BF 2142 routerproblem - portar

Permalänk
Medlem

BF 2142 routerproblem - portar

Hej, köpte precis spelet, men kan inte ens komma förbi inloggningsskärmen i spelet. Den försöker connecta till EA Master Server, men det blir bara time out. Jag har kollat lite på vilka portar man ska öppna, men eftersom vi är flera datorer på nätet så blir det massor med knapptryckningar på routern eftersom jag måste dedikera en port till en dator. Det lär iaf ta någon timme. Vet någon om det är någon speciell port som det räcker att man öppnar, eller om det finns någon fix för detta. Jag har en D-Link DI-604 och har inte problem med några andra spel. Skulle bli väldigt glad om det finns nån som vet hur jag kan lösa detta.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk

Kan man inte öppna många portar på en och samma gång?

Så har jag löst det iaf.

Om du inte hittar någon sådan funktion så är det en anledning att skaffa en ny router, 604:an är inte särskilt bra om man säger så

Permalänk
Medlem

Nej, kan inte öppna flera på samma gång, utan måste antingen välja en port åt gången, eller ett spann. Med flera datorer i nätverket kommer det ändå inte att funka, eftersom man bara kan dedikera en port åt en dator åt gången. Kör just nu genom en annan dator i nätverket utan routern. Dock ska jag investera i en ny i dagarna, behöver en som skickar trådlöst ändå.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk

Är du säker på att det är routern som inte vill släppa igeom, med min Netgear-router har jag iaf inte behövt öppna någon till Bf2142 utan det har räckt med att tillåta det i brandväggen.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Testpilot

Du ska inte behöva öppna några portar om du inte ska ha en server, då gör du som Nephropathia gjort.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag ska inte behöva öppna några portar, men det funkar inte med routern. Har sett andra med DI-604:an som har samma problem så det är routern som blockerar. Jag kan heller inte öppna så som Nephropathia gjort, eftersom mjukvaran på brandväggen inte har de funktionerna. Men jag pratade med en polare som har en Netgear-router som fungerar utan problem med 2142, så jag ska köpa en sådan omgående.

Visa signatur