Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av judgedesign:

Gillar komplett. Enkelt att hitta det man letar efter. Fick hem ett Corsair K90 tangentbord idag. Smidig leverans.

Synd att du inte beställde från CDON.se, de hade 25% rabatt på ALLA datortillbehör

Edit: Fram tills igår (24/4)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är märkligt hur folk sitter och klagar på en REA. Ni låter som bortskämda barn när ni säger att ditten och datten inte var tillräckligt billigt. Det är upp till var och en att handla var man vill, men att klaga på sänkta priser blir bara löjligt.

Jag hade hoppats på en iMac 21" för 1kr och ett GTX680 för 99kr, men det fick jag inte. Blev en NAS, 2x FIFA och ett minitangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Personligen tycker jag att det är märkligt hur folk sitter och klagar på en REA. Ni låter som bortskämda barn när ni säger att ditten och datten inte var tillräckligt billigt. Det är upp till var och en att handla var man vill, men att klaga på sänkta priser blir bara löjligt.

Jag hade hoppats på en iMac 21" för 1kr och ett GTX680 för 99kr, men det fick jag inte. Blev en NAS, 2x FIFA och ett minitangentbord.

Komplett har ju något högre pris än andra butiker i vanliga fall så även om priserna var rabatterade så var de inte anmärkningsvärt mycket lägre än om man köper produkterna från en annan butik som har det lägre normalpris.

För övrigt skall man inte klaga på att Komplett är snälla och erbjuder sådana roliga Rea-tillfällen, jag kollade igenom samtliga "timmar" dock hittade jag inget av intresse då, som sagt ovan, priserna inte var anmärkningsvärt mycket lägre.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Relel:

Att komplett kallar google nexus för 26% prissänkt ser jag som en rent ärende för vilseledande marknadsföring.
Komplett har legat på priset 4489 sedan den 16 mars, i förrgår höjde komplett priset med 501kr, för att idag sänka med 1300kr och kalla det en sänkning på 26%. I själva verket är det en sänkning med 8,2%, mycket fult spel.
Då cdon blev anmälda för samma sak så ska även komplett anmälas för detta.

Vi skulle aldrig sitta och höja priserna dagen innan för att rabatten skall se bättre ut. Finns ingen anledning till det och dessutom ser man ju sådant på prisjakt. I det fallet ovan är det helt enkelt så att ordinarie pris är 4 990 kr men vi har kört en kampanj för 4 489 kr. Kampanjen är slut och priset återgår till det normala, men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i liverean. Rabatten som visas är baserat på ordinarie pris, inte på en kampanj vi kört tidigare.

Vi kunde så klart låtit bli att man med den över huvud taget, men det hade väl inte varit så kul?

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av bosis1:

Jag älskade komplett.se lätt och smidigt om man måste göra en rma men nu när frakten bli 59kr så känns det inte lönt att handla där. Skulle dom sänka frakten till 29kr ev ha gratis frakt över 600kr så skulle jag nog kunna tänka mig att komma tillbaka som kund till dom.

Du får tänka på att butiker som har lägre frakt eller fri frakt har generellt högre priser än oss. Det handlar helt enkelt om att man bakar in fraktkostnaden i priset istället för att ha den separat. Det lönar sig om man köper en produkt men olönsamt om man köper flera. Vi tycker det är mer rättvist att ha frakten separat istället.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi skulle aldrig sitta och höja priserna dagen innan för att rabatten skall se bättre ut. Finns ingen anledning till det och dessutom ser man ju sådant på prisjakt. I det fallet ovan är det helt enkelt så att ordinarie pris är 4 990 kr men vi har kört en kampanj för 4 489 kr. Kampanjen är slut och priset återgår till det normala, men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i liverean. Rabatten som visas är baserat på ordinarie pris, inte på en kampanj vi kört tidigare.

Vi kunde så klart låtit bli att man med den över huvud taget, men det hade väl inte varit så kul?

Vilken massa bull du snackar.
Det bästa vore givetvis att skriva den verkliga prissänkningen, inte någon påhittad baserad på ett gammalt pris.
Angående ordinarie pris på en galaxy nexus, nu ligger den på erat "ordinarie" pris enligt er, 4990kr?
God dag yxskaft, skulle ni ha det som standardpris? Det är i princip dyrast på prisjakt och det tror jag inte en sekund på, faktum är att ni har klurat fram det här och såg till att höja priset med samma sänkning dagarna innan det var dags för rea.
Att ni skulle ha google neuxs på "kampanj" med priset 4500 eller vad den låg på, som för övrigt är flera hundra dyrare än de andra största aktörerna är bara rent trams.
Helt ärligt, skit i era rabatter och super-reor, hellre det än att ni försöker lura konsumenter, sen får ni köra med hur mycket arrogans ni vill, anmälda är ni hur som helst från flertalet håll.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Anmälda för.....?

Att de tvingar dig att handla till ett pris du inte tycker är bra?
Förstår dig då, hemskt med att leva i ett samhälle där vi blir tvingade att handla där vi inte vill, saknar den gamla fria viljan =/

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

KOMPLETT

Uppenbarligen läser ni inte igenom tråden ordentligt för jag fick inget svar på min fråga efter gårdagens rea så jag ställer den igen.

"Beställde just en datorväska från er, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585310, och kollade först efteråt om den fanns i lager. "Tillgänglighet: 17 st på väg in 24.apr.2012. Datumet är preliminärt."
Det är den 25'te idag, hur ser statusen ut?"

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Relel:

Vilken massa bull du snackar.
Det bästa vore givetvis att skriva den verkliga prissänkningen, inte någon påhittad baserad på ett gammalt pris.
Angående ordinarie pris på en galaxy nexus, nu ligger den på erat "ordinarie" pris enligt er, 4990kr?
God dag yxskaft, skulle ni ha det som standardpris? Det är i princip dyrast på prisjakt och det tror jag inte en sekund på, faktum är att ni har klurat fram det här och såg till att höja priset med samma sänkning dagarna innan det var dags för rea.
Att ni skulle ha google neuxs på "kampanj" med priset 4500 eller vad den låg på, som för övrigt är flera hundra dyrare än de andra största aktörerna är bara rent trams.
Helt ärligt, skit i era rabatter och super-reor, hellre det än att ni försöker lura konsumenter, sen får ni köra med hur mycket arrogans ni vill, anmälda är ni hur som helst från flertalet håll.

Det är verkligen tråkigt när det blir missuppfattningar och det är bara att beklaga. Det finns inte på kartan att vi skulle agera på det viset du skriver, men eftersom du tror att vi bygger kampanjer kring att lura vår kunder så tycker jag vi lämnar diskussioner här. Jag kommer inte kunna övertyga dig om motsatsen ändå verkar det som.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FireFox:

Uppenbarligen läser ni inte igenom tråden ordentligt för jag fick inget svar på min fråga efter gårdagens rea så jag ställer den igen.

"Beställde just en datorväska från er, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585310, och kollade först efteråt om den fanns i lager. "Tillgänglighet: 17 st på väg in 24.apr.2012. Datumet är preliminärt."
Det är den 25'te idag, hur ser statusen ut?"

Måste missat det, sorry. Tyvärr finns inget uppdaterat datum på den väskan i systemet. Den skulle kommit den 24:e men verkar ha blivit försenad. Jag har meddelat vår inköpare för dessa det och hoppas att vi kan få upp ett nytt datum snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Anmälda för.....?

Att de tvingar dig att handla till ett pris du inte tycker är bra?
Förstår dig då, hemskt med att leva i ett samhälle där vi blir tvingade att handla där vi inte vill, saknar den gamla fria viljan =/

En rea måse vara på ordinarie pris som har haft det priset i typ 1-3månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det är verkligen tråkigt när det blir missuppfattningar och det är bara att beklaga. Det finns inte på kartan att vi skulle agera på det viset du skriver, men eftersom du tror att vi bygger kampanjer kring att lura vår kunder så tycker jag vi lämnar diskussioner här. Jag kommer inte kunna övertyga dig om motsatsen ändå verkar det som.

Nu vill jag verkligen inte verka arrogant, men har du läst på konsumentlagarna?
För övrigt, CDON åkte på samma nit här om månaden, vad gjorde CDON? De bad om ursäkt i forumet för missen från deras sida, påpekat, och skulle se över sitt system.
Vad gör du?
Du pratar om att du inte kan övertyga mig? Jag är konsument, ni är näringsidkare med vilseledande reklam.
Vill du fortsätta skylla på att jag har fel?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Realisationer
17 § En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket "realisation" eller något annat uttryck med motsvarande innebörd bara om
1. försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment,
2. försäljningen sker under en begränsad tid, och
3. priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter.

Vilket av dessa bryter komplett?

Permalänk
Medlem

Jag har ett önskemål till Komplett Jag skulle vilja att man alltid kan välja bort att köpa OS till Komplett Pc - byggen. Jag har själv en egen studentupplaga av Windows 7 och det känns onekligen tråkigt att köpa en till i onödan. Den möjligheten tycks skifta beroende på vilket bygge man börjar på. Då jag har noll koll på att själv bygga ihop en dator och se vilka delar som passar ihop så gillar jag Pc-Byggaren i största allmänhet även om jag ibland önskade att det fanns fler delar att välja på

Permalänk

Jag har inte handlat så mycket hos er.
Dom gångerna jag gjort det tycker jag det varit bra service och snabb leveranstid.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Om komplett kastar in en 120hz skärm nästa gång så skiter jag i vad regeringen här hemma säger om ny diskmaskin, då ska kulorna rulla!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Måste svära lite över era specialerbjudanden. Köpte nyss splatterhouse & enslaved till ps3, plus vita och svarta kabelsamlare, TROTS att jag hade lovat mig själv att inte handla på den här rean, bara titta. Nedrans superweekend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Måste missat det, sorry. Tyvärr finns inget uppdaterat datum på den väskan i systemet. Den skulle kommit den 24:e men verkar ha blivit försenad. Jag har meddelat vår inköpare för dessa det och hoppas att vi kan få upp ett nytt datum snart.

Finns det någon ny info när den kan tänkas komma?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Komplett har ju något högre pris än andra butiker i vanliga fall så även om priserna var rabatterade så var de inte anmärkningsvärt mycket lägre än om man köper produkterna från en annan butik som har det lägre normalpris.

Så är det ju, men jag betalar gärna några kronor extra för den extra servicenivå jag fått när jag haft problem. Det står ju såklart alltid folk fritt att välja om de ska handla hos komplett eller inte, men att i en komplett-tråd gnälla om att priserna inte var tillräckligt mycket lägre mot CDON tycker jag blir fånigt. Vill dock understryka att det inte var du som gnällde.

Mina grejor kom idag. Snabb leverans som alltid.

Permalänk
Medlem

Blir lite besviken faktiskt, en kompis och jag satt och plockade ihop delar till hans dator i onsdags (under rean), och skickade till slut iväg en order på X antal kronor.
Vi väntade båda på att ordern skulle skickas och i fredags hade det gått för lång tid, så kompisen mailade till er support och frågade varför den inte hade skickats, det han då får till svar är att moderkortet (som jag och han säkert visste fanns i lager) nu inte längre finns i lager, och att nästa laddning kommer in den 8e Maj. Han kan tyvärr inte vänta så länge, så han har skickat iväg ett nytt mail där han beskriver samma sak som jag skrivit här, och jag hoppas innerligt att det löser sig och att han kan få ett annat moderkort i samma prisklass.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av McAroni:

Jag har ett önskemål till Komplett Jag skulle vilja att man alltid kan välja bort att köpa OS till Komplett Pc - byggen. Jag har själv en egen studentupplaga av Windows 7 och det känns onekligen tråkigt att köpa en till i onödan. Den möjligheten tycks skifta beroende på vilket bygge man börjar på. Då jag har noll koll på att själv bygga ihop en dator och se vilka delar som passar ihop så gillar jag Pc-Byggaren i största allmänhet även om jag ibland önskade att det fanns fler delar att välja på

Hej!

Vi kan skicka utan OS på vissa modeller. Om du kontaktar kundtjänst så brukar vi kunna hjälpa dig göra en sådan beställning.

Skrivet av FireFox:

Finns det någon ny info när den kan tänkas komma?

Det står dagens datum som beräknat, men det är inte bekräftat. Jag ser inte mer i vårt interna system än vad som står på sidan så tyvärr är det bara att vänta.

Skrivet av Mikael R:

Blir lite besviken faktiskt, en kompis och jag satt och plockade ihop delar till hans dator i onsdags (under rean), och skickade till slut iväg en order på X antal kronor.
Vi väntade båda på att ordern skulle skickas och i fredags hade det gått för lång tid, så kompisen mailade till er support och frågade varför den inte hade skickats, det han då får till svar är att moderkortet (som jag och han säkert visste fanns i lager) nu inte längre finns i lager, och att nästa laddning kommer in den 8e Maj. Han kan tyvärr inte vänta så länge, så han har skickat iväg ett nytt mail där han beskriver samma sak som jag skrivit här, och jag hoppas innerligt att det löser sig och att han kan få ett annat moderkort i samma prisklass.

Det där lät ju jättetråkigt. Det är några minuters fördröjning på att uppdatera saldona och var det ett moderkort som såldes under rean så säljs dom slut väldigt fort och då hinner inte sidan uppdatera. Om ni ringer in till kundtjänst kan vi säkert hitta ett annat moderkort som finns på lager idag så vi kan få iväg din order direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha?

Jag klickar på länken och då står det 1498:- och inte 1298:-. Har jag missat något? Någon kod eller dylikt? Det spelar ingen roll om jag loggar in på Sweclockers och/eller Komplett (eller ens går vidare till kassan) priset är likväl 1498:- och det har sett ut så här i alla fall ett dygn nu. Lite retligt att bli lockad så här, speciellt då man övervägt att investera i ett 650D under en längre period...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hoj jaghar handlat och betalat massa prylar på komplett för mer än 1 vecka sedan och är ganska iriterad. hur gör man för att ångra köp av producter? går det ångra 1 produkt eller måste man göra det med alla saker ? allt var beställt att skickas ihop men det är ett spel som aldrig kommit in och datumet på när dem får inn, ändrar dem varje dag. tips ? vill ha min datorskärm och headsett och 3DVision2 packet hur deletar jag ett spel som aldrig kommer in så dem kan skicka allt annat ?

BTW går det fixa på något sätt så att man får kod för uthämtning via mail å man har glömt sin pin kod till mobilen ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Synd att du inte beställde från CDON.se, de hade 25% rabatt på ALLA datortillbehör

Edit: Fram tills igår (24/4)

Det är inte 25% rabbat på alla datorkompnenter på cdon det är bara vissa produkter. De flesta andra komponeter klan man få 5% rabatt på.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Det är inte 25% rabbat på alla datorkompnenter på cdon det är bara vissa produkter. De flesta andra komponeter klan man få 5% rabatt på.

Det var visst 25% på alla DATORTILLBEHÖR fram till den 24/4 (ett datum vilket har passerat nu).

Vart i mitt inlägg skrev jag att det var 25% på alla datorkomponenter? Läs innan du citerar.

Edit: Gamingtillbehör skulle det vara.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

En Söndag kväll kl 21:42 får jag mejl svar på min fråga!
Det kallar jag service!!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MSc:

Jag klickar på länken och då står det 1498:- och inte 1298:-. Har jag missat något? Någon kod eller dylikt? Det spelar ingen roll om jag loggar in på Sweclockers och/eller Komplett (eller ens går vidare till kassan) priset är likväl 1498:- och det har sett ut så här i alla fall ett dygn nu. Lite retligt att bli lockad så här, speciellt då man övervägt att investera i ett 650D under en längre period...

http://i45.tinypic.com/2j1kcbc.png

Nu skall priser vara justerat till 1 298 kr, tack för att du uppmärksammade detta!

Skrivet av Ziggy_:

hoj jaghar handlat och betalat massa prylar på komplett för mer än 1 vecka sedan och är ganska iriterad. hur gör man för att ångra köp av producter? går det ångra 1 produkt eller måste man göra det med alla saker ? allt var beställt att skickas ihop men det är ett spel som aldrig kommit in och datumet på när dem får inn, ändrar dem varje dag. tips ? vill ha min datorskärm och headsett och 3DVision2 packet hur deletar jag ett spel som aldrig kommer in så dem kan skicka allt annat ?

BTW går det fixa på något sätt så att man får kod för uthämtning via mail å man har glömt sin pin kod till mobilen ?

Det beror lite hur du betalat, men enklast är om du ringer till kundtjänst så hjälper vi dig med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

brukar komplett vara sega på att få in prylar i lager ? jag har fortfarande min beställning på lager då jag bland annat köpte battlefield 3 då det stod att det fanns i lager medans efter beställningen inte var, dem har flyttat datum för lagerstatus på denna varan nu varje dag i 2 veckor och igår stod det idag och idag står det imorgon, varje dag så ändras antalet som är beställda till lager" när jag betalade för varan stod det 93 st på beställning in till lager då idag står det 27 st det har med dagarna ändras också.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd

Tycker komplett borde skaffa fler dealer för att konkurera med cdon som jag tycker har bäst pris på marknaden oftast när det gäller priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

brukar komplett vara sega på att få in prylar i lager ? jag har fortfarande min beställning på lager då jag bland annat köpte battlefield 3 då det stod att det fanns i lager medans efter beställningen inte var, dem har flyttat datum för lagerstatus på denna varan nu varje dag i 2 veckor och igår stod det idag och idag står det imorgon, varje dag så ändras antalet som är beställda till lager" när jag betalade för varan stod det 93 st på beställning in till lager då idag står det 27 st det har med dagarna ändras också.

Har också beställt Battlefield 3 och det var ju rätt länge sedan... Har för mig det stod att det skulle komma in om 3 dagar när jag beställde och eftersom helgen va där runt hörnet så tänkte ja ok då skickar dom allt på måndagen där och det är ju helt ok... Spelet kom in och det stod typ 100st i lager igen men sedan va alla dem borta och det var ett annat beräknat datum och nu verkar det ha flyttats igen och nu står det att det ska komma in 22st imorgon och beräknat sänddatum är nu på onsdag den 9 Maj... :/ Lite surt att behöva vänta så länge!

Sedan kör ni (Komplett) en HARDWARE KLIPP! rea nu också alltså hårdvara så som grafikkort etc etc men ni har också med
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627626
som är kringutrustning och dessutom "bara" är sänkt med 70:-, och 499:- för en mus tycker jag är rätt mycket och 429:- är inte så mycket billigare tycker jag :/ om det däremot va halva priset skulle det definitivt vara ett givet köp! går det att göra något åt priset mån tro?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧