Finns det bara ett datorföretag i Sverige som levererar stabilt?

Permalänk
Medlem

Finns det bara ett datorföretag i Sverige som levererar stabilt?

Är det bara företag som i huvudsak levererar till företag som har stabil logistik?

Ibland går det inte att lita på att man får leveranser "snabbt".
Och då räcker inte 1-5 dagar.

Dustin brukar alltid klara leverera dagen efter.

Inwarehouse?
Misco?

Permalänk
Medlem

Inwarehouse brukar vara snabba men jag har bara beställt ett par gånger där och då lagervaror.
Komplett har jag rätt bra erfarenheter ac. Likaså har jag hört mycket gott om Multitronic.se

Undvik iallafall Webhallen och Add.on.nu (de tål INTE att synas). Beställde varor på respektive butik den 13 januari. Grejerna från Add-on (en DECT och en hållare för en PDA) kom för några dagar sedan. Grejerna från Webhallen har inte kommit ännu fastän en kille där lovat skicka grejerna två gånger.

Permalänk
Medlem

allt jag beställt från dustinhome har dykt upp dagen efter.... (när jag beställt före kl 16)

suveränt....

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Dustinhome och komplett har leverat grejer till mig max 2 dagar efter beställningen är lagd, alltid.
Men jag föredrar ändå att dra in till stan och få grejerna i näven.. oslagbart.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Har beställt 5 gånger detta år av komplett. Beställer jag innan 13 har jag fårr grejerna dagen efter varje gång. Fast gör inte misstaget att beställa den 17:e maj. Då jobbas det inte på lagret i norge

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Dustinhome och komplett har leverat grejer till mig max 2 dagar efter beställningen är lagd, alltid.
Men jag föredrar ändå att dra in till stan och få grejerna i näven.. oslagbart.

Komplett har ju hämtbutik i Malmö också

Permalänk
Medlem

Dustin och Komplett är nog de enda jag "litar" på, de andra firmor jag har handlat/handlar av blandar och ger i förmågan.
Inwarehouse har jag iofs aldrig handlat av.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hm Kom ihåg när jag för första gången beställde i från Dustin,de var 1998 ringde in orden på lunchen nästa dag ringde de i från gots bilen o undrade om jag var hemma?
blev lite brydd efter som man är van att de tar tid med post order.
Då visade sig att Dustin hade skicka paketet som il post chauffören talade om att de gjorde dom jämt på dustin.
Inte undra på att de går snabbt med paketen sen har dom suverän och kunnig support

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Angående leveranser så är dt enligt mig Multitronic och dustin som sköter sig bäst där.