Permalänk
Medlem

Razer Deathadder bättre än Copperhead??

Hej..

Jag har en Razer Copperhead och en Qpad CT-matta till den.. Men copperheaden funkar inte så bra på den musmattan vid snabba rörelser. :/ Är det någon som har några erfarenheter av razer Deathadder ? Är det bätre med infrarött än laser vilket inte verkar fungera så bra på min matta..?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja, den kommer läsa av en q-pad galant.
Copperhead har inte alls varit speciellt framgångrik hos razer.
Diamondback och deathadder är bättre möss.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen aning, men jag fick uppfattningen om att lasermöss fungerar bättre på fina/rätt underlag, men det är kanske bara för att de erbjöd högre dpi, medans optiska sensorer visst inte är så kinkiga med underlaget.

Jag har kört både min mx300 och min deathadder direkt på min mörkbetsade och lackade bordsskiva. Borde väl ha något under för att inte slita ut teflonfötterna dock, borde är ju lite "räfflat" av penseldragen.

Fungerar bra här men är svårt att vara exakt i Windows, vet inte om känsligheten är för hög där.

Permalänk
Medlem

Hmmm okej.. För antingen får jag byta mus eller också får jag byta mattan. Tänkte kanske att det kunde va kul med en annan mus Så som jag har det nu är lite jobbit om man t.ex. ska lira cs.. och göra väldigt långsamma/väldigt snabba rörelser i windows osv.. Tack för informationen