kommer paketen fram på 1-2 dagar.

mvh
Mikael

Visa signatur