Delar faller av 7900GT

Permalänk

Delar faller av 7900GT

Jag har ett MSI GeForce 7900GT 256MB(NX7900GT VT2D256E). Och ett MSI 915P combo moderkort. När jag häromdan tog isär hela burken för att damma av skiten så plockade jag ut grafikkortet. Och till min fasa så lossnade en liten tub (Minns inte vad de heter, men du fattar) En liten tub som satt nere i bakre hörnet hade stött i en PATA-kontakt rakt bakom kortet.(Väldigt dumt eftersom jag köpte grafikkort och moderkort samtidigt och att kombinationen rekommenderas av MSI) Hursomhelst så fungerar kortet perfekt fast den saknas, men har nån här nån aning om vad den gjorde? Den är ca 4mm bred och 6mm hög. Det står:

6H
100
EZA

På den. Kan datorn ta skada på sikt av att denna del saknas? Jag är lite orolig eftersom jag betalade 340 € för kortet...

Tack på förhand!

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

Det är (väl) en kondensator, och den är till för att stabilisera spänningen till något. Om möjligt, löda fast den igen eller köp en likvärdig och löda fast.
Om kortet fungerar perfekt så kan du ju skippa det, men den satt där av en anledning. Den dagen du får grafikfel, artefakter, konstiga krascher och annat mysko så vet du vad felet är.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Låll Okej

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32