World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

ReloadMaster, du kör priest? Har du några ui mods som du rekommenderar om du kör med sånt dvs.?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Vad du då menar är att alla klasser är rent generellt svårt att bemästra? Om det var det du menade, ok, det får du stå för. Jag tycker hela spelstilen är simpelt upplagd i spelet. Om det inte var det du menade... varför skriver du då som du skriver i det jag citerar? Eftersom man bara har att jämföra med andra klasser, liksom även DU, så är hunter inte alls svår att bemästra. Kita är för övrigt inga konstigheter, även för någon som är ny. Det går fort att lära sig, liksom allt annat. Krävs ingen särkskild övning för att bli snabbt bra på det.

(Så länge man inte använder piltangenterna/wasd för att vända sig om förstås, men även detta gäller samtliga klasser)...

Att du hade svårt eller liknande att kunna kita riktigt i början så är det inget att skämmas under bordet för. Jag står inte här och säger att huntern är en simpel och tråkig klass, men eftersom du inte rekommenderade huntern till nybörjare av bland annat den anledningen så ifrågasatte jag vad du egentligen menade.

Du tolkar inlägg som en potta skit om jag ska vara ärlig. Jag rekommenderade att inte välja hunter därför att de är överrepresenterade. Och visst, om du tycker spelupplägget är simpelt så kör i vind, finns säkerligen svårare spel ute i världen. Personligen tycker jag det är lätt att komma igång med wow men det tar lång tid att lära sig hantera sin karaktär till fullo, särskilt en hunter därför att spelsättet mellan lvl 1 och 59 skiljer sig avsevärt från spelsättet vid lvl 60 och det är först då man kan säga att man bemästrar en klass. Dessutom skiljer sig spelsättet mellan PvE och PvP mycket mer för en hunter än säg t ex en warrior.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessutom skiljer sig spelsättet mellan PvE och PvP mycket mer för en hunter än säg t ex en warrior.

Så enligt dig så är det ingen skillnad mellan att kötta på så mycket man kan eller hålla aggro på stora bossar eller grupper om 5 mobs på en gång, det är ingen skillnad för dig...?

/Simon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du tolkar inlägg som en potta skit om jag ska vara ärlig. Jag rekommenderade att inte välja hunter därför att de är överrepresenterade. Och visst, om du tycker spelupplägget är simpelt så kör i vind, finns säkerligen svårare spel ute i världen. Personligen tycker jag det är lätt att komma igång med wow men det tar lång tid att lära sig hantera sin karaktär till fullo, särskilt en hunter därför att spelsättet mellan lvl 1 och 59 skiljer sig avsevärt från spelsättet vid lvl 60 och det är först då man kan säga att man bemästrar en klass. Dessutom skiljer sig spelsättet mellan PvE och PvP mycket mer för en hunter än säg t ex en warrior.

Då råder jag dig att se över din egen talang att förklara mer detaljerat vad du menar. Du talade som om det skulle vara något speciellt att "bemästra" just en hunter, och det antyder du ju fortfarande.

Ja, det finns garanterat svårare spel ute i världen, men jag är inte intresserad av att söka efter sådana i nuläget. Att någonting är enkelt betyder inte automatiskt att det är tråkigt eller dylikt, som jag tror du själv förstår. Så jag låter inte vind ta i segel denna gång.

Du radar upp dina åsikter i form av att det skulle vara fakta nästan, vilket är fel. Jag konstaterar bara att jag tycker inte som du.

_S_: Jag tror bara darkmoon är allmänt klantig i sina uttryck och nystar in sig i sitt eget garn.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Jag har spelat så när som alla klasser i endgame PvE, och inget är så "svårt" som warrior -- inte ens nära och speciellt inte hunter (skrattade högt för migsjälv när jag läste det).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
ReloadMaster, du kör priest? Har du några ui mods som du rekommenderar om du kör med sånt dvs.?

Nej, det gör jag inte så kan tyvärr inte hjälpa. Screenshotet är från en US guild.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _S_
Så enligt dig så är det ingen skillnad mellan att kötta på så mycket man kan eller hålla aggro på stora bossar eller grupper om 5 mobs på en gång, det är ingen skillnad för dig...?

/Simon

Jopp, men det spelsättet stöter man på redan tidigt i spelet och det är en naturlig utveckling från deadmines till nefarian hela vägen, steg för steg. För en hunter kan man lätt klara sig hela vägen från 1-59 utan att kite:a en enda gång.

Feltherr:
Hunter är inte svårare än någon annan klass, men för de flesta andra klasserna så är utvecklingen av spelstilen en naturlig kurva, så är det inte för hunters. Det finns andra klasser som också abrupt kräver ett annat spelsätt vid 60, men för de flesta går utvecklingen naturligt.

Jag tror att du tolkar in saker som inte finns i det jag skriver.

EDIT: Såg nu att även Överkill har misstolkat mina inlägg, och forumsjukan verkar ha greppat även dig. Om ni läser mina inlägg igen så står det ingenstans att hunters är svårare än någon annan klass.

Permalänk

Kan verifiera också att Webhallen skickar ut expansionen med tillägget att min reservation som lades 2006-10-14 skeppades idag.
Har du bokat vid samma eller tidigare datum borde du med andra ord vara garanterad få ditt ex.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Jag ska göra en shaman i tbc, kan någon säga en bra leveling build ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Jag ska göra en shaman i tbc, kan någon säga en bra leveling build ?

Enhancement all the way!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Enhancement all the way!

Går ju knappt att levla med något annat om man inte vill levla extremt slött...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Går ju knappt att levla med något annat om man inte vill levla extremt slött...

Som kompisen som drog sin priest från 10-60 med full holy specc

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Några som kör på Shattered Hand (Horde) som ska lvla upp en Bloodelf?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Kan verifiera också att Webhallen skickar ut expansionen med tillägget att min reservation som lades 2006-10-14 skeppades idag.
Har du bokat vid samma eller tidigare datum borde du med andra ord vara garanterad få ditt ex.

Jag lade min beställning/bokning den 9 januari 2007, och det skickades till mig den 11. Så det är nog inga problem. ^^

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Woho, Webhallen skickade TBC CE idag :>

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Som kompisen som drog sin priest från 10-60 med full holy specc

Beror på hur man ser det, man kan ju inte vara full holy specc förns man är 60 eftersom man inte har alla 51 talent points före fast man kan ju ändå se det som full holy specc för sin level

nån som har några bra förslag på vart man kan göra Quests när man är lvl 54 och shaman skulle va skoj om man han till 60 för BC

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Beror på hur man ser det, man kan ju inte vara full holy specc förns man är 60 eftersom man inte har alla 51 talent points före fast man kan ju ändå se det som full holy specc för sin level

nån som har några bra förslag på vart man kan göra Quests när man är lvl 54 och shaman skulle va skoj om man han till 60 för BC

Full = max, alltså alla sina talent points i ett talentträd (svengelska ftw).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
[B]Jopp, men det spelsättet stöter man på redan tidigt i spelet och det är en naturlig utveckling från deadmines till nefarian hela vägen, steg för steg. För en hunter kan man lätt klara sig hela vägen från 1-59 utan att kite:a en enda gång.

Men det du skrev som jag reagerade på var att enligt dig var skillnaden mellan en warriors PVE och PVP inte lika stor som en hunters, vilket jag verkligen inte kan hålla med om. Jag har sjävla spelat klasserna i båda sammanhangen och med warriorn tankat ganska mycket raider både 20 och 40 manna så jag vet skillnaden. Så det här inlägget som du skrev här har inget med pve eller pvp att göra, såsom du menade först.

/Simon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ

nån som har några bra förslag på vart man kan göra Quests när man är lvl 54 och shaman skulle va skoj om man han till 60 för BC

Bara att välja, Azshara, Felwood eller Winterspring

Permalänk
Medlem

Ingen på Shattered Hand? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade mitt ex idag, bokade 1a dec.

Kan tillägga att en i guilden redan fått sitt TBC :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag bokade mitt BC 6:e december, men det är fortfarande under behandling :S

Permalänk
Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
http://hacker54.homeftp.net

Älska nya inloggnings skärmen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är några saker som är oklara ännu inför TBC.
Vet inte vilka vapen jag skall änvända som Fury.

Finns 2 alternativ.

Dualwielda båda Warblade of Hakkari.
Eller
Deathbringer i main hand.
och
Brutality Blade i off hand.

Justeringar kan göras men jag tror dom där alternativen e bäst.
Dedär e dom vapen jag har, kommer enchanta Crusader på dom när jag vet vilka jag skall använda.

Hade tänkt sätta på Dense Sharpening Stone när jag börjar lvla. Så kommer Crusader ännu kunna procca även fast jag har enchantat Sharpening på ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Några som kör på Shattered Hand (Horde) som ska lvla upp en Bloodelf?

Kör en troll male rogue där, snokare heter han

Permalänk

Rätt många som redan fått sina TBC skivor av webhallen.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

En i guilden som fick sitt tbc igår tror jag, från maxfps

Permalänk
Medlem

Hahaha, vi klättrade i lite berg igår med guilden, har aldrig haft så roligt.

Permalänk
Medlem

Fick en lite hjärtattack innan, loggade in på webbhallen för att kolla hur det gick med mitt TBC som jag beställde den 17 dec till min förvåning hade jag bara gjort en beställning på det kontot, min första 2004. Blev lite arg och öppnar mailet med orderbekräftelsen och trycker på orderstatus länken kommer till samma ställe igenl. Snabbt som fan skickas ett väldigt arg mail till webbhallen med stora bokstäver, där jag rent ut undrar vad de fan de har gjort med min beställning. sen trycker jag på orderstatus länken igen kommer till samma ställe.
Sen när jag trycker på länken en tredje gång då kommer jag plötsligt till en annan sida och fanns min beställning till samman med en annan sak jag hade köpt, till min glädje hade det skickats den 12 så man kunde andas ut och skicak tillbaka ett mail och be om ursäkt med en fråga om dom kunde kolla över mit konto så det stämde.
Alt detta tog nog 3 minuter så det gick fort, men jag känner att jag kan för lite sympati för min oro av folk i denhär tråden.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75