ska jag slå till???? 8800GTS

Permalänk
Avstängd

du vet att du länkade till ett nvidia quadro4- kort va?

Permalänk
Medlem

Vilken fin stämning det var här inne då.

Problemet är inte att driva ett 8800GTS, det går nog bra med ett hyfsat billigt nätagg. Problemet blir om man vill köra två st i SLI.

Permalänk

jo men det blir ett seanre problem i så fall för mitt nuvarande moderkort är en icke SLI kort

dvs. kan bara köra ett kort åt taget

men mitt nuvarade nätagg kanske klarar ett 8800GTS men inte GTX

vem vet

nästa uppgradring blir i såfall

Core 2duo E6600 EVGA med 680i choipset samt 2gb DDr2 ram har redan 2st sata 2 diskar men kör de i sata bara

men som sagt då blire nytt mobo, CPU, Minne

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jävla pajas altsså vad är det jag ska bevisa?, är du så jävla dum och tror att det inte finns kraftigare nätagg än det jag har eller?

HAHA DET VAR INTE DET DET HANDLADE OM, din pajas

Permalänk
Medlem

Kan ni inte komma överens och sluta göra en larryd nu va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sedan finns det nätagg som har 2st 12v linor som man kan sammanlänka.

Ja det är sant att det finns nätaggregat som kan kan kombinera 2 linor (t.ex. min) MEN amperen blir inte sammanlagd. Mina 2 12V+ linor har 22A vardera, men kombinerat blir det 30A. Så du har rätt, men jag vet inte direkt hur du menar med att sammanlänka precis.

Det sitter en liten switch bak på mitt aggregat. Antingen väljer jag Combined eller split på linorna. Enkelt och användbart

Permalänk
Medlem

haha är det man ska börja sina meningar med nått nytt irc haxspråk jag missat ?

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ja det är sant att det finns nätaggregat som kan kan kombinera 2 linor (t.ex. min) MEN amperen blir inte sammanlagd. Mina 2 12V+ linor har 22A vardera, men kombinerat blir det 30A. Så du har rätt, men jag vet inte direkt hur du menar med att sammanlänka precis.

Det sitter en liten switch bak på mitt aggregat. Antingen väljer jag Combined eller split på linorna. Enkelt och användbart

Precis är det jag tänkte på...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Läs igen. "on THE", med andra ord, en lina.

"on the 12v rails"

Legoloppa: Sata2 innebär väl bara 500MB/s och att alla diskar har NCQ? Men ingen disk lär ju fixa över 100MB/s mer än från cachen så det är ju skitsamma, och om ditt nuvarande chipset stödjer NCQ är ju även den biten det?

Permalänk

Det Blev ett Asus 8800GTS samt en Logitech MX revolution

jävlar ska det bli mer fart i spelen

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

så mitt räcker alltså inte till då nåja får jag köpa ett senare då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag driver mitt system med ett Chieftec 460W ENH-0746GB

aktive PFC • +3.3V 30A • +5V 30A • +12V1 14A • +12V2 15A • -12V 0.5A • +5 Vsb 2A • 1x 24-pin EPS • 1x 8-pin Dual Xeon • 2x S-ATA Stecker

( http://geizhals.at/a114128.html )
( http://www.chieftec.com/products/psu/PSII%20PSU12.htm )

Cpu: E6600
Ram: 2GB
Grafik: 8800GTS
Optisk: DVD
Floppy
Hårddisk: 5 st
Fläktar: 2 x 120mm
Trådlöst nätverk + LAN inkopplat
Mus och tang. borg via USB + kamera och skrivare + kortläsare.

Systemet är klockat med en 10% och funkar hur stabilt som helst....

Har dock bytt till ett Thermaltake 550W ToughPower ATX 12V 2.0 & EPS 12V då jag har haft mitt "gamla" i 2,5år.

Vi får se om det blir någon skillnad

Antingen har jag haft en jävla tur eller så räcker det med ett sådant nät agg.

Visa signatur

[4690K] [Asus Maximus Hero VII Z97] [Gigabyte G1 GTX980] [2x4Gb DDRIII Corsair] [Samsung 840 240GB SSD] [2TB SATA III] [Chiftec CFT-750-14C] [Corsair Obsidian 550D]

Permalänk
Medlem

Well...

Jag tror nätagget inte kommer bli ditt största problem.

Därimot kan Cpu'n bli ett problem. 3700+ singelcore tillsammans med ett 8800gts....

Vet ej. kan funka men tror den kommer flaskhalsa en del.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Hejsan svejsan

quake 4 på ultra flyter fin fint inga hacke eller stopp eller så

Oblivion går något bättre

är nöjd med graffet propp moderkort kommer att uppgraderas så småningom

Visa signatur