Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Akut problem med nätverk på laptop!!

Permalänk

Akut problem med nätverk på laptop!!

Jag fick i uppdrag att fixa en laptop åt en som inte kan så mycket.
Men nu är det så att jag verkligen inte fattar vad jag ska göra för att komma ut på nätet. Om man går in i "nätverksanslutningar" så finns är bara en anslutning som heter "1394-anslutning".
Om jag försöker lägga till en anslutning så står det bara "din bredbandanslutning är redan konfigurerad, och kan nu användas".
men det finns ingen anslutning där förutom "1394-anslutning".
Hur ska jag då göra för att få in laptopen i nätverket.
Jag har en D-link DI-524 router och jag har kopplat in laptopen i ett av nätverksuttagen på routerns baksida.
Jag har formaterat hårddisken och allt, men jag får inte fram nån nätverksanslutning.

jag måste liksom ha internet på laptopen om jag ska kunna ladda ner alla drivrutiner som saknas överallt på den. vet inte om det spelar nån roll men laptopen heter "Acer Travelmate 4400".

hjälp mig snabbt!!

Permalänk
Medlem

Re: Akut problem med nätverk på laptop!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinjaDude
Jag fick i uppdrag att fixa en laptop åt en som inte kan så mycket.
Men nu är det så att jag verkligen inte fattar vad jag ska göra för att komma ut på nätet. Om man går in i "nätverksanslutningar" så finns är bara en anslutning som heter "1394-anslutning".
Om jag försöker lägga till en anslutning så står det bara "din bredbandanslutning är redan konfigurerad, och kan nu användas".
men det finns ingen anslutning där förutom "1394-anslutning".
Hur ska jag då göra för att få in laptopen i nätverket.
Jag har en D-link DI-524 router och jag har kopplat in laptopen i ett av nätverksuttagen på routerns baksida.
Jag har formaterat hårddisken och allt, men jag får inte fram nån nätverksanslutning.

jag måste liksom ha internet på laptopen om jag ska kunna ladda ner alla drivrutiner som saknas överallt på den. vet inte om det spelar nån roll men laptopen heter "Acer Travelmate 4400".

hjälp mig snabbt!!

Tycker det låter som om du inte har installerat drivrutiner för nätverkskortet.

1394 är Firewire

Permalänk
Medlem

Har du inte någon möjlighet att föra över drivare på annat sätt då? Bränna en skiva, använda en flahdisk, mp3 spelare eller liknande?
Om inte för alla drivare, så åtminstonde dom som hör till ditt nätverkskort.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]