Permalänk
Medlem

Eskilstuna Stadsnät

Hej

Har precis flyttat till Eskilstuna och undrar nu vilken operatör till stadsnätet man ska välja, är det någon som har någon erfarenhet av de olika som finns.

Operatörerna i stadsnätet är:
Blixtvik
Bredband2
Telia
Rix
Skycom
Vattenfall bredband

Verkar som om de alla erbjuder 10/10 som mest.

Nåväl, vilken ska man välja?

Permalänk
Medlem

Re: Eskilstuna Stadsnät

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majon96
Hej

Har precis flyttat till Eskilstuna och undrar nu vilken operatör till stadsnätet man ska välja, är det någon som har någon erfarenhet av de olika som finns.

Operatörerna i stadsnätet är:
Blixtvik
Bredband2
Telia
Rix
Skycom
Vattenfall bredband

Verkar som om de alla erbjuder 10/10 som mest.

Nåväl, vilken ska man välja?

Har en polare som bor där och kör BBB 100/10
[edit]
Vad jag vet så funkar det prima! [/edit]

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

BBB har funkat klockrent i 2 år för mig har dock 8/1 nu

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

BBB finns inte ens med som operatör enligt stadsnätets hemsida, så han måste bo hos en fastighetsägare som har fiber direkt hos BBB.

Nån annan som har någon uppfattning?

Permalänk
Inaktiv

Bredband 2 är ju bra oftast. Telia är alltid fint

Permalänk
Medlem

bredband2 (bb2) = :-)

Jag skulle (och kommer) välja Bredband2. Bredband2 är en mycket seriös operatör i mina ögon, dessutom så har de Birgersson som har "hand" om det. Och det är ju aldrig fel :-).

Bredbandsbolaget (BBB) kanske är bra på fiber (endast då hastighetsmässigt), men priset och adsl är inte det bästa precis.

Nä, du ska vara glad som flyttar in i ett stadsnät, vilket ger konkurrens (=lägre priser) och i en snar framtid så kommer en hel del produkter/tjänster att erbjudas för er som bor i stadsnätet.

Permalänk
Medlem

För att vara extra tydlig. BBB är alltså inte operatör i Eskilstuna stadsnät och är därmed inte av intresse för mig.

Just nu lutar det åt Blixtvik, enbart på grund av priset, men om jag förstått allt rätt så är det ingen bindningstid och endast 1 månads uppsägningstid, så man är ju inte direkt uppknuten.

Som enda alternativet i dagsläget ser jag Bredband2, och det som skulle kunna väga över till deras fördel är användandet av BRIKKS och därmed kanske fler tjänster än vad Blixtvik kan erbjuda.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]Just nu lutar det åt Blixtvik, enbart på grund av priset. [/B]

På grund av priset? Blixtvik är inte billigast i nätet? Dock är de LIKA billiga som tex Bredband2.

Nja, egentligen är Bredband2 billigast i nätet, vad jag kan se från hemsidan.
Tex så skulle det smartaste vara att testa Bredband2-tjänsten (för 195 kr/mån, vilket också Blixtvik kostar(?)) och är man nöjd, så väljer man att binda upp sig i ett 1/2-år. Då för totalt 120 kr billigare per halvår, för den perioden.

Eller har jag missförstått dig Majon96, eller har Blixvik sänkt sina priser?

Permalänk
Medlem

Om man beställer innan 31/8 så är det halva priset i 4 månader, sedan kan man ju byta