Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Hej!

Förlåt, måste missat ditt inlägg. Till att börja med kör vi svarta, blir den tillräckligt populär och vi får tillräckligt med efterfrågan på röd/brun så kommer vi nog ta in dem med. Vi får testa oss fram på marknaden för mekaniska tangentbord för att se vad som fungerar bäst här i norden och ändå kunna hålla bra priser.

/Mikael

Svart switchar är det många som väljer bort eftersom du måste måste använda mycket mer kraft (60g-80g) för att trycka ned tangenten jämfört med röda switchar. Tror att du får mycket bättre respons ifall ni plockar in en CM Storm Quickfire Rapid med röda switchar (gamers) eller bruna switchar, (både gamern och kodaren).

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta uppmärksammats på SweC ännu:

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=2560

PR kampanj?

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Vet inte om detta uppmärksammats på SweC ännu:

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=2560

PR kampanj?

Deras aprilskämt.
Rätt kul faktiskt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Kanske, håll ögonen öppna.

Frågan är hur länge dom behöver vara öppna.. är dom öppna för länge blir man trött och då stängs dom

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Om man inte hittar något på kolinummret på posten nu så här på kvällen så lär jag inte få paketet imorgon? Beställde kl 11 imorse.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ibland är posten lite slöa att uppdatera så det kan vara på väg i alla fall.
Men om det inte syns nåt i morrn så har det nog inte gått iväg ännu.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Beställde en produkt och skulle hämta den i Göteborg.

Bestämde istället för att lämna tillbaka produkten utan att ha ens hämtat ut den.

Ringde kundservicen och personen lovade att skicka tillbaka produkten till lagret och sedan sätta in pengarna igen. Erbjöd mig själv att betala för frakten om det nu skulle vara något. Personen sade nej tack, vi fixar det åt dig!

Kul, tummen upp för Komplett tänkte jag.

En vecka senare får man ett sms att produkten fortfarande är i Göteborg och väntas att bli picked up. Dessutom debiteras jag 250:- på avgift om jag inte hämtar ut den om några dagar.

Ringde kundservicen IGEN och personen informerade att smset gavs ut felaktigt och att det ändå kan ta tid innan dom skickar tillbaka det till lagret (....verkligen?).

Så lite feedback;

Gör detta lilla ärende på ett bättre och smidigare sätt.

Gått en vecka och det har absolut inte hänt NÅGONTING med processen. Är det så ni alltid agerar under sådana situationer?

Permalänk
Medlem

En sak jag blir lite fundersam över.

Citat:

2012-04-17 06:52 Komplett.se, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits

En av anledningar till att jag väljer Inet 99% av fallen är deras snabba frakt. Därför jag valde er var för att datorn bara fanns hos er helt enkelt. Jag vet att ni säger 1-3 dagars frakt men jag bor i Stockholm och oftast brukar de gå väldigt snabbt ut hit.

Men jag beställde 04/16 kl 11 ungefär. Ni skickar inte först imorse kl 6:52 informationen till posten! Inet brukar alltid skicka den direkt nästan, så jag tror anledningen att jag inte har datorn hos mig nu är för att ni inte ger posten information som de behöver.

Har jag rätt att anledningen till att jag får vänta på datorn som är så nära men ändå så långt bort är att ni vägrar skicka ut information först nästa dag?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skrev för ett litet tag sen att mitt grafikkort är sönder och jag ska skicka tillbaka det, jag skrev till support förra veckan om en sån fri frakthandling, hur lång tid tar det innan den kommer?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sammyc51:

Beställde en produkt och skulle hämta den i Göteborg.

Bestämde istället för att lämna tillbaka produkten utan att ha ens hämtat ut den.

Ringde kundservicen och personen lovade att skicka tillbaka produkten till lagret och sedan sätta in pengarna igen. Erbjöd mig själv att betala för frakten om det nu skulle vara något. Personen sade nej tack, vi fixar det åt dig!

Kul, tummen upp för Komplett tänkte jag.

En vecka senare får man ett sms att produkten fortfarande är i Göteborg och väntas att bli picked up. Dessutom debiteras jag 250:- på avgift om jag inte hämtar ut den om några dagar.

Ringde kundservicen IGEN och personen informerade att smset gavs ut felaktigt och att det ändå kan ta tid innan dom skickar tillbaka det till lagret (....verkligen?).

Så lite feedback;

Gör detta lilla ärende på ett bättre och smidigare sätt.

Gått en vecka och det har absolut inte hänt NÅGONTING med processen. Är det så ni alltid agerar under sådana situationer?

Hej!

När det gäller produkter du beställt till en PuP som du inte längre vill ha och har ringt in och sagt detta, så har vi tyvärr inga rutiner för att skicka tillbaka dem direkt. Dom ligger på plats i två veckor, och påminnelse SMS går ut, sen skickas den tillbaka till Norge. Det går säkert att förbättra detta, men i dagsläget fungerar det så.

Skrivet av Eric:

En sak jag blir lite fundersam över.

En av anledningar till att jag väljer Inet 99% av fallen är deras snabba frakt. Därför jag valde er var för att datorn bara fanns hos er helt enkelt. Jag vet att ni säger 1-3 dagars frakt men jag bor i Stockholm och oftast brukar de gå väldigt snabbt ut hit.

Men jag beställde 04/16 kl 11 ungefär. Ni skickar inte först imorse kl 6:52 informationen till posten! Inet brukar alltid skicka den direkt nästan, så jag tror anledningen att jag inte har datorn hos mig nu är för att ni inte ger posten information som de behöver.

Har jag rätt att anledningen till att jag får vänta på datorn som är så nära men ändå så långt bort är att ni vägrar skicka ut information först nästa dag?

Posten lägger in statusen "Förhandsinformation mottagen" i samband med att vi skriver ut adresskortet. Detta sker nästan omedelbart så det är ingen fördröjning från vår sida. Har du beställt vid 11 skall så klart paketet i normala fall skickas samma dag, men beroende på trycket på lagret kan det ibland dröja lite längre, i ditt fall packades den på morgonen dagen efter.

Skrivet av igge23:

Hej!

Jag skrev för ett litet tag sen att mitt grafikkort är sönder och jag ska skicka tillbaka det, jag skrev till support förra veckan om en sån fri frakthandling, hur lång tid tar det innan den kommer?

Detta skall ske samma dag i normala fall. Testa att ringa in till kundtjänst så löser vi det åt dig direkt. Ber om ursäkt för förseningen.

mvh
Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

När det gäller produkter du beställt till en PuP som du inte längre vill ha och har ringt in och sagt detta, så har vi tyvärr inga rutiner för att skicka tillbaka dem direkt. Dom ligger på plats i två veckor, och påminnelse SMS går ut, sen skickas den tillbaka till Norge. Det går säkert att förbättra detta, men i dagsläget fungerar det så.l

Edit: fick frågorna besvarade av kundtjänst

Men jag tycker självklart att ni borde lägga till detta på er hemsida att öppet köp rutinerna är mer komplicerad för PuP.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sammyc51:

Edit: fick frågorna besvarade av kundtjänst

Men jag tycker självklart att ni borde lägga till detta på er hemsida att öppet köp rutinerna är mer komplicerad för PuP.

Egentligen är ju tanken att man skall hämta ut paketet och sen lämna in det, men eftersom det blir lite löjligt så brukar vi säga att det är ok, så länge du ringer och säger att du inte vill hämta ut det. Man får dock tänka på att vi har en hel del kostnader för paket som inte hämtas ut (frakter, hantering, förtullning), men är det första gången så brukar det inte vara något problem. Jag tycker dock kundtjänst kan bli tydligare och berätta att du kommer få SMS men att du kan ignorera dem.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Skickade precis iväg paketet så ni borde få det på måndag eller tisdag, hur lång tid tar det ungefär innan det är klart? Och kommer jag få ett nytt?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av igge23:

Skickade precis iväg paketet så ni borde få det på måndag eller tisdag, hur lång tid tar det ungefär innan det är klart? Och kommer jag få ett nytt?

Hej!

Det kan ta upp till 5 arbetsdagar. Vi reparerar inte grafikkort utan vi kommer skicka ett nytt till dig.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag kollade på mitt kolli-ID och det har kommit fram, det stod "Försändelsen är skadad men kan levereras". Är det något som kan hindra att jag får ett nytt?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid gå till utlämningsstället och be att du får titta på paketet (inte öppna) innan du tar ut det.
Och ser det ut som innehållet kan vara oskadat så kanske ta ut det men öppna på plats och undersök noga.
Ser det då ut som nått kan ha tagit skada så anmäl det direkt då till personen som lämnade ut paketet.

Enligt postens regler så får man ju inte öppna nåt innan man har hämtat ut det men du kan ju alltid fråga om ni kan göra det tillsammans har du tur så kanske dom tycker det är ok (särskilt med tanke på statusen).
En skada kan ju vara allt från en liten reva i ena hörnet på en cm till ett helt tillplattat paket av en truck.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av igge23:

Tjena!

Jag kollade på mitt kolli-ID och det har kommit fram, det stod "Försändelsen är skadad men kan levereras". Är det något som kan hindra att jag får ett nytt?

Hej!

Jag hade hämtat ut paketet och kollat på det först. Det kan vara så att Posten har skadat kartongen lite men insidan är hel. Visar det sig att innehållet är trasigt så byter vi givetvis ut det åt dig - kontakta i så fall kundtjänst så hjälper vi till.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Jag hade hämtat ut paketet och kollat på det först. Det kan vara så att Posten har skadat kartongen lite men insidan är hel. Visar det sig att innehållet är trasigt så byter vi givetvis ut det åt dig - kontakta i så fall kundtjänst så hjälper vi till.

/Mikael

Det är det paketet som jag skickade till er, jag har inte fått det nya än.

Permalänk
Medlem

Såg att ni kommer jobba sent imorgon.

Lönen kan väl få räcka ett par dagar?

Permalänk
Inaktiv

lagom i tid för en ny super-rea, lönen skall brännas direkt
Önskelista på rean: DS212 & GTX680

för första gången på 13 år överger jag Radeon, rätt så besviken på min CF HD7950
iom nästa bygge med IvyB så blir det en gtx680 i burken.

Permalänk
Medlem

Finns det en chans att det kommer reas GTX 580 imorgon på "superrean"?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

Super-Rea, wohoo!!

Om man får önska nånting, så ett 3.5 headset, t.ex pc360 eller nått billigare som typ siberia (INTE USB).. Jag ber er, inget förra gången men man hoppas på nu!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det kommer några fina 5 eller 7.1 headsets

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

En liten fråga, det graffet säljs väll inte längre så vad för kort kommer jag få tillbaka?

Permalänk
Medlem

Såg att ni kör er super-rea igen (mycket dålig timing) eftersom jag beställde prylar till min nya burk i förgår:D
Så det blir nog att utnyttja ångerrätten om det kommer up fina/samma saker som jag köpt, hehe=p

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av igge23:

En liten fråga, det graffet säljs väll inte längre så vad för kort kommer jag få tillbaka?

I så fall får du ett likvärdigt kort istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem

Tja om du vill ha en stavmixer eller dylikt så kör hårt nu
De flesta på just detta forum är väl mer intresserade av att vänta några timmar dock hehe.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tja om du vill ha en stavmixer eller dylikt så kör hårt nu
De flesta på just detta forum är väl mer intresserade av att vänta några timmar dock hehe.

Inget fel med stavmixers, min gamla gick sönder i helgen (bränd motor), så jag passade på att beställa en ny Philips

Permalänk
Medlem

Varför oooh varför surroundheadset med usb.
Vill ha roccat kave, cm storm eller razer tiamat

Besviken igen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt