Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Dom har endast lager i norge!
Jag skulle tro att du kommer att ha dina prylar till fredag.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar vad er kundtjänst håller på med. Jag beställde för 8 dagar sen en Router demo produkt med status: påväg in till lagret, jag fick ordern bekräftad och väntade. Efter 2-3 dagar mailade jag order@komplett.se och frågade om ni hade någon gissning vilket datum ni skulle få in routern. Fick sedan som svar tidigare idag att produkten helt plötsligt inte fanns och hade utgått ur ert sortiment och att min order blivit avbeställd. No big deal tänkte jag och började ikväll leta efter andra alternativ. Kollar komplett igen och då finns den där igen med bekräftat datum dessutom.

Jag har nu lagt en NY beställning på samma router, dels för att jag väldigt gärna vill ha den till det priset, men också för att jag vill veta vad som pågår. Misstänker att det är er kundtjänst som slarvat eller helt enkelt varit för lata för att kolla upp hur det faktiskt ligger till.

Detta är både irriterande och tidskrävande, har aldrig varit med om liknande från konkurrerande företag.

Permalänk
Medlem

Hej,
ser att ni har fullt upp här i tråden så jag upprepar min fråga - vet ni om ni gfår in QuickFire Rapid med bruna och blåa switchar eller kommer ni bara att ha med svarta?

Också - kommer ni att få in QuickFire Rapid Red?

MVH
Foolwolf

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Be4ten:

Hej!

Jag undrar vad er kundtjänst håller på med. Jag beställde för 8 dagar sen en Router demo produkt med status: påväg in till lagret, jag fick ordern bekräftad och väntade. Efter 2-3 dagar mailade jag order@komplett.se och frågade om ni hade någon gissning vilket datum ni skulle få in routern. Fick sedan som svar tidigare idag att produkten helt plötsligt inte fanns och hade utgått ur ert sortiment och att min order blivit avbeställd. No big deal tänkte jag och började ikväll leta efter andra alternativ. Kollar komplett igen och då finns den där igen med bekräftat datum dessutom.

Jag har nu lagt en NY beställning på samma router, dels för att jag väldigt gärna vill ha den till det priset, men också för att jag vill veta vad som pågår. Misstänker att det är er kundtjänst som slarvat eller helt enkelt varit för lata för att kolla upp hur det faktiskt ligger till.

Detta är både irriterande och tidskrävande, har aldrig varit med om liknande från konkurrerande företag.

Hej!

Ja det där lät lite snurrigt. Vad har du för ordernummer på din senaste order?

/mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Foolwolf:

Hej,
ser att ni har fullt upp här i tråden så jag upprepar min fråga - vet ni om ni gfår in QuickFire Rapid med bruna och blåa switchar eller kommer ni bara att ha med svarta?

Också - kommer ni att få in QuickFire Rapid Red?

MVH
Foolwolf

Hej!

Förlåt, måste missat ditt inlägg. Till att börja med kör vi svarta, blir den tillräckligt populär och vi får tillräckligt med efterfrågan på röd/brun så kommer vi nog ta in dem med. Vi får testa oss fram på marknaden för mekaniska tangentbord för att se vad som fungerar bäst här i norden och ändå kunna hålla bra priser.

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej!

Förlåt, måste missat ditt inlägg. Till att börja med kör vi svarta, blir den tillräckligt populär och vi får tillräckligt med efterfrågan på röd/brun så kommer vi nog ta in dem med. Vi får testa oss fram på marknaden för mekaniska tangentbord för att se vad som fungerar bäst här i norden och ändå kunna hålla bra priser.

/Mikael

Jag är superintresserad av det bordet och har väntat länge, däremot endast på röd/brun så det var lite synd. Hoppas ni ändrar er!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Ja det där lät lite snurrigt. Vad har du för ordernummer på din senaste order?

/mikael

Tackar för det snabba svaret. Mitt ordernr är: -----

UPDATE KL: 13:13

Haha det här blir bara märkligare och märkligare, fick svar från order@komplett nu efter ett argt mail igår:

Hej,

Det är ett lagersaldofel på produkten och det finns ingen fysisk produkt tillgänglig.

Med vänliga hälsningar
xxxx, Sälj och Kundservice

____________________________________________________________________________________

Går sedan in och kollar på mitt konto -> mina ordrar, där står det att ordern är plockad? WHAT THE HELL IS GOING ON

Mvh

Permalänk

Hej.

Hur många Komplett PC datorer byggde ni under 2011?

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Hej.

haha försöker du dra en fuling?.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

/Mikael

Jag är också ute efter bruna switchar!
Frågade hos *host dustinhometråden* men dom sa att det inte ens var möjligt att få tag på det bruna
Om ni kan fixa det bruna, kan ni inte göra det som "beställningsvara" med längre lev-tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

/Mikael

Inga problem Stor tråd.

Synd att ni börjar med just svarta MX switchar då de är de mesta vanligt förekommande på marknaden och bruna, blåa och röda mer sällsynta. Jag tror personligen att det finns ett litet sug på just andra switchar ään svarta - och bruna verkar ju vara den gyllene medelvägen.

Personligen gillar jag inte de svarta utan är mest intresserad av bruna och röda. QuickFire Rapid Red är ju dessutom ett riktigt schnygge tangentbord också.

Hoppas att ni tar in bruna eller red senare i sortimentet.

Tack för svaret

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av farnebr1nk:

Hej.

30 000 stycken Det står även på www.komplett.com om man klickar runt lite.

Skrivet av BasseBaba:

Jag är också ute efter bruna switchar!
Frågade hos *host dustinhometråden* men dom sa att det inte ens var möjligt att få tag på det bruna
Om ni kan fixa det bruna, kan ni inte göra det som "beställningsvara" med längre lev-tid?

Beställningsvara är nog inte aktuellt på dessa tyvärr, men jag har givetvis framfört alla era åsikter till ansvarig inköpare.

/mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Komplett.se för mobiler hade varit underbart.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Superlight:

m.komplett.se

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

https://m.komplett.se/

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

m.komplett.se

Jaha, tack så mycket.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag ställde frågan tidigare gällande ett grafikkort och då stod det 3-6 dagar men nu har det ändrats till ett annat. Skulle du kunna kolla upp ifall det är bekräftat?

ordernummer: 18657042

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kiiiba:

Hejsan!

Jag ställde frågan tidigare gällande ett grafikkort och då stod det 3-6 dagar men nu har det ändrats till ett annat. Skulle du kunna kolla upp ifall det är bekräftat?

ordernummer: 18657042

Hej!

Det verkar tyvärr som att kortet är försenat och beräknat datum när vi kan skicka är 2012-04-24. Ledsen för det.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,

CM storm QuickFire Rapid Red, hade jag beställt med en gång om ni ville ta hem det.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har haft mitt grafikkort i ett år nu och igår dog det totalt, ett "radeon 6870 vapor-x" kort. Det började i tisdags med att jag fick blackscreen med gröna vertikala linjer och efter det så uppdaterade jag mina drivers men det fortsatte hända så jag kollade att alla sladdar satt som dem skulle och startade datorn igen. Nu gick det galant jag testade även "furmark" ett gpu stresstest program och det höll sig i 15 minuters testet.

Igår dog det helt, jag får blackscreen med blå eller gråa vertikala linjer varje gång jag startar datorn.

Jag beställde det från komplett för ett år sen, jag har inte kvar lådan då jag sålde mitt förra graffe och skickade det i den lådan. Jag kanske kan hitta kvittot om jag letar noga i mina lådor.

Hur ska jag gå tillväga? Det är ju stängt nu under påsken så jag ska kontakta dem imorrn men hur blir det om jag inte hittar kvittot? Alla nummer och sånt står på mitt konto inne på komplett.

Och hur lång tid brukar det ta innan man får ett nytt?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av igge23:

Hej!

Jag har haft mitt grafikkort i ett år nu och igår dog det totalt, ett "radeon 6870 vapor-x" kort. Det började i tisdags med att jag fick blackscreen med gröna vertikala linjer och efter det så uppdaterade jag mina drivers men det fortsatte hända så jag kollade att alla sladdar satt som dem skulle och startade datorn igen. Nu gick det galant jag testade även "furmark" ett gpu stresstest program och det höll sig i 15 minuters testet.

Igår dog det helt, jag får blackscreen med blå eller gråa vertikala linjer varje gång jag startar datorn.

Jag beställde det från komplett för ett år sen, jag har inte kvar lådan då jag sålde mitt förra graffe och skickade det i den lådan. Jag kanske kan hitta kvittot om jag letar noga i mina lådor.

Hur ska jag gå tillväga? Det är ju stängt nu under påsken så jag ska kontakta dem imorrn men hur blir det om jag inte hittar kvittot? Alla nummer och sånt står på mitt konto inne på komplett.

Och hur lång tid brukar det ta innan man får ett nytt?

Hej!

Tråkigt att ditt kort har gått sönder. Dina uppgifter finns i vårt system att plocka fram så gör så att du kontaktar kundtjänst så hjälper vi dig att ta tillbaka och byta ut kortet. Det brukar ta ett par arbetsdagar innan allt är löst.

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk

Skulle vilja rapportera ett fel i beskrivningen för 3rd Gen iPad 32gb.

Det står i beskrivningen att den har mer än fyra gånger så många pixlar mot iPad 2. Detta stämmer inte. Det är exakt fyra gånger så många pixlar då Apple dubblerat upplösningen i höjd och bredd.

iPad 2: 1024x768 = 786.432px
The New iPad: 2048x1536 = 3.145.728px

786.432 x 4 = 3.145.728px

Saxat från specen:

"Den bästa skärmen någonsin på en mobil enhet.
Allt du gör med iPad gör du på den stora och snygga skärmen. När skärmen är bättre så blir hela din iPad-upplevelse bättre. Retinaskärmen har hela 2048x1536 pixlar och 44% bättre färgmättnad än tidigare generation. Allt i det smidiga 9,7” formatet. Totalt ger detta mer än fyra gånger så många pixlar gentemot iPad 2 och en miljon fler pixlar än en Full HD TV."

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Deathdancer:

Skulle vilja rapportera ett fel i beskrivningen för 3rd Gen iPad 32gb.

Det står i beskrivningen att den har mer än fyra gånger så många pixlar mot iPad 2. Detta stämmer inte. Det är exakt fyra gånger så många pixlar då Apple dubblerat upplösningen i höjd och bredd.

iPad 2: 1024x768 = 786.432px
The New iPad: 2048x1536 = 3.145.728px

786.432 x 4 = 3.145.728px

Saxat från specen:

"Den bästa skärmen någonsin på en mobil enhet.
Allt du gör med iPad gör du på den stora och snygga skärmen. När skärmen är bättre så blir hela din iPad-upplevelse bättre. Retinaskärmen har hela 2048x1536 pixlar och 44% bättre färgmättnad än tidigare generation. Allt i det smidiga 9,7” formatet. Totalt ger detta mer än fyra gånger så många pixlar gentemot iPad 2 och en miljon fler pixlar än en Full HD TV."

Hej!

Jag har framfört detta så det bör korrigeras inom kort. Tack!

mvh
Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena, kommer ni ha något 1337 erbjudande kl 13:37 snart igen?

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Mvh

Det var faktiskt ett tag sen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nino:

Mvh

Kanske, håll ögonen öppna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha kom idag och nu har de gjort det svårare att se vad det är haha på ett ganska skoj sätt ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått så är inWareHouse och Komplett samma företag under två namn.
Hur kommer det sig att ni har två olika priser för samma produkt?

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=641086&cks=ASS&assoc=...
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=641086&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Som jag har förstått så är inWareHouse och Komplett samma företag under två namn.

Samma ägare, men inte samma företag.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FireFox:

Hej! Som SUMITOMO skrev så ägs vi av samma koncern och webshoppen är baserad på samma plattform, men allt annat drivs av respektive företag med helt egna priser och kampanjer.

mvh
Mikael

Visa signatur