Budget-högtalare till stereo

Permalänk
Medlem

Budget-högtalare till stereo

hej!
Håller på o bygga mig mitt första stereo-system. har en äldre kenwood stärkare och cd-spelare 2x90W rms som senare ska bytas ut till Cambridge Azur 340 serie, men just nu är jag på jakt på högtalare.

kollat på lite olika i 3-5 tusen kronors klassen men eftersom jag vill ha något osm kan spela bra tyill musik men behvöer inte kunna spela superhögt utan bara spela bra på normala volymer tänkte jag kankse köpa något billigare.

Dynavoice Magic F-6 för bara 995kr har fått bra etyg i flera tidningar dock inte snyggaste men XTZ 80 är tiktigt snygga och bara 1490kr, någon som lyssnatp å dom o kan ge mig tips o råd om vilka jag ska välja?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

kan ju alltid åka och prov lyssna dom någonstans!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

eller provlyssna, man får välja

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Dynavoice m-65.
Kanonhögtalare, snygga och välljudande för 1995:-
Annars har du alltid blocket.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Valfri Audio Pro högtalare eller ett par Proson Conquest 6020 MK2.
Mycket välljud för pengarna.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Ring hifikit i sthlm. Dom har 30 års erfarenhet av högtalare till hifi och billjud. Billiga är dom också riktigt billiga. Dom kan säkert hjälpa dig! www.hifikit.se

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Kolla i Hifi & musik. Där hittar du en del "bra" högtalare för upp till 3k. Jag borde kunna ge dig lite tips men jag har lagt mig en bra bit över i pris så jag har inte memmorert in bra val i den billigaste klassen.

När det gäller högtalare så tänk så här. De är de enda prylarna i stereon som igentligen inte blir omoderna. De kan du ha i 30 år om du vill. Därför ska du tänka långsiktigt och köpa så bra som du har råd med plus gärna lite till.

Tex Kef:s ägg med en liten subb till i ett 2.1 skulle kunna vara ett bra val. Det kan sedan byggas ut till ett 5.1 genom att köpa till 3 sateliter. Finns beggade oxå.

Prisvärt och snyggt fast 10k för ett komplett nytt system.

Permalänk
Medlem

Cerwin-Vega 10F

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE